Advertenties


terug schakelen naar de 2 gaat stroef?

Gestart door hansel, 13 september 2005, 14:00:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

hansel

Hallo daar>Ik heb een  2.0 8v uit 96,de laatste tijd schakeld hij stroef terug naar de 2e versnelling.iemand een oplossing daarvoor?

Marco K

Dat is een standaard Megane 'kwaaltje' helaas.

Soms wil het helpen om olie voor een automatische versnellingsbak erin te gooien, dan gaat het schakelen wat soepeler.

hansel

Owkee dan zal ik dat eens proberen,dank je   Groeten Hans

Decepticon#1

Citaat van: Marco K op 13 september 2005, 14:06:19
Dat is een standaard Megane 'kwaaltje' helaas.

Soms wil het helpen om olie voor een automatische versnellingsbak erin te gooien, dan gaat het schakelen wat soepeler.

En ook bij de Renault 19 en Twingo kwam het voor. De even versnellingen van Renault schijnen wel vaker een probleem op te leveren, alhoewel de 4 bij mij altijd prima gaat.

Greetz,

Peter

Birt

Klopt wel. Bij mijn 19 TSE uit 91 gingen de 2 en 4 ook wel wat haperig. De 4 wou er soms wel eens uitschieten als je hem net niet ver genoeg erin drukte.

En nu bij de megane gaat de 2 ook wel eens moeilijk. Vooral met koude bak en als je de pook te ver naar je toetrekt.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Patrick

CiteerSoms wil het helpen om olie voor een automatische versnellingsbak erin te gooien, dan gaat het schakelen wat soepeler
Dat klopt idd, er zijn ook speciale toevoegingen te koop die de smering verbeteren en dan gaat het schakelen ook beter.

EyesOnly

Ja helaas weer zo'n kwaaltje
Niet veel aan te doen behalve die andere olie, maar ook dat werkt niet perfect

hansel

En die andere toevoegingen welke zijn dat?

Patrick

Ik weet dat er een toevoeging is van JB,
maar er zullen ongetwijfeld meer merken zijn die dat spul leveren.
Het zit in flesjes van +/- 200 ml,
een beetje olie uit de versnellingsbak laten lopen en vervolgens bijvullen met een klein beetje van dat spul.
Het probleem word niet volledig opgelost, maar het schakelen gaat wel een stuk makkelijker.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev