Advertenties


achterklep

Gestart door Birt, 25 augustus 2005, 17:18:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Birt

Ik wil mijn mislampen uit de achterklep hebben.
daaruit volgen een aantal vragen:
- zijn mistlampen verplicht?
- zitten op phase2 de mistlampen in de unit zelf?
- past een phase2 achterklep op een phase1 aangezien hier al geen mistlamp meer inzit?
- anderemanieren om de gaten van de huidige mistlampen weg te halen? voor plamuur lijkt mij het gat te groot.

alvast bedankt voor de antwoorden.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Stefan

Ik wet alleen het antwoord op vraag 2:

JA
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

bas1984

mistlampen zijn verplicht

bij een phase 2 zitten de idd in de lampen zelf ja....

of de klep van een phase 2 past weet ik nie..... kan ook mischien alleen de kenteken bak vervangen of anders zelf de gaten dichtmaken en hoef je alleen de kenteken bak te spuiten

mzzl bas

coupe-monte-carlo

mistlampen verplicht... ligt aan het bouwjaar , dacht ik

Niels Nederlof

Zoiets dus:



Simpelweg met polyester dichtmaken, schuren, spuitplamuur, schuren en primer. Ik zou gewoon een gebruikte plaat op de sloop halen en dan gaan hobbyen.
" die richtig gute Autofahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" Walter Rörhl

Birt

#5
zal es ff langs een sloop een van de komende dagen. en dan maar es wat hobbyen. (of heeft iemand er een liggen, bv ivm dichtmaken achterklep)

zoek bij deze phase2 lampen voor achter,

deze zijn wel zwart te spuiten toch? of krijg ik dan problemen met de apk?
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

berry_p

als je dan maar een gedeelte van de reflector laat zitten, anders ben je verplicht om bij de apk een losse reflector te plaatsen.

of gewoon even de oude lichtunites terug zetten en je oude kenteken unit.


dit krijg je dus als de unit dicht polyesterd.

Birt

dat is wat ik ongeveer voor ogen had. Heb jij phase 1 of 2 unit onder die zwarte lak zitten en kom jij daarmee door de apk?
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

berry_p

Dit zijn phase2 units, met mistlicht dus.
Ik zou er wel mee door de apk komen, maar dit omdat het geen lak is? ::), je mag je lichtunit glas niet spuiten.
Ik zou wel een losse reflector erop moeten plakken voor de apk.

Dennis Postma

Voor zover ik weet is mistachterlicht verplicht bij auto's van 1997, dus mocht je een 96er hebben hoef je dus geen mistlicht te monteren  ;)

Birt

dat "donker" maken van de lichtunits komt wel een keer. eerst maar eens aan het hobbyen met die nummerplaatbak. van het weekend eens wat op stap langs de sloop. als ik tijd over heb.

bedankt voor de reacties tot nu toe.

ps. ik heb een '98er
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

RS50Jochem

Citaat van: Berry_p op 25 augustus 2005, 21:54:00
Dit zijn phase2 units, met mistlicht dus.
Ik zou er wel mee door de apk komen, maar dit omdat het geen lak is? ::), je mag je lichtunit glas niet spuiten.
Ik zou wel een losse reflector erop moeten plakken voor de apk.

Heej Berry,

In de APK boeken van 2005 staat gewoon vermeld zoals alle jaren hiervoor,

dat de achterlichten niet afgeplakt of gespoten mogen zijn, ook staat er dat je voor alle reflectoren (dus ook je lampunit's die licht vormen) niet meer dat 25% afgeschermt mogen worden.

Dat je goedgekeurd zou worden kan, maar dat is dan puur omdat de keurmeester of de regels niet kent, of ze niet in acht neemt. Krijgt je auto een steekproef zoals hij nu staat gaat hij echt wel voor de bijl!

Ik heb tijden lang problemen met de wetsdienaars gehad, zie hier waarom: http://groups.msn.com/rs50jochem/shoebox.msnw

Owja, en sinds een weekje heb ik een Fase II coupe, dus dit is alleen een stukje verleden ja.

Groetjes Jochem...


berry_p

maar die lichtunits zijn gespoten?
de mijne niet, de hoeveelheid licht dat mijn unit oplevert is net zo veel als een standaard unit.
en ik heb er een TUV goedkeuring bewijs bij zitten.

maar des ondanks haal ik mijn units er toch uit met de keuring, want ik heb geen zin om een losse reflector op de auto te plakken.
en die units omwisselen is 10 minuten werk.

bas1984

Citaat van: Berry_p op 28 augustus 2005, 11:03:30
maar die lichtunits zijn gespoten?
de mijne niet, de hoeveelheid licht dat mijn unit oplevert is net zo veel als een standaard unit.
en ik heb er een TUV goedkeuring bewijs bij zitten.

maar des ondanks haal ik mijn units er toch uit met de keuring, want ik heb geen zin om een losse reflector op de auto te plakken.
en die units omwisselen is 10 minuten werk.

wat hebbie voor een units dan... vink wel vet die zwarte

berry_p

zoekze  :)
ik ben blij dat ik volgens mij de enigste in nederland ben. ;D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev