Advertenties


Piep geluid bij optrekken

Gestart door Wendy, 14 september 2005, 08:13:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Wendy

Hallo allemaal,

Ik heb een tijd niks gehad aan de megane maar nu begint er weer een probleem zich voor te doen.
Bij de grote beurt zijn mijn miltiriemen vervangen. Dat is nu 2 maanden geleden. Alleen als ik nu
optrek hoor ik een soort piep geluid bij die riemen vandaan komen.

Het eerste wat ik heb laten doen is de riemen straker laten zetten. Dit hielp niet. Ik heb nu zelfs
de niet orginele riemen laten vervangen voor orginelen. En die zitten er nu een dag op. De riemen liggen
goed uitgelijnd en staan goed strak maar nog komt er een piep geluid vandaan.

Het geluid doet zich niet elke keer voor als ik optrek. Meestal hoor ik alleen het geluid als ik net optrek
maar soms blijft het geluid ook aanwezig als ik gewoon rijdt.

Wat kan het zijn?

Gr Wendy

wess

dan moeten waarschijnlijk je riemen ff opnieuw afgesteld worden, dit is vrij normaal.

't is namelijk toch een soort elastisch spul en dat rekt dan. ff afstellen en weg probleem  :D

LET OP: elke week afstellen werkt niet, gewoon na een week of 3 doen.

Wendy

Nee het ligt niet aan de spanning van de riemen... Die is goed...
Het kan ook niet liggen aan de soort riemen.. Ik heb namelijk de niet orginele gisteren
eraf laten halen en orginele terug laten zetten.

Ik zelf gok op een stroef lopent wieltje ofzo... Zou dat kunnen????

aangezien het niet altijd piept kan ik ook niet naar de garage want met mijn geluk
piept hij dan niet...


tijn1979

heb je al naar de bescherm kap op de katalisator gekeken die kan ook los zitten en dan lijkt het net of er een riem piept maar is het het metaal die piept met het weg rijden en dus torseren van motor en uitlaat.

Wendy

Dat heb ik nog niet gedaan nee... Ga ik dan ook maar even doen... :D


Wendy

Hmmm... Ben gisteren toch maar naar de garage gereden. Dit omdat ik er niet zo heel veel
zin in had dat mijn motor in elkaar zou draaien.

Maar de meneer van de garage zegt dat er niks aan de hand is. Dat er ergens iets mee trilt en daardoor
een geluid geeft.

Heb hem nog gevraagd of het de lagers van iets kan zijn.... Maar hij zei nee dat is het zeker niet.

Gr Wendy

Stefan

op zijn verantwoording dan maar zou ik zeggen..... ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Wendy

Ja ik vond het ook al raar.. iedereen zegt lagertje van iets...
en hij zegt echt nee dat is het niet...

Hij heeft wel het geluid gehoord wat ik al de tijd hoor... dus dat is het niet...

Hopen dat het goed blijft gaan ::)

Gr Wendy

Timo Zuiderduin

precies wat stefan zegt,. op zijn verantwoording!
mocht er binnen korte tijd wel iets misgaan kan je hem verantwoordelijk stellen!!

Stefan

weet je zijn naam etc?
Eventueel voor als het toch ff niet goed is geweest...... ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Wendy

Ja dat weet ik wel... maar er is niemand bij geweest alleen hij en ik...
Maar als er wat gebeurt dan gaat hij toch daarheen en gaan we maar is effe praten....

Kijk ook ik weet niet zeker of het een lagertje is.. Dit omdat als het een lagertje is ik er altijd last
van moet hebben.. maar ik heb het soms...???

Maar ik moet zeggen dat ik een beetje wanhopig word... Ik heb al niet zo heel veel vertrouwen in
garages en het word steeds minder.

Ik heb de Renault gebelt en die zegt dat je de spanrollen van de multiriem ook elke keer moet vervangen als
je de multiriem vervangt.. Is dat zo??? Van de distibutie wist ik het wel.. maar van de multi niet???

Stefan

Als de multiriem vervangen wordt dan moeten de spanrollen ook vervangen worden volgens mij ja.
Maar dat is volgens officieele renault normen.
Ik heb het wel eens anders meegemaakt bij een "gewone" garage dat ze zeiden: die rollen zijn toch nog goed, waarom zou je ze dan vervangen...
Ik heb er nooit problemen van ondervonden...
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Wendy

Kijk en dat bedoel ik nou... De renault zegt tegen mij dat dat echt moet... ik had er nog nooit van gehoord...
Dus als ik nu naar renault rij met mijn auto dan weet ik zeker dat de spanrollen vervangen worden..
en dan is het geluid waarschijnlijk nog gewoon aanwezig...

Stefan

.......... ::).........
ik zeg voorlopig niks meer over riemen.... ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Stefan

een heleboel ook waarschijnlijk..... :)
helaas voor mij ;D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev