Advertenties


Airco Renault cabrio 2004

Gestart door Passion, 24 juni 2019, 18:15:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Passion

Ik heb een paar maandjes geleden een megane cabrio uit 2004 aangeschaft deze had toen al een defect stel element mengklep kachel. Deze bevind zich onder het dashboard kastje en is inmiddels vervangen door mijn zelf. Kleinigheidje en zo gefixt.
Als ik nu de airco aanzet (nooit eerder gebruikt) krijg ik links koude lucht en rechts warme lucht. (Geen climate control) Weet iemand hier wat het probleem is en hoe het op te lossen?

Alvast bedankt.


Passion

Is er niemand die een antwoord heeft of mogelijke  oplossing?

i2paq

Je zou bijna denken dat er een aansluiting niet of omgedraaid is aangesloten.
Renault Mégane III 1.5 dCI Hatchback (2012)

Passion

Ook daar heb ik aan getwijfeld. Maar als ik googel  op het probleem. Is het waarschijnlijk een kwestie van bijvullen.
Vandaar erg benieuwd naar meningen en reacties hier.
Jij alvast bedankt wacht reacties  nog even af maar.

Yorick

#4
Het is te warm om te reageren denk ik... Haha. Geduld is een schone zaak, maar niet als de airco niet werkt  8)7

Passion

 :D  Dat zal t zijn. W8 rustig af.

Meg3

Kijk anders bij de Lagunaclub (Ik had een Laguna voordat de Mégane kwam). Daar zijn ze ook tegen dit probleem aangelopen. De techniek zal ongetwijfeld (erg) vergelijkbaar zijn.

Nikk

Zal dan wel een tijdje zijn geleden dus een airco check moet je eigenlijk sowieso doen. Dan trekken ze het systeem leeg, lekkage check en bijvullen. Ik ga binnenkort ook met de meest recent aangeschafte auto laten doen.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark29

Begrijp nog steeds niet waarom mensen pas met warm weer de airco gebruiken. Dat is niet bevorderdelijk voor het systeem.
En waarom zou je in de winter het systeem niet gebruiken om te ontwasemen?

Jouw klacht, ik begrijp hem niet, geeft aan dat die mengklep motor is vervangen, waarom staat er niet bij.
Vervolgens heb je een klacht, wat eigenlijk lijkt op die mengklep motor.

Met de renault clip is ie uit te lezen, en al die klepjes zijn met een actuator test aan te sturen, dus zo een defect component is makkelijk eruit te vissen, mits je een monteur treft die goed met een clip om kan gaan.

Passion

Mengklep motor vervangen omdat tandwiel in de motor was afgebroken. Dit komt meer voor schijnbaar en betreft aanzetten in de winter. De auto was tien nog niet in mijn bezit.   :)

mark29

Mogelijk weer kapot? clip eraan dus dan kan je alles zien.

Passion

Hij is nog steeds 100% in orde. Ga van de week langs de Renault dealer. Zal zoals ik het opgezocht heb een kwestie van vullen zijn.   W8 t nog ff af. 

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev