Advertenties


Mark's 4cv 1956 en 4cv decouvrable 1951 restauratieproject

Gestart door mark, 1 januari 2022, 18:35:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mark

De linker kant krijgt natuurlijk de zelfde behandeling.
Alleen was aan deze kant de hoofdbalk van het chassis ook verrot.
Dat is een koker met aan de binnenkant een u-profiel van 2mm dik.
Heb een heel stuk van dat u-profiel vervangen en een gedeelte van de koker zelf.









En hier bijna de hele dorpel er in gelast.  !-!



mark

De laatste paar maand ook niet stil gezeten.  8)

Het stuk wat tussen het dashboard en de voorruit zit vernieuwd.
was teveel aan geprutst, dus alles er uit en nieuw gemaakt.





Dit gedeelte is bijna klaar. De laatste dingen strak maken bewaar ik nog even voor later.


Vervolgens de wielkast links achter met de slijptol te lijf gegaan.





Alle roest er uit, en een nieuw stuk beplating er op, uiteraard alles van binnen en buiten in de epoxyprimer gezet.  !-!



Vervolgens nog een plaat er overheen, om de wielkast weer 1 geheel te maken.
Het is nu net of er nooit wat gebeurd is.  8)



Vervolgens de wielkast/dorpel hoek rechtsvoor te lijf gegaan.



Het hele gedeelte weer met fris voor gefabriceerd metaal vervangen.
Dat is straks hieronder te zien.

Vervolgens de rand waar het portier in sluit vervangen, hier was ook teveel aan geprutst om te bewaren.

Deze rand heb ik zelf in vorm geklopt.



Erin gelast.


En hier netjes strak gemaakt.



En hier het hele geheel, wat weer netjes zo strak mogelijk op elkaar aansluit.
Er komt nog een rubber net achter de rand van het portier, vandaar dat hier 1,5 cm ruimte tussen zit.



Tot zover de update van de laatste 2 maand. :)

i2paq

Captur 1.6 E-Tech Plug-in Hybrid 160 Initiale Paris (2021)
 - Mégane 1.5 dCI Hatchback (2012) /  Mégane coupé cabriolet 2.0-16V Privilège (2004)

mark

dankje  :)

Komende paar dagen ben ik bezig om een oliekachel te maken.
Aangezien ik met deze kou ongeveer 150 euro in de maand aan diesel er doorheen stook met m'n diesel kachel. En ik nog ongeveer 300 liter afgewerkte motorolie heb liggen.

Ramon87

Lekker Bezig Mark  !-! . Blijft mooi om te zien hoe je te werk gaat op de 4CV.

And desperate times call for desperate measures. Dat is 1 manier om te besparen  :D .
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2014 Clio TCE 90 Estate - Family Car

mark

De blauwe (lavendel grijs) klaar maken voor komend seizoen.





Vandaag naar het magazijn van Renault klassiek geweest, en de megane vol geladen.  8)7  het onderblok voor de decouvrable zo goed als compleet, en wat onderdelen voor de versnellingsbak revisie.  :)


mark

eventjes stof afblazen hier. laatste 4 maand flink aan de weg getimmerd.
 
Nieuwe baan, na bijna 7 jaar bij een renault dealer te hebben gewerkt, ga ik nu aan porsches sleutelen bij een porsche specialist. Dus geen saai dealerwerk, maar echt tot het laatste boutje kaalstrippen en opnieuw opbouwen zoals de klant het wil hebben, niks is te gek. Er worden geen leuke renault's meer gemaakt, tuurlijk vind het nogsteeds wel leuk om motoren en versnellingsbakken er uit te lepelen, maar het is een beetje lopende band werk geworden. En toen kwam deze kans voorbij. dus met beide handen aangepakt.

Verder ben ik de afgelopen paar maand bijna elke avond tot laat in de avonduren bezig geweest met het verbouwen van m'n nieuwe bedrijfshalletje.





4 dagen lang aan het verhuizen geweest.  8)7 maar alles is over.


Een bijna nieuwe brug opgehaald.  :grin:
Heeft bij een school gestaan, waarvan de automotive opleiding al een paar jaar is gestopt.
Hebben ongeveer 5 auto's opgestaan, voor de rest nog nieuw.



Dus nu weer druk bezig, met klantenwerk. Hoop met een maandje weer tijd te hebben voor mijn eigen auto's.


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev