Advertenties


Help!!!

Gestart door Rinze Wiemer, 5 oktober 2005, 18:25:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Rinze Wiemer

Mensen, ik wilde net voor de gein de onderhoudshistorie (bijgeleverd door verkoper) van mijn pas aangekochte megane coupe in een grafiek weergeven. nu blijkt dat hier een terugval inzit van 50000 km. De lijn klopt niet helemaal en de reparatie die hieraan vooraf ging had te maken met het opnieuw programeren van de UCBIC. Is dit te verklaren??
Ik zal vanavond ook even de grafiek hier posten dan weten jullie waar ik over praat.

Ik wil heel graag weten of er geknoeid is met de km stand, maar moet voordat ik bij de verkoper op de stoep sta wel zeker van mijn zaak zijn.

Duss tips, op- en/of aanmerkingen welkom.

Groeten Rinze

Timo Zuiderduin

kan zijn dat in die periode de auto van eigenaar gewisseld is en tussendoor een poos stil heeft gestaan. of misschien is de eigenaar een poos het land uitgeweest,.. of of of.... nou ja, noem maar op!! durf te wedden dat je in mijn kilometerhistorie ook flinke pieken en dalen zult tegenkomen!!

coupe-monte-carlo

zelfs dan, heb je bewijs nodig, als de vorige eigenaar heeft genkoeid, heb je pech
heeft de garage geknoeid, moet je dit kunnen bewijzen, dus zul je de vorige eigenaar moeten opsporen....
een teller terug draaien is niet illegaal
het verkopen van een auto met teruggedraaide teller ook niet
het bewust verzwijgen wel.
onbewust verzwijgen weer niet
oftewel, veel succes ..

( als ik gelijk heb  ;) )

R.Wiemer

Nee ik kan het aan de bonnen zien.

Bv in 1999 is er een beurt gedaan bij km stand 63000
en in 2000 is er vervolgens een beurt gedaan bij 23000

Ik zet de grafiek er morgen wel op

R.Wiemer

#4
Dat zal kunnen, maar de beut voordat de km stand is gedaald is de UCBIC gereset of vervangen. Mijn vraag is kan dit er iets mee te maken hebben.

Bel morgen ook wel even met de dealer (renault dealer in lichtenvoorde) waar hij altijd onderhouden is.

Ik weet trouwens wie de eigenaar is, ik heb hem namelijk van de eerste eigenaar over gekocht, ik heb zelfs het aankoopbewijs.
Dat vind ik het hele vreemde, hij was heel open en heeft mij zelf de complete onderhoudshistorie meegegeven en zelfs verteld dat hij een keer een paaltje heeft geraakt en dat daarom het zijscherm en de koplamp is vervangen (had ik zelf echt nooit gezien).


Timo Zuiderduin

klinkt als een nieuwe teller!!

ik zou zeggen, confronteer de vorige eigenaar er eens mee!!
het lijkt mij dat die meneer er terdege bewust van zou moeten zijn hoe dat ontstaan is.

kan het overigens niet zo zijn dat bij het invoeren van die 23000 niet per ongeluk een typefoutje van de desbetreffende garage is geweest?
ik weet niet wat de eerstvolgend KM-stand is die op je lijstje staat?

R.Wiemer

Hier de grafiek


Dus een foute invoer kan het niet zijn. Bel eerst nog de dealer voordat ik de eigenaar confronteer.

Moet dit bij de dealer niet bekend zijn?? Die voeren toch elke beurt met kmstand bij de Nationale autopas in?

Ik vind niet alleen het "gat" raar, maar ook de piek vlak voor dat gat, uit de data blijkt dat de vorige eigenaar dan in 3 maand 23000 km heeft gereden?? dan wordt je druk!  :)

Edgar

Misschien inderdaad een afwijking in de teller waardoor de kilometerstand sneller opliep en dat je dus aflas dat je harder reed dan daadwerkelijk. Misschien is toen de hele unit vervangen en is daardoor de kilometerstand veranderd.

Ik heb zelf een kapotte sensor gehad toen ik hem net kocht en had dus helemaal geen kilometerteller. Met als gevolg dat er ook geen kilometers bijkwamen. Dit was geen probleem volgens menig garage en Renault dealer, alleen lastig voor mezelf omdat ik niet kon zien hoe hard ik reed.

R.Wiemer

Net contact gehad met de dealer, die wist mij te vertellen dat er bij 28000 km een nieuwe teller is geplaatst. Echter dan ben ik er met mijn gat van 50000 km nog niet uit. volgens de nationale autopas heeft hij nu 74000 gedraaid zonder de 28000 van de vorige teller. dus de km stand zal nu 102000 moeten zijn. Ga toch maar eens verhaal houden bij de vorige eigenaar.

Timo Zuiderduin

zou op zich geen probleem moeten zijn toch ;)
alleen jammer als jij hem voor een bedrag hebt gekocht wat overeenkomt met de kilometerstand die de teller aangaf!

anders is het voor jou alleen maar gunstig als je hem weer wilt verkopen :angel:

maar let wel ff op dat je je distributieriem op tijd vervangt dan!

R.Wiemer

Distributieriem is twee weken geleden door de vorige eigenaar nog vervangen enals de waterpomp, ook deze bon is in mijn bezit.
Kom net terug van de dealer, we hebben even een NAP uitgedraaid en het kilometer verloop bekeken, is idd bij 28000 nieuw teller ingekomen verder was de kilometestand in orde. Het nadeel idd is dat ik dacht dat ik een auto kocht met 74000 km op de klok en dat nu blijkt dat de km stand 102000 is. 

wess

Citaat van: Remko de W. op  6 oktober 2005, 18:47:03
Citaat van: Rinze op  6 oktober 2005, 11:03:43
Distributieriem is twee weken geleden door de vorige eigenaar nog vervangen enals de waterpomp, ook deze bon is in mijn bezit.
Kom net terug van de dealer, we hebben even een NAP uitgedraaid en het kilometer verloop bekeken, is idd bij 28000 nieuw teller ingekomen verder was de kilometestand in orde. Het nadeel idd is dat ik dacht dat ik een auto kocht met 74000 km op de klok en dat nu blijkt dat de km stand 102000 is.?

heb je hem bij een garage kun je altijd er mee terug gaan,
hij moet dan je wagen terugnemen...

heb je hem partikulier gekocht... ;D...ja dan houdt het op...

dat is niet helemaal waar. het is strafbaar en je kunt er een rechtzaak van maken.

Timo Zuiderduin

Citaat van: wess op  6 oktober 2005, 21:08:49
Citaat van: Remko de W. op  6 oktober 2005, 18:47:03
Citaat van: Rinze op  6 oktober 2005, 11:03:43
Distributieriem is twee weken geleden door de vorige eigenaar nog vervangen enals de waterpomp, ook deze bon is in mijn bezit.
Kom net terug van de dealer, we hebben even een NAP uitgedraaid en het kilometer verloop bekeken, is idd bij 28000 nieuw teller ingekomen verder was de kilometestand in orde. Het nadeel idd is dat ik dacht dat ik een auto kocht met 74000 km op de klok en dat nu blijkt dat de km stand 102000 is.?

heb je hem bij een garage kun je altijd er mee terug gaan,
hij moet dan je wagen terugnemen...

heb je hem partikulier gekocht... ;D...ja dan houdt het op...

dat is niet helemaal waar. het is strafbaar en je kunt er een rechtzaak van maken.

Wess heeft helemaal gelijk!! vorige eigenaar was op de hoogte en heeft dit dus verzwegen!!
in zo'n geval is de overeenkomst niet rechtsgeldig en kan je die man aanklagen!!

coupe-monte-carlo

ik zou zeggen, laat hem jou geld gedeeltelijk terug doen, of klaag hem aan, dan kiest hij wel voor de centen terug denk ik :)
dus met een beetje onderhandelen sleep je er nog meer uit dan je denkt of hoopt :)

wess


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev