Advertenties


Stoppen of doorgaan

Gestart door scirocco92, 16 juli 2019, 18:58:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

scirocco92

Hallo luitjes,

Ik ben erg weinig op het forum, wat betekend dat mn megane het voortreffelijk doet, na bijna 1,5 jaar nog steeds geen klachten. Op een kapotte keycard na dan.
Nu ben ik op het punt beland, doorgaan en dus geld in de Megane pompen, of stoppen en naar iets anders uitkijken.
Ik rijd dus in een megane II van 2008, 1.5dci met 104 pk. Ondertussen staat er op de teller 182.000 kilometer, maar is er bij +/-60xxx een teller wissel geweest. Waarmee het totaal rond de 2,5 ton ligt.
De auto rijdt echt prima, bijna geen olie verbruik, starten is rijden. Maar nu komt het dus, bij de keuring vorig jaar waren er twee aandachtspunten: een licht lekkende veerpoot en een fusee kogel waar iets speling op zat. Met de keuring zullen deze wel aan de beurt komen. Maar ook zal de distributie er aan gaan komen. Die zit er nu denk ik een ton op.
Mijn vraag is, hoeveel kan zo'n 1,5dci blok doorgaans lopen. En waar ligt de grens qua uitgaven bij zo'n auto. Ik denk dat ik straks een goeie €1000 aan kosten tegemoet mag gaan zien
Megane grand tourer phase II 1.5 dci, Clio 1.4 16v.

larsdijkstra

#1
De punten die je noemt zijn onderhoudspunten, die bij autorijden horen. Daarvoor calculeer je een reserve in toch...? Als de auto verder goed is zoals je zegt, gewoon aanpakken en doorrijden.
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

MadBull

#2
De 1.5 DCI motoren zijn supersterk en kunnen makkelijk 350.000 km aan.
Dit is uiteraard wel afhankelijk van of je doorgaans kleine afstanden rijdt en wat voor een rijder je bent; motor warm laten worden voordat je doortrekt,
etc.

i2paq

Als de auto prima, netjes, heel en betrouwbaar is leg mijn dan uit waar je voor 1000,- een zelfde auto koopt?
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)


mark

Laat de auto even voor keuren, dan weet je waar je aan toe bent. Als je de onderdelen online besteld vallen de prijzen reuze mee.

Nikk

Als je eigenlijk simpelweg weer eens wat anders wilt dan de deur uitdoen. Vraag is wat je er voor ontvangt. Als je eigenlijk wel verder wilt met de auto dan het nodige onderhoud doen en karren.  Voor zover ik weet is een 2008 1.5dci in ieder geval een prima blok. De rest van de auto hobbelt wel mee
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

MadBull

Je kan er ook voor kiezen de auto te repareren voor de apk en de riemwissel
te laten zitten... Is een risico natuurlijk, maar scheelt je honderden euro's.
En als ie knapt; 150 euro vangen van de sloop en een andere auto kopen.
In de tussentijd sparen voor de 'nieuwe' auto.  o-)

Veel succes met je keuze!

mark

En voor de riemwissel ff langs m'n schuurtje rijden.  :grin:

larsdijkstra

#9
Precies, dan gebeurt het goed en voordelig! !-!

Edit: in een reactie op een bericht direct boven het jouwe hoef je niet te quoten.
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

scirocco92

Net mn auto laten keuren. Stofhoesje gescheurd, stuurkogel met meer dan 5mm speling. Lekkende schokbreker en een beschadigde veiligheidsgordel aan de bestuurders kant.

Ik ga de auto gewoon laten maken, want wel genomen, de auto is gewoon goed, alles werkt, biedt veel ruimte en comfort, is zuinig. En voor de vaste kosten per maand kan ik lekker in de rondte sturen.
Laat ook meteen de olie verversen en een nieuw lucht- en brandstoffilter plaatsen.

Bedankt voor jullie reacties. Wat denk voor mij t meest doorslaggevend waren de antwoorden over de betrouwbaarheid en de rijders/onderhoud kosten. Iets anders voor de deur is leuk, maar gaat na een tijdje ook veel kosten........ Dus ik blijf nog even Renault rijder

Over die distributie hoor ik graag meer😉
Megane grand tourer phase II 1.5 dci, Clio 1.4 16v.

larsdijkstra

Top! Mooi dat je doorgaat. Bij een andere auto moet ook geld bij, nog veel meer  :q
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

Yorick

Mooi. Je kunt ook kijken wat Mark allemaal voor je kan doen he. Als je het met hem afstemt kan hij ook veel reparaties alleen of met jou doen.

Succes ermee iig  !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev