Advertenties


Cuppen Michelin Crossclimate 2?

Gestart door Michel41, 20 juni 2024, 10:59:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michel41

Beste allemaal, ik overweeg all season banden voor mijn Megane E-tech (100% elektrisch). Nu zou ik graag Michelin Crossclimate 2 willen, echter die heeft een V profiel. Mij werd gewaarschuwd dat deze banden op termijn kunnen gaan cuppen. Zijn er mensen op dit forum die ervaring hebben met deze all season banden en hier iets meer over kunnen vertellen? Bedankt en vriendelijke groet

MartijnB

Ik heb er na zo'n 25000km geen problemen mee ondervonden. Maar bandenmaat en autogewicht is voor een E-tech wat anders, mogelijk dat daar het verschil uit voort komt? Als je banden op de juiste spanning hebt zou cuppen niet mogen gebeuren volgens mij. Ongeveer elke all season en winterband heeft V-groeven volgens mij.

mark29

Ik heb tientallen cross climates gemonteerd. Ze waren erg populair, werden overal aangeprezen.
Want handig, geen winterbanden wissel meer nodig.
Maar persoonlijk, ik ben moeilijk met banden, ik vond het waardeloze banden.
Vanwege het lelijk slijten, cuppen is echt een ding.

Maar weet je, vraag 25 rijders, die met die banden rijden. De meeste zijn lease rijders, ze hebben geen idee. De meeste mensen horen nooit dat hun banden gecupt zijn. Misschien 1 of 2 mensen ervan luisteren naar dat soort dingen, of horen de overbodige windsuizen van raamrubbers, of horen het kraken van deursloten in de vangers, of veerpootlagers die kloenken etc.
Als ik mee reed met klanten, maar ook familie vrienden etc, en zeg je banden maken herrie, dan kijken ze je aan van waar heb je het over.
Die klachten, lees je dus niet zo gauw, omdat veel mensen het niet eens opmerken.

Nu rijd ik ook op 4 seizoenen toevallig een keer, maar als ik een keus zou hebben. Goede michelin zomerbanden of continental, conti premium contact, of michelin primacy etc, dat soort banden.
Bij winterbanden accepteer ik de herrie en het dweilen altijd wel meer.

A110

Ik ben het met mark29 helemaal eens.

Ik moet wel zeggen dat de eerste serie crossclimate toch minder cupte of herrie maakten. Serie 2 doet dit inderdaad enorm.
Heb ze ook gehad onder mijn Megane en ik vond ze prima. Onder mijn Clio zitten de standaard Continental zomerbanden en deze bevallen mij uitstekend. Ondanks dat ik vroeger juist tegen Continental was. Vond ze enorm herrie maken maar dat is helemaal verleden tijd.
Onder mijn Captur heb ik Continental 4 seizoensbanden zitten maar ook die maken een leven, rijden verder wel prima maar als ze versleten zijn gaan er gewoon weer goed merk zomerbanden onder.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev