Advertenties


spaghetti spruitstuk 1.6e?

Gestart door henk, 3 september 2005, 17:19:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

henk

ik ben voor mijn megane 1.6e phase 1 uit '99 op zoek naar een spaghetti spruitstuk maar is die er wel?
en zoja wie weet een adres en wat ie ongeveer kost?

alvast bedankt? :D

coupe-monte-carlo

ze bestaan zekers wel.
maar verder kan ik je hier niet mee helpen...

berry_p

mcc kan ze geloof ik leveren, maar ik weet ook niet wat ze kosten.
op wat voor een punten ga je vooruit met een spaghetti spruitstuk?
PK? Nm? geluid?

henk

Het beste resultaat bij een atmosferische motor wordt bereikt door het toepassen van een "spaghetti" spruitstuk, hiervan is de flow beter dan het gegoten fabrieks spruitstuk en kan een perfecte afstemming berijkt worden die voor elke motor specifiek is, dit noemt men shockwave tuning. Dit effect zorgt ervoor dat de ene cilinder bij de verbrandingsslag een tegendruk verzorgt in de cilinder die net aan het vullen is. De maatvoering is erg belangrijk bij een dergelijke tuning.


heb ik ook maar van internet hoor  :)

MB82

Bij RB-cartuning hebben ze spruitstukken voor de megane coupe ik weet alleen niet of ze hetzelfde zijn als origineel want er staat gewoon spruitstuk bij ipv spaghetti spruitstuk :-\:



Ferdi


Timo Zuiderduin

wat zou zo'n spaghetti spruitstuk voor winst halen uit een 1.6 16V?

sorry dat ik even je topic misbruik henk! ;D

henk


berry_p

Citaat van: Ferdi op  4 september 2005, 23:35:10
ik heb het ook op mijn 1.6e? ;)

zou jij ervaringen kunnen delen Ferdi?
merk je het kwa optrekken?
en hoe reageerd het uitlaat geluid erop?

henk

kan iemand mij vertellen of het verschil met origineel spruitstuk duidelijk merkbaar is met een k&n openluchtfilter en remus 102mm einddemper en tussendempervervanger?
ook qua geluid?

coupe-monte-carlo

qua geluid zal het vast wel iets meer worden, gezien je de tussendemper dan niet meer hebt...
qua vermogen merk je misschien wel heeliets verschil, maar daar ben je denk ik met 3 dagen weer aan gewend

henk

Citaat van: matthijs op 27 oktober 2005, 22:01:10
qua geluid zal het vast wel iets meer worden, gezien je de tussendemper dan niet meer hebt...
qua vermogen merk je misschien wel heeliets verschil, maar daar ben je denk ik met 3 dagen weer aan gewend
ik bedoel eigenlijk het verschil tussen origineel en spagetti spruitstuk.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev