Advertenties


bumper schuren + plamuren....

Gestart door bas1984, 20 augustus 2005, 18:09:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

bas1984

aangezien ik nu me nieuwe bumper heb en deze toch wel wat schade en krassen en dergelijke vertoont, zal die goed geschuurd en geplamuurd moeten worden.....

DUS: een paar vragen

-diepe krassen en oneffenheden kan ik die gewoon vlak plamuren en schuren? zo Ja : wat voor een plamuur (gaat hier overiges over een normale standaard bumper dus geen poly ofzo)

- er zit dus wel een poly onderlip onder die aan de onderkant een beetje is weggegschaafd.....als ik dat met plamuur ga doen dan is de kans dat ineens door mischien nog eens over de grond schuren een brok plamuur erafvalt....
kan ik nu beter wat is afgeschaafd opvullen met polymatjes en daarna zogoed als glad schuren en dan plamuren?

- wat is een redelijke prijs om een bumper te laten spuiten ( met en/of zonder bon)
ik zal zelf nog wat garages afgaan maar ben benieuwd wat jullie eventueel voor een bumper spuiten ongeveer hebben betaald?


m.v.g

Bas

berry_p

Citeer-diepe krassen en oneffenheden kan ik die gewoon vlak plamuren en schuren? zo Ja : wat voor een plamuur (gaat hier overiges over een normale standaard bumper dus geen poly ofzo)
kan je de bumper dan niet opschuren totdat de krassen weg zijn?


Citeer- er zit dus wel een poly onderlip onder die aan de onderkant een beetje is weggegschaafd.....a ls ik dat met plamuur ga doen dan is de kans dat ineens door mischien nog eens over de grond schuren een brok plamuur erafvalt....
kan ik nu beter wat is afgeschaafd opvullen met polymatjes en daarna zogoed als glad schuren en dan plamuren?
is het noodzakelijk dan om de onderkant te repareren?
die ziet niemand.


bas1984

ja kan natuurlijk eerst proberen de krassen weg te schuren....

mocht er nog iets ovrblijven wat ik nie wegkrijg gewon met plamuur een beetje opvullen voor echt een rete glad resultaat?
en zo ja met wat voor een plamuur?

ten tweede.... liefste maak ik de onderkant toch maar bij!!!!! wil het gewoon super netjes hebbem.....
maar hoe kan ik dat dan het beste doen? wat polyester matjes erop beunen?  :police:

wess

gewoon weg brengen naar een garage.

weet je cker dat het netjes wordt, kan je echt niet tegenop plamuren en schuren.

voor je het weet heb je weer een bumper verknalt.

bas1984

Citaat van: wess op 21 augustus 2005, 08:51:32
gewoon weg brengen naar een garage.

weet je cker dat het netjes wordt, kan je echt niet tegenop plamuren en schuren.

voor je het weet heb je weer een bumper verknalt.

nou.... zo lastig kan het toch ook weer nie zijn zeg.....

heb nog eens goed gekeken maar de krassen op de bumper vallen wel mee!!! krijg ik mischien wel weggeschuurd zoniet dan moet er ff een beetje plamuur overheen.....

en dan nog mijn vraag over mijn onderlip..... poly matje eroverheen?

bas1984

hier de schade aan de lip:



schijnt dat vezelplamuur aardig goed zijn best erop kan doen....  ;D
dus we gaan ons best doen!!!!

Timo Zuiderduin

is er echt zoveel vanaf geschraapt dan?
heb je een foto recht vanaf de voorkant? want zoals het er nu uitziet is het naar mijn idee gewoon een kwestie van opnieuw spuiten en je ziet er niks meer van!!

Michel Cijs

ik zou aan de onderkant niet teveel tijd besteden, daar zie je nix van en als je auto wat laag staat dan schraap je er zo weer wat vanaf hoor ;)

Timo Zuiderduin

Citaat van: Michel Cijs op 22 augustus 2005, 20:22:23
ik zou aan de onderkant niet teveel tijd besteden, daar zie je nix van en als je auto wat laag staat dan schraap je er zo weer wat vanaf hoor ;)
dat was precies wat ik dus dacht,.. zonde van tijd en geld en het resultaat merk je uiteindelijk vrij weinig van!

Michel Cijs

netjes schuren, in de primer, nogmaals schuren en spuiten maar denk ik dat Jan zou zeggen ;)

coupe-monte-carlo

ik heb precies dezelfde schade, en zo goed als de zelfde lip ( alleen bij mij is het dus een gehele bumper)
maar als t eenmaal gemonteerd zit, zie je er z.g.a. niks van.
en bij de eerste de beste drempel die iets te hoog is, krijg je weer het idee van : ###, NET LATEN SPUITEN ?:'(
k zou het lekker zo laten joh..
mja, aan jou de keus ?;)

Niels Nederlof

Ik sluit me hier volledig bij aan. Ik zou ook zeker niet met plamuur gaan zitten werken hier, dit springt er toch alleen maar af. Gewoon opschuren en dan spuiten.

p.s. je wilt mijn voorlip ook echt niet zien aan de onderkant...  :D
" die richtig gute Autofahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" Walter Rörhl

bas1984

zal morgen ff een foto maken van de voorkant....

de linkerkant is net wat meer afgeschraapt dan de rechterkant....

tsja... inprincipe zie je er niks meer van nee.... ;D

maar denk toch dat er een dun laagje vezelplamuur overheen gaat..... dan het verschil minder opvalt.....
maja ik weet dat het zo is als jullie het nie wisten zullen jullie het haast nie zien denk ik maja... :-\

zal morgen eens kijken wat een potje vezelplamuur kost als nie te duur is kan ik er wel eens voor hobby-en :D

Jan van Heteren

Citaat van: Michel Cijs op 22 augustus 2005, 20:27:18
netjes schuren, in de primer, nogmaals schuren en spuiten maar denk ik dat Jan zou zeggen ;)

klopt helemaal

als ik het zo zie kun je alle krassen er zelfs nog wel uitschuren....... ;)
Meganomaniac

bas1984

nou ben toch eigenwijs geweest  :)

vezelplamuur erover heen gekiept..... wat een troepie maar zit wel wat beter uit nu vind ik....

vrijwel alles aan de lip strak geschuurd alleen de kleine krasjes op opvullen met plamuur.....
zoals ik het nu allemaal zie word het wel rete strak geschuurd.... ;D

en wat bedoelen jullie met primer? spuitplamuur of wat?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev