Advertenties


condensafvoer airco megane 2 2006

Gestart door simonfeenstra, 18 juli 2019, 20:22:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

simonfeenstra

Wie kan mij vertellen hoe ik de condensafvoer airco van mij megane 2 door kan prikken.
Ik krijg water op de mat aan de kant van de passagier als ik mijn airco aanheb.

Felix

Ik heb dat probleem ook gehad. De vloer was kleddernat, heb dus het hele interieur er uit gehaald om te drogen.
Je hebt dan ook mooi de ruimte om het rubber tussen het kachelhuis en de carosserie er tussenuit te halen. In mijn projectpagina zie je een beetje hoe ik te werk ben gegaan.
Je kan het ook doorprikken vanaf de onderkant van je auto. Boven de katalysatorzit het uiteinde.

mark29

Maar je hoef niet onder de auto te zijn. Want onder de kachelhuis kan je de thule eruit pakken. Veel vuldig al besproken en uitgelegd.
Ik zou even de zoekfunctie gebruiken, daar leer je een hoop van.

simonfeenstra

Ik heb de zoekfunctie gebruikt en die komt meerdere keren met de oplossing om van onder de auto het hitteschild te verwijderen.
Maar niet de oplossing gevonden om zoals jij meld van binnenuit dit op te lossen.
Kun je misschien de link geven waar ik het kan vinden?

mark29

Ik zal straks ff zoeken. Ja ik heb verschillende malen uitgelegd inderdaad dat het zonder kan. En interieur moet toch los ivm het water wat eruit moet.

mark29

http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=19922.msg356548#msg356548

In dit topic heeft felix zijn auto open liggen met fotos.
Als je meer info zoekt gebruik het woord thule.
Van boven af los halen is 10x makkelijker.
De vloerkleed demonteren en schoonmaken met hoge druk is het makkelijkste. Ik heb er al vele zo gedaan namelijk.

simonfeenstra

Bedankt Mark.
Ik ga ermee aan de slag.

simonfeenstra

Ik heb het buisje weer open.
Kan het ook wezen dat de airco na een half uur rijden de verstopping de oorzaak was dat er niet meer gekoeld werd?

zapp

Weet je zeker dat het aan de airco-condenswater afvoer ligt?
Water in het interieur kan ook komen van een verstopte afvoer in de paravaan (ervaringsdeskundige).

simonfeenstra

Weet ik,dat heb ik vorig jaar gehad.

mark29

De airco zou gewoon moeten werken, ondanks die verstopping.

simonfeenstra


simonfeenstra

Nu heb ik ook nog ontdekt dat hij ook lekt onder de ingebouwde radiator bij interieurfilter.
Daar kan ik zien dat daar een soort afsluiting zit met bevestigingsklemmetjes die je misschien kunt verwijderen?
Weet iemand hier wat van af?

simonfeenstra

Nu heb ik ook nog ontdekt dat hij ook lekt onder de ingebouwde radiator bij interieurfilter.
Daar kan ik zien dat daar een soort afsluiting zit met bevestigingsklemmet jes die je misschien kunt verwijderen?
Weet iemand hier wat van af?



EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev