Advertenties


stappenmotor los :)

Gestart door don_mega, 3 oktober 2005, 12:55:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

don_mega

Na eindeloze porblemen met afslaan en het stationaire toerental, kwam mijn moeder met het idee om de stappenmotor er gewoon uit te halen  :P. Aangezien proberen nooit kwaad kan heb ik het stekkertje van de stappenmotor losgehaald, en wat schept mijn verbazing... Auto loopt perfect  :o keurige stationair, nooit meer afslaan met koude motor in 1 woord geweldig  8)

Nu vroeg ik me af of andere mensen dit wel is gedaan hadden en of er nog problemen bij konden komen?
Ik hoop het natuurlijk niet ben voor het eerst in tijden weer eens heel blij met mijn autotje  ;D

Tuned

mm klinkt raar, gewoon een stekkertjee los halen en perfect, zou het zelfde zijn als dat leuk oranje lampje van technische storing dat dat altijd maar brand en je het lampje er gewoon uithaalt, lijk mij meer iets van probleem verbergen dan oplossen, maar wie weet werkt het miss. even informeren bij de dealer of zij dit weten??
zit er natuurlijk nie voor niets  ;D

don_mega

jah ik was zelf ook meer dan verbaasd :S maar ik rijd nu een week of 2 zonder, maar mijn problemen zijn toch echt voorbij. Ik rij vanmiddag maar eens langs de dealer om te vragen of het kwaad kan...
Over dat storingslampje gesproken die brand wel de hele tijd nu  :P

Tuned

volgens mij omdat je stappen motor de lucht verdeler is, en je computer nu iets van slag is, maar ja ik ben geen monteur ::)

Edgar

Door het loshalen ven de stekker van de stappenmotor loopt je motor nu op het zogeheten noodloop programma. Dit kan voor even geen kwaad maar je computer gebruikt nu gewoon standaard vastgestelde waarden in plaats van de echte waardes. Ik geloof niet dat het de bedoeling is dat je hier lang mee doorrijdt.


Sjors

Graag even de concequenties vermelden ja

De mijne is vandaag het BDP sensor vervangen en nog steeds problemen, in de garage de stappenmotor schoongemaakt en nog steeds shit... electronica gecontroleerd door de computer en nog steeds schokken en afslaan :S:S:S:S

Hij staat nu nog tseeds bij de garage om daar morgen een grotere uitgebreidere computer aan te hangen.... aangezien het niet constant gebeurd bij mij weten die gasten niet wa het kan zijn.
Monte Carlo!! aan de Maas!!

EbOoZ

Toch vind ik het humor... gewoon je stappenmotor eraf halen en lopen als een zonnetje ;D

Lijkt me trouwens ook niet dat het goed voor je auto is, maar dat terzijde natuurlijk :D

Anne_Marie

Dus na het vervangen van de BDPsensor nog steeds problemen... Ik rijd ook nog steeds met het probleem rond, ben erg benieuwd of ze het met die grotere uitgebreidere computer wel kunnen vinden! Succes en ik hoor het graag want ik wordt er doodziek van!

Sjors

oke anne marrie even op een rijtje wat er vandaag is gebeurd aan mijn auto:

Eerst zijn alle sensoren schoongemaakt maar dit hielp nisk dus vandaag naar een garagebedrijf!

Eerst hebben ze hem aan de computer gehangen maar die gaf niks aan.
BDP sensor vervangen aangezien dit een bekend probleem is.
Nog een keer computer eraan hangen omdat toerental laag bleef rond de 7000 ( stationair lopen)
Stappenmotor schoongemaakt!

Ik rijen en ja hoor valt hij weer uit en schokt die ! Ik terug!
Die gozer stukje meerijden en voelde had hetzelfde.

Hij de onsteking los gehaald en schoongemaakt.
Bij de electronica wat schoongespoten
Op de brug en al op zoek naar vochtige delen of lekkage's drie monteurs gekeken maar niks.
Weer proefrijden en nog steeds drama! en dat is ### als je complimenten krijgt daar voor een nette en mooie wagen zelfs door andere klanten  ;D

Nu staat hij er nog steeds en gaan ze morgen door middel vna een grotere computer stapje voor stapje alles af. elk kabeltje en al dus ik hoor het morgne hopenlijk vna ze en zal morgen ff verslag geven aan jullie !

Groetjes en hopenlijk morgen geen autoloze sjors meer  :-\
Monte Carlo!! aan de Maas!!

Reinier Goorden

Citaat van: Sjors op  3 oktober 2005, 21:35:01
toerental laag bleef rond de 7000 ( stationair lopen)

Noem je dat laag ??? ;D

Sterkte ermee ;)

Sjors

hij was te laag volgens de garage.....

hij moet rond de 8000/9000 zitten en hij zat eronder waardoor hij dicht bij het punt van uitvallen komt. hij zit op het streepje stussne de 5 en 10 dus ongeveer 7500.. te laag volgens hun maar ja:S

En bedankt voor de succeswens
Monte Carlo!! aan de Maas!!

Stefan

je bedoeld eigenlijk tussen de 800 en 900 toeren zeker....
Tussen de 8000 en 9000 staat niet eens op je toerenteller.. ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Edgar

Laat ze je injectoren even na kijken misschien dat ze daar wat vuiligheid kunnen vinden of een flesje injectorreiniger in de tank en 500 km rijden (volle tank voor 80% leegrijden) Ik heb ook een schokkende en afslaande motor gehad, heb toen een revisie setje injectoren erop gekregen en liep weer als ene zonnetje..

Wendy

Citaat van: Sjors op  3 oktober 2005, 22:34:38
hij was te laag volgens de garage.....

hij moet rond de 8000/9000 zitten en hij zat eronder waardoor hij dicht bij het punt van uitvallen komt. hij zit op het streepje stussne de 5 en 10 dus ongeveer 7500.. te laag volgens hun maar ja:S

En bedankt voor de succeswens

Uh nou weet ik niet welke motor jij hebt. Maar ik heb een 1.6I en de mijne staat altijd netjes op de 750 en dat
is prima...???

don_mega

ok ik ben even naar de dealer geweest om te vragen.
De monteur daar vertelde mij dat hij rijden zonder stappenmotor niet slecht is voor de auto in wat voor manier dan ook. Hij deelde wel mee dat de kans dat ik met kouder weer moeilijker zou starten zeer groot was, en dat ik eventuele nieuwe storingen niet meer doorheb aangezien mijn storinglampje nu altijd brand.

Vooral het laatste punt zit ik wel mee, dus ga toch maar naar een nieuwe stappenmotor zoeken.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev