Advertenties


Relais voor gas tankmeter

Gestart door erik161, 25 augustus 2005, 17:39:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

erik161

Ik heb per ongeluk de kabels uit het relais getrokken. Dit relais zit vlakbij de gastank er zorgt ervoor dat de benzinemeter hierop reageert.

Het rare is nu dat de benzinemeter (Alleen op gas) het soms wel en soms niet doet. De bekabeling zit goed vast, maar het zou ook kunnen zijn dat door dit ongelukje een kabelbreuk is opgetreden.

Wie weet hoe zo'n relais eigenlijk werkt?

Paul

wordt aangestuurd door de lpg computer.de signaaldraad van de tankmeter is onderbroken.. het relais stuurt de sign draad tussen lpg en benz.
Is dit wat je bedoelt ???
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Meganez

misschien iets simpeler..

De relais is dus eigenlijk een schakelaar die aan of uitgezet wordt met een klein stroompje.. (meestal vanaf een computer)

erik161

Ik snap niet helemaal wat jullie bedoelen. Laat ik iets duidelijker zijn.

Er zitten 4 draden aan het relais en in het relais zit een spoel. E?n van de draden zal hoogstwaarschijnlijk aangesloten zijn op een sensor in de gastank. (Die meet hoe vol ie zit).

Ik snap gewoon niet waarom met tankmeter op gas het nu soms wel en daarna weer niet doet. Als ik weet hoe het relais werkt, kan ik misschien met de voltmeter iets gaan meten. Voor hetzelfde geld, heb ik een kabelbreuk gemaakt. Ik kan natuurlijk ook gewoon de bedrading naar de tank vervangen. Of het relais vervangen, als ik weet wat dat ding precies doet, natuurlijk.

Frank Manuputty

Hoi ik had dat probleem namelijk ook.
Die van mij bevond zich onder de motorkap.
Deze was aangetast door het weer.
De relais schoon gemaakt en wat contact spray en probleem was opgelost.
Succes ermee.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev