Advertenties


Kosten distributieriem vervangen

Gestart door Marc, 20 augustus 2005, 22:02:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marc

Hallo,

Ik heb een Megane Break (combi) uit oktober 1999, met 105.000 km op de teller. Het is een 1.6i 16V.
Ik weet dat het hier een forum over de coupe is, maar ik ben hier al vaker geholpen  :D

Ik heb met de dealer gesproken over het vervangen van de distributieriem. Dat zou na 5 jaar of
120.000 km moeten gebeuren. Lijkt te kloppen, dat heb ik nl. ook al hier op het forum gelezen.
Als prijsopgaaf gaf men aan circa 500 Euro en indien de waterpomp ook moet worden vervangen 700 Euro.

Aan gezien ik in zuid limburg woon zijn zowel Duitsland als Belgie dichtbij voor mij.
Mijn vraag dan ook: Heeft iemand ervaring met de prijs in Duitsland en/of Belgie?
Misschien is het daar goedkoper?

Alvast bedankt voor de hulp  ;D

Reinier Goorden

NIET AAN BEGINNEN. Zo simpel is het echt niet ;) (Verwacht hier nog wel wat back-up van van iemand ;))

Vinne

Hoi!

Ik heb bij aanschaf van mijn coupe de deal gemaakt
gelijk de distributieriem te laten vervangen omdat dat
dus veel kost en het gewoon nodig was (ton op teller)
Niet de pomp, maar wel de spanbandrollers (als ik
dit onderdeel zo goed benoem) zijn mee vervangen.
Dat is zo'n 1 op 1 vervanging. Volgens mij zitten die
riem en pomp echter niet zo aan elkaar gekoppeld als
deze twee...

Vincent

Michel Cijs

Citaat van: Marc op 20 augustus 2005, 22:02:49
Hallo,

Ik heb een Megane Break (combi) uit oktober 1999, met 105.000 km op de teller. Het is een 1.6i 16V.
Ik weet dat het hier een forum over de coupe is, maar ik ben hier al vaker geholpen? :D

inmiddels ook allang geen coupe forum meer, maar een algemeen megane forum en een algemene megane club ;)


Birt

dealer in NL 480 euri's verder incl spanrollen en waterpomp en bij behorende 3 riemen.

Maar of het in belgie of duitsland goedkoper is, denk het niet. onderdelen zijn er wel iets tot veel goedkoper. dus als je zelf vervangt kan het zeker uit. Heb alleen geen idee wat een duitse monteur kost (of belgiesche)
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Birt

_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.


steffin

als je zelf een beetje monteur kennis heb moet het te doen zijn hoor er gaan veel roddels rond dat het vreselijk is maar ik vind het echt hartstikke meevallen je moet alleen wel het goede gereedschap hebben  ;D succes er verder mee !

Reinier Goorden


Marc

Hoi,

Bedankt voor de replies tot nu toe.
Ik heb idd ook vernomen dat er verschil is tussen de 'normale' 1.6 en de 1.6i 16V.
Het schijnt dat er een speciale sleutel of zo nodig is om de riem op de juiste manier af te stellen?  ???

/Marc

sebastiaan

Pfff nu ben ik aan de beurt om ongeveer 500 euro te gaan lappen :'(  :'(

sebastiaan

Citaat van: Remko de W. op 31 augustus 2005, 12:34:15
Citaat van: sebastiaan op 31 augustus 2005, 12:16:03
Pfff nu ben ik aan de beurt om ongeveer 500 euro te gaan lappen :'(? :'(

iedereen komt aan de beurt Bas... ;) :-X
Is ook.. maar had het liever nog ff niet gehad..

EbOoZ

Mij geeft het op de ??n of andere manier wel weer voldoening. Ik moet em eind van de maand naar de garage brengen voor een grote beurt en vervanging van de distributieriem.

Heb dan echt het gevoel dat hij weer helemaal perfect is ;D

Timo Zuiderduin

ik heb gelukkig ook nog een paar stuivers in een ouwe sok zitten,,... voor mij komt distributieriem er ook aan :'(
aangezien ik mij steeds meer afvraag of hij vervangen is geweest na de 100.0000 beurt (staat op mijn blok geschreven dat ie toen vervangen is geweest) en er inmiddels 168.000 op de teller staat.
als ie in de tussentijd niet vervangen is moet ik er maar ff rap achteraan gaan ben ik bang!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev