Advertenties


chiptuning

Gestart door steffin, 24 augustus 2005, 22:28:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

steffin

weet iemand hierzo misschien een adresje voor een beetje goedkoop chip tuning ik heb een megane coupe 1.6 e uit 96 en de prijzen die ik een beetje zie zitten tussen de 400 en 700 misschien iemand die het voor minder heeft laten doen ???
alvast bedankt

Timo Zuiderduin

zonde van het geld,.. ik denk dat meerdere mensen hier op het forum dat zullen be'amen,..
PK winst is niet hoog genoeg voor het geld dat het moet kosten!

sebastiaan

Ik sta niet achter chiptunen is weggegooid geld mijn inziens.
En... goedkoop.. (ik kan het wel doen voor je met aldi huismerkzak licht gezout voor 1 euro..) ;D
Doe het goed of doe het niet.

Timo Zuiderduin

t'is al eens eerder besproken hier op het forum,
chiptuning heeft alleen echte nut als je een turbo op je motorblok hebt. dan kan je namelijk door het aanpassen van de software een meer optimale verbranding regelen. en dan haal je echt veel pk'tjes extra eruit.

dus ik zou zeggen,.. geef dat geld gewoon uit aan andere leuke opties en als je PK's wilt zou ik voor een andere wagen gaan!!

Meganez

Citaat van: Timo Z.(Meg-Cabrio) op 25 augustus 2005, 11:12:58
t'is al eens eerder besproken hier op het forum,
chiptuning heeft alleen echte nut als je een turbo op je motorblok hebt. dan kan je namelijk door het aanpassen van de software een meer optimale verbranding regelen. en dan haal je echt veel pk'tjes extra eruit.

dus ik zou zeggen,.. geef dat geld gewoon uit aan andere leuke opties en als je PK's wilt zou ik voor een andere wagen gaan!!

Helemaal mee eens dat de vermogenswinst het geld niet waard is. Zo?n standaard chipje levert maximaal 5 pk op. Je kan er iets meer uit laten halen als je hem op maat laat chippen, maar dan krijg je een auto die nooit meer normaal stationair loopt (je moet constant gassen bij het stoplicht) en rijdt je auto heel schokkerig (elke keer als je je gas in trapt schiet je naar voren en als je het loslaat slaat tie meteen dood) en dat kost dan zo?n 700 euro..

Bij een turbo (diesel) heeft het idd wel nut omdat simpelweg de turbodruk wat opschroeven en iets meer inspuiting geven veel winst geeft, en bij een gewone atmosferische motor begint chippen pas interesant te worden als je minimaal een volledig ander uitlaatsysteem en inlaat traject hebt (airbox e.d.) in combinatie met andere nokkenassen enz enz enz..

steffin

ja oke dan maar wat raden jullie me dan aan om te doen ik heb nu al een open uitlaat en een open luchtfilter oke een andere auto kopen als ik het kon zou ik het doen maar ik wil deze ff wat sneller hebben is er een turbo voor dit blok te verkrijgen eigenlijk ???

Marco K

Er is dacht ik in Duitsland een gozer die een turbo op z'n 1.6e had gezet, en circa 140 - 145 pk aan de krukas haalde. Het kostenplaatje is echter totaal niet interessant als je geen hobbyist bent.

Wil je een Megane Coupe met 140 of 150 pk: Ga op zoek naar een 2.0 16V. Goedkoper, makkelijker en betrouwbaarder.

Christian de Vriend

Citaat van: steffin op 24 augustus 2005, 22:28:54
weet iemand hierzo misschien een adresje voor een beetje goedkoop chip tuning ik heb een megane coupe 1.6 e uit 96 en de prijzen die ik een beetje zie zitten tussen de 400 en 700 misschien iemand die het voor minder heeft laten doen ???
alvast bedankt


Gerrit (speedline) is nog bezig met een chip voor de 1.6e te ontwikkelen,zal niet vandaag of morgen gebeuren,maar hij is er mee bezig.

Zoveel zal het niet kosten,je zal natuurlijk niet op 140 pk komen,maar tis wel leuk om er alles uit te halen,dus wat dat betreft trek ik me nergens van aan,en ga mn eigen gangetje.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Timo Zuiderduin

Mijn advies is,.. pas eerst alles aan aan je motorblok wat je wilt aanpassen en ga dan pas beginnen met chippen.
dit om te zorgen dat alles optimaal gebruikt wordt. en alles afgestemd wordt op jouw motor!!
laat dit chippen doen door een professioneel bedrijf en niet door de eerste de beste aanbieder van een goedkoop chippie.

als je eerst gaat chippen en daarna de rest aanpast is het hele effect weg!!

Christian de Vriend

mee eens

Op mn coupe heb ik op de nokken en de chip na alles aangepast,dan haal je het beste resultaat uit een chip.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

LVD

Dat verhaal dat het op atmosferische motoren geen zin heeft om te chippen, vindt ik totale onzin..
Ik heb zelf een Corsa GSi gehad (1.6i 8v), waar dan wel een GroepN rally uitlaat onder zat en open filter, en gechiped, en had toen ongeveer 15pk meer, maar wel een veel mooiere vermogens kromme over het hele gebied, waardoor de auto veel sneller aanvoelde...

Waar je bij moet oppassen, is dat je niet de eerste de beste goedkope chip neemt. Vaak zijn dat de zogehete "toerenchips". Hierbij verhogen ze gewoon je piekvermogen en verleggen je toerenbegrenzer softwarematig. Hierdoor zal je bij een vermogens run meer vermogen hebben, maar op het zelfde punt of later, en niet over je hele gebied en doordat je je toerenbegrenzer verlegt, zal het lijken dat je auto sneller is..
Bij een goede chip, komt er over je hele gebied meer vermogen bij. Tuurlijk moet je geen wonderen verwachten bij een zelfaanzuiger, maar het is wel merkbaar.

Het "op maat maken" van chips, is alleen leuk als je je complete motor verbouwt hebt. Die eerder gemelde 7000 euro vindt ik vrij prijzig, want voor veel minder heb je nl al een programmeerbare injectie..

steffin

maar ff terug op die turbo ik ben zelf wel een automonteur dus het er op zetten zou geen probleem zijn ik zou wel willen weten wat dat zou kosten als je dan je auto daarna nog chipt haal je er wel veel meer vermogenwinst uit dan zonder turbo natuurlijk
een 2.0 16v blok inbouwen is niet alleen duur er komt ook nog veel ste veel bij kijken met alles aanpassen kabelboom aandrijf assen motorsteunen misschien wel wielnaven enzo dus een turbo lijkt me dan wel een betere optie dan een 2.0 16v blok

LVD

Turbo is opzich niet zo heel erg ingewikkeld. Turbo erop maken, compressie iets verhogen, een brandstofregelaar halen.. Apexi heeft speciale dingen daarvoor, dat je gewoon je originele computer kan houden, maar via die regelaar spuit je dan buiten je computer iets meer brandstof in, wat die turbo nodig heeft.
Maar als je serieus overweegt om een turbo op te bouwen of te gaan chippen, stuur maar een mailtje of een PM. Een goede kennis van mij heeft een chiptuningsbedrijf en is gespecialiseerd in turbo motoren. Misschien dat we iets voor je kunnen betekenen.

mickeynox

Citaat van: LVD op 25 augustus 2005, 20:03:07
Dat verhaal dat het op atmosferische motoren geen zin heeft om te chippen, vindt ik totale onzin..
Ik heb zelf een Corsa GSi gehad (1.6i 8v), waar dan wel een GroepN rally uitlaat onder zat en open filter, en gechiped, en had toen ongeveer 15pk meer, maar wel een veel mooiere vermogens kromme over het hele gebied, waardoor de auto veel sneller aanvoelde...


15pk voor zoveel geld. vin ik een beetje te weinig voor te veel. Maar das mijn mening

LVD

maar wel 15pk over een heel breed gebied.. en tsja.. iedereen wil altijd maar veel pk's enz.. Maar het gaat/ging er mij meer om, dat je auto wat vlotter rijdt, en dat deed ie, en pakte mooier op, en reed wat soepeler..
En het is maar wat je wilt.. De uitlaat vondt ik een mooi geluid hebben, het open filter was gewoon voor de fun en het chippen was goedkoop.. al met al ben ik er niet zo heel veel geld voor kwijt geweest.. en pk's kosten nu eenmaal veel geld..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev