Advertenties


Verstuiver2 defect, elektronisch, onderhoudsbeurt verkeerd of toch het additief?

Gestart door remie, 19 april 2020, 08:28:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mark29

Bij een lektest worden de verstuivers niet uitgebouwd in principe.
Er word op alle 4 de verstuivers een retourleiding aangesloten, auto commando geven om lektest te doen bij de actuatortest.
Dan gaat ie pompen en dan zou in elk potje evenveel diesel moeten zitten. Hier zijn tolerantie waardes voor.

Maar er zijn ook specialisten die een testbank hebben, en dan wel een uitbebouwde verstuiver testen, en dan krijg je een heel rapport aan cijfers. Dit zijn vaak van die revisie bedrijven, die ook dynamos reviseren, startmotoren etc.

remie

Citaat van: mark29 op 23 april 2020, 06:47:28
Bij een lektest worden de verstuivers niet uitgebouwd in principe.
Er word op alle 4 de verstuivers een retourleiding aangesloten, auto commando geven om lektest te doen bij de actuatortest.
Dan gaat ie pompen en dan zou in elk potje evenveel diesel moeten zitten. Hier zijn tolerantie waardes voor.

Maar er zijn ook specialisten die een testbank hebben, en dan wel een uitbebouwde verstuiver testen, en dan krijg je een heel rapport aan cijfers. Dit zijn vaak van die revisie bedrijven, die ook dynamos reviseren, startmotoren etc.

Wat zijn de kosten bij de dealer? Ik werk toevallig in Den Bosch dus kan ik ook een keer bij jou langskomen eventueel ;-) ( Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat jij voor de dealer in Den Bosch werkt )

mark29

Moet je snel zijn.  :D Ik heb er nog maar een paar dagen te gaan. Ik heb een andere baan ivm gezondheids klachten namelijk.

Kosten durf ik niet te zeggen, ik zou zeggen uurtje werk voor een fatsoenlijke diagnose.

remie

Sorry voor de late update.

Dinsdag 28/4/2020 heb ik een lektest laten doen bij de lokale diesel diagnose specialist.
Hij heeft het volgende gecontroleerd voor mij:

1. Klemkracht = OK
2. Visuele inspectie brandstoffilter en toebehoren = OK
3. Lektest = OK (2-3ml/min per injector bij stationair)
4. Raildruk = OK 300bar vrijwel direct na het starten en bij uitschakelen blijft ie even hangen rond de 5bar om daarna weer naar 0bar te gaan.

De storing is ook niet meer terug gekomen. Ik heb alweer een keer getankt en er ditmaal Forté Advanced Diesel Fuel Conditioner aan de tank toegevoegd.
De auto loopt erg zuinig 1 op 19,7 gemiddeld.

Iemand een idee wat het geweest zou kunnen zijn?

mark29


remie

 Nee bij mij in de buurt ben ik geweest.
Bij Adam Auto

https://www.adamauto.nl

Erg goede diagnost en legt ook graag uit wat ie doet en waarom.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev