Advertenties


Engine swap

Gestart door Remco_B, 28 september 2005, 07:35:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Remco_B

Ik heb nu een 1.6 motor in mijn M?gane Coup? uit 1996 liggen. Heeft er iemand ervaring met het uitwisselen van motoren??? Zou er namelijk graag een 2.0 16V in willen leggen evt met turbo (indien mogelijk).

Ook het kostenplaatje is niet onbelangrijk.... ;D

EbOoZ

Ik heb me laten vertellen dat het vrijwel geen optie is omdat er buiten het blok ook onwijs veel andere dingen moeten worden veranderd/vervangen.
Remmen, versteviging, etc, etc. Prijs technisch is het verstandiger om de auto te verkopen en een 2.0 aan te schaffen.

Maar de forum-garage-meneren kunnen je dit beter uitleggen ;D

wess

ja, ga dan maar op zoek naar een andere auto.

volgende moet namelijk zowiezo aangepast worden ( als ik niets vergeet)

kabelboom
aandrijving
remsysteem
versnellings bak
computer
klokken
carrosserie

mocht je dat dan toch willen doen ga dan voor bijvoorbeeld een V-tec blok. dit zijn standaard al hoge druk blokken en is een turbo zeker een optie.

dit is bij een megane motor geen optie. dat zijn dan ook lagedruk blokkies.

DUS: weet waar je aan gaat beginnen

Remco_B

Ja wist al dat er veel bij kwam kijken. Een 2.0 16V aanschaffen is misschien makkelijkere weg ;D

Ik dacht laat ik eens een proefballonnetje opgooien altijd leuk  ;D

EyesOnly

Citaat van: Remco_B op 28 september 2005, 07:35:35
Ook het kostenplaatje is niet onbelangrijk.... ;D
Dan kan je een turbo al helemaal vergeten want dat is zeker 2x zo duur als de auto zelf ;)

Jesse

Als je er een gereviseerd 2.0 blok erin hangt weet je welk zeker dat het een goed blok is, wat je bij een andere auto niet hebt, en je hebt geen hoge km stand.

Achteras van een 2.0 is zoiezo aan te raden. Ik heb een keer in een tuningblad ook het verhaal gelezen over een zilvere uitgebouwde Megane Cabrio. Dat was ook een 1.6e en nu een 2.0 16v. Dus het kan wel :P

EyesOnly

Alles kan.
Maar waarom (2x zo)veel geld uitgeven en moeilijk doen, als je voor minder geld een nieuwe auto hebt.

Timski

Mijn mening: koop dan bijvoorbeeld een A3 1.8T (gechipt)

Ben je in 1x klaar en ga je er nog op vooruit ook :D

Timo Zuiderduin

Citaat van: Timski op 28 september 2005, 20:20:58
Mijn mening: koop dan bijvoorbeeld een A3 1.8T (gechipt)

Ben je in 1x klaar en ga je er nog op vooruit ook :D
of hetzelfde blok in de seat Leon!
of hetzelfde blok in de audi TT

etc. etc.

wess

zo kan ik ook nog wel ff doorgaan.  O0   :D

Ravens

ik zou de nieuwe leon 2.0 Turbo wel willen hebben ":]

Decepticon#1

Ik heb er ooit over nagedacht om er een 1.9 DTI in te leggen ivm kilometers, maar dat was echt een pokkewerk en vet duur kon de garage mij melden.

Peter

Tuned

de hele swap kan wel maar dan moet je er een 2.0 schade megane naast hebben staan zodat je alles over kan gooien, heb het ook eens nagevraagd ivm mijn motorblok, kwam al gauw uit op een kleine 5000 euro, dus een 2 liter kopen is dan een optie, maar voor het zelfde geld is even doorsparen en een nog dikkere bak kopen miss ook wel wat :D

Jesse

Ik zag op marktplaats nog een schade Scenic 2.0 16v 4x4 te koop. >:D Misschien ook leuk 4 wielaangedreven Megane :D

Ravens

Remko ? welke plastic, ik neem aan dat er geen plastic zit op een aandrijving ???

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev