Advertenties


Vierkant wiel :)

Gestart door Wesley, 8 oktober 2005, 16:04:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Wesley

Beste mensen,

Ik zit met de volgende probleempje

Als ik aan het rijden ben lijkt het net alsof mijn rechtervoorwiel niet helemaal rond is, klinkt heel vaag maar soms heb ik er meer last van dan andere keren, kan dit een wiellager zijn ? of in het ergste geval aandrijfas ?

Remco_B

Hoogst waarschijnlijk zijn je schokdempers dan versleten. Door de slechte demping gaan je wielen stuiteren over de weg als gevolg allemaal vlakke kanten op het loopvlak.

Door er iemand naar te laten luisteren die er verstand van heeft weet je meer.

Het wiellager zou ook kunnen maar scheeft toch een ander geluid als dat jij beschrijft

Stefan

Als het een wiellager is dan heb je er de ene keer niet meer last van als de andere keer, het wordt alleen steeds erger, dus dat kan het volgens mij niet zijn.
Idd iets met de schokdempers/veren/rubbers iets in die richting
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Wesley

Okeej bedankt ik laat er binnekort meteen dan even naar kijken.
Nog een vraagje, als ik rem dan hoor ik echt mn auto remmen niet dat gepiep ofzo van de remmen maar...
ja moeilijk uit te leggen maar je hoort hem gewoon afremmen  ???

Stefan

beetje schurend/schrapend geluid... ???
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Wesley

Citaat van: Stefan op  8 oktober 2005, 18:03:53
beetje schurend/schrapend geluid... ???

Ja inderdaad,
Met mijn vorige auto waren eens mn remblokken versleten en piepte ze heel erg bij het remmen maar ik heb ze tot nu toe niet echt horen piepen.

Stefan

toch remblokken die op aan het raken zijn denk ik...
verder zou ik het toch eigenlijk niet weten...
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Wesley

Een kennis van me heeft even snel gekeken, en die zegt dat het de motorsteun is. Als ik ook uit stilstand optrek dat krijg ik ook een kleine tegenslagje alsof ik eerst over een klein hobbeltje moet. Weet iemand of dit waar kan zijn ? ( Dit is het probleem met het wiel niet de remmen )

En de remmen zijn waarschijnlijk toch de blokken ism de schijven die er niet zo mooi meer uitzien.

Wesley

somebody..
pleasee... help me :)

Timo Zuiderduin

het kan echt van alles zijn!

ik kan alleen maar zeggen, rijdt er eens mee naar de Kwik-fit en vraag of hun hem ff op de brug kunnen gooien. bij mijn weten doen ze dit meestal wel gratis voor je!!

of natuurlijk naar je eigen garage maar dan moet je vaak al een afspraak maken!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev