Advertenties


Diverse klachten

Gestart door Wesley, 2 oktober 2005, 11:57:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Wesley

Beste mensen ik zit met de volgende problemen :

Als ik in de ochtend in mijn coupe spring en ik weg wil rijden hoor ik een tik van bij de achterwielen.
Kan dit komen door de handrem die er heel de nacht natuurlijk opzit ? En ivm regen een beetje blijft plakken ?

Verder heb ik soms dat als ik mn koppeling indrukt en vervolgens schakel en mijn koppeling weer los wilt laten dat hij een soort van blijft plakken, hij komt iig niet zo makkelijk terug op zn plaats dan dat het hoort, en heel soms is het zo erg dat ik niet eens kan schakelen dan is het meteen "Tanden poetsen", iemand enig idee ??????????


ThE-BaKeR

Citaat van: Wesley op  2 oktober 2005, 11:57:33
Als ik in de ochtend in mijn coupe spring en ik weg wil rijden hoor ik een tik van bij de achterwielen.
Kan dit komen door de handrem die er heel de nacht natuurlijk opzit ? En ivm regen een beetje blijft plakken ?
Hiervan heb ik h??l soms ook last. Net alsof de handrem blijft hangen en bij de "tik" los schiet. Ik heb dit ook wel eens meegemaakt in de middag. Wat dit is, kan ik eigenlijk ook niet plaatsen...

Gerard Paas

bij mij heb ik altijd een "PLING" als ik m'n megane in de eerste en tweede versnelling zet en heel af en toe als ik achteruit rij 'k heb er al een keer naar laten kijken maar de heren monteurs kunnen tot nu toe nog niks vinden :-\
www.vwauditeamhoogeveen.nl

live starts @ 200+ PK
mijn auto's tot nu toe: Ford escort 1.3 cabrio<>Renault Megane Coupé 1.6<>VW Golf Mk1 1.5c<>VW Golf Mk2 1.6 Tour 10 millionen edition<>VW Golf Mk3 1.8cl<>VW Passat variant 1.8cl<>VW Polo Coupe GT 1.3i

MB82

Die tik komt vast van de handrem, bij mij wil die ook nog wel eens iets vastzitten s'ochtends.

Wesley

Nog iemand die het probleem met de koppeling kan verklaren ?

ForeverYoung

automatisch koppeling stelmechanisme tandwiel? het stelmechanisme van de koppelingskabel bedoel ik.

ook niet onbelangrijk: zit er genoeg olie in de versnellingsbak  ;)

zou het anders niet weten (als je koppeling kapot gaat uit dat zich anders volgens mij....)

bas1984

handrem nie meer erop zetten en gewoon in de versnelling laten staan... doe ik ook altijd ::)

bennievandooren

Maar ff in dit topic: Mijn auto start niet meer als ik de lichten 5 minuten aan laat staan, zou dit een versleten accu kunnen zijn of de dynamo? De auto heeft 83000 gereden dus de dynamo kan het haast niet zijn lijkt me?!

Bennie

Wesley

#8
Ik zou ff langs de garage gaan, dan kunnen ze meten (volgens mij gewoon met zo'n multi-meter apparaat) hoeveel stroom de dynamo afgeeft, geeft ie genoeg stroom af dan lijkt mij dat het je accu is ?! Maar dat kunnen ze ook meteen meten.

Is niet veel werk voor een monteur, zou dus gewoon even langs gaan.

bennievandooren

Nou, het was nog de originele accu, meteen een iets zwaardere genomen vanwege de versterker straks :) Valt het weer mee!!!

bas1984

zelf kan je oook meten of je dynamo ofzo kapoet is....

moter uit meten..... 12 v.........

moter aan----> meten..... 13 volt ofzo dan laad je dynamo goed bij.....

is met de moter aan de spanning op je accu even hoog als met moter uit of lager is he dynamo na zijn gootje.....

zoniet accu dus gaar  :D

en met je handrem..... in de winter niet gebruiken, die lelijke krengen kunnen vast vriezen  :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev