Advertenties


LPG kop reviseren

Gestart door willemhs, 13 oktober 2005, 22:18:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

willemhs

Ik heb een 1.6e van '97 op lpg G3. Heeft nu bijna 200.000km gelopen. Bij het vervangen van de distributieriem viel me op dat de koppakking koelvloeistof lekt, bekend kwaaltje van deze auto's. Ik ben van plan de koppakking zelf te gaan vervangen. Wat natuurlijk spannend blijft, is in welke staat ik de kleppen en klepzetels ga aantreffen.

Ik ben benieuwd naar diegenen die zelf hun blok van binnen hebben bekeken. En dan het liefst ervaringen van de 1.6e op lpg. Deze hebben vaak na ca 180.000km een revisie nodig. Ik ben benieuwd naar hoe goed/slecht de kleppen en klepzetels zijn. Zijn de kleppen nog te slijpen, of moeten ze vervangen worden? En eveneens de klepzetels, moeten de klepzetels bij een 1.6e ook worden weggesneden en nieuwe ingeslagen bij een km stand van 2 ton.
Wat houd de revisie die deze motoren nodig hebben (bij deze km stand) precies in?

liever geen antwoorden zoals: 'ik heb mijn blok niet van binnen gezien, maar ik zou alles vervangen'

willemhs

ja, ik denk dat ik me idd niet ga wagen aan dat uitsnijden en inslaan van klepzetels. de kop demonteren en later met nieuwe pakking monteren lijkt me wel te doen. maar ik hoop zelf in te kunnen schatten wat er allemaal vervangen moet worden. als ik de kop wegbreng voor revisie zullen ze toch het liefst zo veel mogenlijk willen reviseren.

iemand een idee wat een koprevisie ongeveer zal gaan kosten als de kleppen en zetels vervangen worden, en ik de kop zelf demonteer en monteer?

willemhs

koprevisie kost 490 euro bij stappers, boxmeer. Ze vervangen de uitlaatkleppen, klepzetels, klepgeleider, slijpen de inlaatkleppen, grondig reinigen en leveren een koppakkingset.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev