Advertenties


Dynamo afgebroken....

Gestart door Sebastiaan Mulder, 27 augustus 2005, 15:58:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stefan

klopt ja,

Bij mij moest er toendertijd een nieuwe dynamo in van 390 Euri's en dan de spanrol/riem etc.
alles bij elkaar inclusief arbeid 800 euro (zie eerdere bericht)
Bij mij kon er niet alleen een nieuwe poelie op, of het zo was weet ik niet, maar het zal....
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Sebastiaan Mulder

Ik neem aan dat de poelie dat wiel is dat aan de dynamo vast hoort te zitten ;D (en er dus bij mij is af gebroken) :-\

Ik heb nog wel even naar de schroefdraad gekeken (de wegsleepdienst wees me erop) soms kon dat nog gereviseerd worden, maar dit zag er niet echt goed meer uit aldus de wegsleper.

Hoop morgenochtend iets te horen van de garage.


In ieder geval heb ik alweer iets geleerd hier op het forum..................

Wat voor mij altijd doorging als distributieriem blijkt de multi-riem te zijn. Zo leer ik nog eens wat haha :D Ook al kost deze korte studie mij wel weer bakken met geld >:( ;)

Sebastiaan Mulder

Vanochtend ben ik gebeld door de garage en er moet inderdaad een nieuwe dynamo op.

Totale kosten zullen 600 euro zijn, maar zoals ik nu bedenk geeft de garage vaak de prijs exclusief btw. Zal dus wel een dikke 700 worden.

In ieder geval valt het me nog mee. Nu maar hopen dat het vanaf nu even een tijdje beter gaat :angel: 8)

Wordt vervolgd. ;D

Stefan

Zat ik toch aardig in de buurt, maar zoals je ziet is dit toch al gauw een duur geintje...... :-\
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

ForeverYoung

Citaat van: Sebastiaan Mulder op 29 augustus 2005, 17:16:57
Vanochtend ben ik gebeld door de garage en er moet inderdaad een nieuwe dynamo op.
Totale kosten zullen 600 euro zijn, maar zoals ik nu bedenk geeft de garage vaak de prijs exclusief btw. Zal dus wel een dikke 700 worden.

is dat bij de dealer of een gewone garage?

soms loont het ook om even verder te vragen, dus wat een andere garage voor dit geintje vraagt.

zal toch niet heel veel schelen bedenk ik me net omdat de dynamo nogal duur schijnt te zijn, plus die poelie (poulie???)

multiriempje kost niks, dat zijn de kosten niet.

heb op de 19 ook eens de dynamo kapot gehad (met 1 jaar lang alle bijbehorende stroom problemen en 1 dag voor de APK begeeft het stomme ding het) en dat ding kostte me 113 euro, vind het ietwat raar dat als ik nu de dynamo moet vervangen deze gelijk het 3-voudige kost.... maar goed, so be it.

Stefan

Dynamo van een coup? kost nu toch echt 390 Euri..... :-\
Bij de dealer dan h
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

ForeverYoung

#21
ja ik weet dat ie dat kost, alleen ik snap dus niet helemaal waarom ie zoveel meer kost dan bijv. de dynamo die ik eens vervangen moest

deze was ook nieuw, niet bij de dealer weg trouwens

en ik heb laatst op een of andere auto-onderdelen site ook een dynamo voor M?gane gezien voor een prijs wat in de buurt van de ? 390 ligt  :o

Sebastiaan Mulder

Waarschijnlijk is jouw dynamo dan gereviseerd. Heb ik ook wel eens gehad. Dat is stukken goedkoper.

Helaas lukte dat neit bij deze dynamo (aldus de garage).

Ik heb nog wel mijn eigen garage gebeld of ik het bij hem moest laten repareren, maar dat zou niet zoveel schelen en dan zouden we de auto ook nog tientallen kilometers moeten slepen. Dit was dus de snelste manier.

Stefan

Ik weet ook niet precies warom ze tegenwoordig 390 euro kosten en toen 3x zo weinig.
We zijn nu dan ook waarschijnlijk een paar jaar verder en er zxal toch wel ergens een verschil zitten denk ik dan... ???
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Sebastiaan Mulder

Ik heb de auto vandaag weer opgehaald en de 600 euro bleek INCLUSIEF BTW te zijn :D

Nou dat is dus nog even flink mee gevallen zeg.

En nu maar hopen dat ie er weer een tijdje tegen kan en ik de garage even een jaar neit hoef te zien  :angel: 8) 8)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev