Advertenties


winterbanden vraagje

Gestart door Benno, 20 september 2005, 22:02:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Benno

Hallo,

Ik heb van een vriend een setje winterbanden kunnen overnemen, alleen vraag ik me nu af (ik weet het, ik had het me beter vooraf af kunnen vragen  ::)) of e.e.a. wel past. De steek is in ieder geval juist (4 X 100). Ik heb zelf een Megane Coupe uit 96. Een 1.6e met daaronder 195/50/R15 velgies. De winterbanden die ik nu heb, hebben een ET waarde van 43 en zijn in de maat 185/65/R15.

Wie weet of dit 'gewoon' gaat passen??

Oja, de coupe is niet ergens verlaagd ofzo.

alvast bedankt!!

coupe-monte-carlo

#1
je omtrek van de banden is nu wel een stukkie meer geworden. ( aardig groot verschilletje)
zie: http://www.meganecoupe.nl/tundes2/faq/bandencalculator.html
passen zal het verder wel, met een beetje geluk, al is de et waarde wel erg hoog !!! denk zelfs een beetje te hoog...
( alhoewel... k ben 17 en 18 inch berekeningen gewend  :P ) dus denk dat je met de et wel uit zal komen)
ps: naafgat komt dat wel overeen?

Jeroen

ET klopt niet, kleine kans dat je banden aan de binnenkant gaan aanlopen.
Is optelossen met een spoorverbreder van 10 mm.

Bandenmaat ff checken met de calculator.

coupe-monte-carlo

Citaat van: Jeroen op 20 september 2005, 22:21:18
ET klopt niet, kleine kans dat je banden aan de binnenkant gaan aanlopen.
Is optelossen met een spoorverbreder van 10 mm.

Bandenmaat ff checken met de calculator.
zal toch nog wel meevallen? zo breed zijn die bandjes niet. ???
maargoed, dit zie je bij het passen snel genoeg ;)

Benno

Naafgat komt ook overeen. Heb zelf ut idee dat de bandjes + velgen van een Scenic afkomen....maar das een gok

ET waarde verschil had ik gezien (37 t.o.v 43), maar was benieuwd of dat een probleem zou zijn. Om dit eventueel op te lossen met spoorverbreders van 10mm, is dit gemakkelijk zelf te doen? (ben wat dat betreft al een leek, bandje vervangen wil nog maar de rest......lukt alleen met een goede uitleg ?;D En gaan de banden dan niet te ver naar buiten staan?

Omtrek verschil had ik ook gezien via de bandencalculator, maar is het enige 'risico' ?dat je hiermee loopt de afwijking in de km-teller?

Bedankt alvast voor jullie hulp ?:D

En anders gaan we maar opzoek naar een volledig passend setje winterbanden......dan gaan deze de verkoop weer in

Jeroen

Als je een bandje kunt omwisselen kun je ook spoorverbreders plaatsen  :)

Maar pas ze eerst even, kun je alsnog kijken of ze nodig zijn.

Marc H.

Velgen met een ET43 komen van een fase 2. Fase 1 heeft ET37. En zo te zien aan de bandenmaat is het een Scenic geweest. Ben zelf een tijdje bezig geweest hierachter te komen, maar heb nu winterbandjes in de originele maat 185/60 R15 op ET43-velgen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev