Advertenties


Kofferklep ongrendelaar Megane 2cc werkt niet

Gestart door Cyreal, 19 augustus 2024, 23:24:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Cyreal

Beste, misschien kan iemand helpen.

De kofferbak ongrendelaar van mijn Megane 2 cc werkt niet. Gelukkig is het bagage netje dicht, dus kan het dak open doen en overal bij.
Gezien dit begon met af en toe wel/niet is voor mij de meest logische verklaring een draadbreuk. (Na veel lezen zie ik dit vaak voorkomen, andere vaker voorkomende is schakelaar vol water).
Voor de zekerheid ook de schakelaar meegenomen van de sloop.

Echter vraag ik mij af: hoe spoor ik deze breuk op?

Als je achter de auto staat loopt er zowel links als rechts langs de scharnieren een draadbundel, welke is voor het slot?

Is dit vervolgens inderdaad simpelweg de bundel doorhalen ergens voor en na het scharnier en daarna even veel draden terug solderen? Is deze duidelijk in verschillende kleuren uitgevoerd? Heb hier nog verschillende soorten flex kabel liggen (voor machines in de industrie).

Alvast bedankt voor jullie input!

Cyreal

Ok, na geen verdere reactie zelf maar op onderzoek.

Als je achter de auto staat, linkerboom is elektronica in de klep, rechts is radioantenne

Links bestaat uit 9(dacht ik) oranje kabels die onder het scharnier in een stekker zitten.
2 hiervan gaan uiteindelijk naar de klep ongrendelaar.

Bij mij bleek uiteindelijk niet de kabelboom maar enkel de knop gesneuveld, dus voor weinig geld eentje van de sloop weten te halen. Deze is gemakkelijk van buiten uit de klep te halen. Wellicht wel eerst de kenteken plaat verwijderen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev