Advertenties


Kosten distributieriem vervangen

Gestart door Marc, 20 augustus 2005, 22:02:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Timo Zuiderduin

Citaat van: Remko de W. op 31 augustus 2005, 22:33:48
als ie bij 100.000 is vervangen ,
dan moet ie bij 220.000 weer... ;)

of 5 jaar natuurlijk...
moet ie dan niet na 70.000 km?

Timo Zuiderduin

Citaat van: Remko de W. op 31 augustus 2005, 22:47:49
alleen de DTI is om de 75.000 km...

en die is niet in de cabrio geleverd volgens mij...
OK,.. das dan weer een meevaller :laugh:
mijn cabrioke is een gewone 1.6 16v dus idd geen DTI
ik dacht echt dat dat ding rap vervangen zou moeten worden maar dan hou ik dus nog ff centen in mijn zak voor andere dingen.
ik zag ook op een of ander overzichtje van NAP dat de 100.000 beurt in 2003 is geweest dus ook die vijf jaar zitten er nog lang niet op!

overigens zie ik nu dat er toen ook een nieuwe cilinderkop op is gekomen omdat de vorige gescheurd was,.. pfff,. er is best wel veel aan de hand geweest met mijn auto'tje in het verleden!

crazyman

ik heb de mijne laatst laten doen, stond op de 220.000 dus mocht wel weer...

120 euro voor de onderdelen
100 euro voor de montage
alleen niet bij de dealer laten doen maar bij een kleine garage... hij heeft goed werk geleverd dus mij hoor je niet klagen :)

willemhs

Mijn distributieriem is ook aan vervanging toe. Het is een 1.6e. Ik ben van plan dit samen met een vriend van me te gaan doen, hij is beginnend automonteur. Hij vertelde dat mogenlijk ook mijn spanrollen vervangen moeten worden. Nu is mijn vraag, hoe kan ik 'zien' of deze spanrollen ook vervangen moeten worden? Is zoiets te horen? Of kom je daar pas achter als je de distributieriem los hebt liggen?


Reinier Goorden

Zou gelijk alles doen, spanrollen zijn de kosten niet. En je bent toch bezig, is dan maar een kleine moeite. ;)

Stefan

Sluit ik me bij aan:
het werk eraan is meestal de grootste moeite bij dit soort werk
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Megane2000Coupe

Nog even een vraagje van mij: ik heb een 1.6 16V (Phase 2) en nu heb ik bij de dealer gevraagd wat het zou kosten om de distributieriem te laten vervangen en dat komt op ong. 500 Euro en dan nog iets van 80 Euro voor de waterpomp.

Een hoop geld dus, maar wat word er nu dus precies allemaal vervangen voor dat geld, want lees hier dingen over multiriem enzo  ???

Dus als iemand me vraag kan beantwoorden graag  :D

Megane2000Coupe

@ Remko: Moet die ook tegelijkertijd vervangen worden dan??

Megane2000Coupe

Oh ok, brengt het nog veel extra kosten met zich mee dan of moet een monteur er toch al bij zijn voor de distributieriem?
En om de hoeveel tijd moet zo'n multiriem eigenlijk vervangen worden?


willemhs

volgends mij kun je daar aardig lang mee doorrijden. pas vervangen als deze bros begint te worden lijkt me

Megane2000Coupe

@ Remko: Ok, ja zal eraan denken wanneer mijne voor de distributieriem moet, misschien nog ff proberen of voor hetzelfde geld die Multiriem ook gedaan word. Wie weet zit het wel bij de prijs in  ;) Thanks voor de info in ieder geval.

Megane2000Coupe

Zijn er nog verborgen riemen die ook vervangen moeten worden of andere dingen die tegelijk met een distributieriem kunnen/moeten worden gedaan??

Megane2000Coupe

Ja dat hadden ze me gekost, die kwam op 80 Euro geloof ik, weet niet cker meer of dat met montage enzo was, maar verder dus geen riemen of spanrollen of andere dingen???

Megane2000Coupe

gekost= verteld in bericht hierboven  :D

willemhs

ik heb m ook vervangen. distributieriem, spanrol en ook meteen de 2 v-snaren. was totaal 95 euro kwijt.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev