Advertenties


Katalysator vervangen eenvoudig klusje?

Gestart door spike, 19 augustus 2005, 20:22:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

spike

Heb verschillende topics geraadpleegd en kom tot geen andere conclusie dan dat mijn katalysator naar zijn malle moeren is. Rammelend geluid, dat voor onder bij de katalysator vandaan komt. Nu wil ik eigenlijk zelf de katalysator demonteren en kijken of ik het binnenwerk nog vast kan laten lassen, heb echter geen idee of dit eenvoudig te verwijderen is. Mocht ik het niet kunnen vastzetten haal ik op de sloop wel een gebruikte, aangezien ik mijn geliefd coupee'tje binnenkort wil verkopen en eigenlijk zo weinig mogelijk kosten nog voor de kiezen wil krijgen. Heeft iemand hier enige ervaring mee? Indien iemand trouwens nog een katalysator voor een coupe '98 1.6 heeft liggen, heb ik daar ook wel interesse in. Trouwens ook nog op zoek naar een normale standaard einddemper.

Meganez

Kat vervangen is zo gebeurd. De 2 boutjes uit de flens losdraaien en 1 boutje van de klem aan de andere kant. Beetje wringen en rukken en hijs los..

berry_p

en vergeet niet die sensor eruit te halen vlak onder het spruitstuk, anders word het alsnog een duur geintje.

Meganez

Ohwjah  :-[

ff helemaal vergeten te vermelden...

(net zoals ik hem vergeten was terug te zetten toen die van mij eronderuit ging)

spike

Kwam verderop op het forum tegen dat je het binnenwerk zo weer vast kunt lassen, enig idee of dit inderdaad een oplossing is. Of komt hij dan sowiezo niet meer door de keuring heen?

Christian de Vriend

kom je door de keuring heen,zorg maar dat je er 1 hebt,ik ben gepakt,ivm te hard geluid.

na een nieuwe middendemper bleek het nog niet goed te zijn,dus mag ik nu naar een katalisator gaan zoeken,nieuw zijn ze vrij prijzig blijkt.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Meganez

Dan heb je waarscheinlijk al een freeflow einddemper of niet?

mich

@ Christian: Je zegt dat je niet door de Apk kwam vanwege het te harde geluid dat je kat-vervanger maakt, maar was de uitstoot nog wel goed dan? ik moet zelf namelijk ook weer naar de Apk en heb de helft van het binnenwerk van de Kat verwijderd ivm rammelen en ik hoop dat de uitstoot nog binnen de perken blijft.

Christian de Vriend

Sorry,ik bedoelde het anders

Ik ben door de politie gepakt ivm de uitlaat,daarom ff een waarschuwing.

Overgens gaan ze wel een db meting invoeren in de apk test vanaf volgend jaar,dit heb ik zowel van de politie als verschillende automonteurs gehoort.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Stefan

Ik wou net zeggen,
Bij de APK keuren ze toch niet op geluid, maar op gasdichtheid...... ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Timo Zuiderduin

Citaat van: Remko de W. op 22 augustus 2005, 19:12:26
Citaat van: Christian op 22 augustus 2005, 17:33:24
Sorry,ik bedoelde het anders

Ik ben door de politie gepakt ivm de uitlaat,daarom ff een waarschuwing.

Overgens gaan ze wel een db meting invoeren in de apk test vanaf volgend jaar,dit heb ik zowel van de politie als verschillende automonteurs gehoort.

heb er nog niks van gehoord,
maar ja kunnen we weer verplicht apparatuur gaan aanschaffen,
wat weer moet worden door berekend... :-\

decibelmetertje zullen de kosten niet zijn denk ik!!

Stefan

ja, uiteraard, het mag niet iets betaalbaars zijn natuurlijk...... :)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Timo Zuiderduin

ja en hij zal ook regelmatig ge-eikt (of hoe je dat ook schrijft) moeten worden!!

in ieder geval lekker onzinnig allemaal weer!!

mich

nou ben ik toch benieuwd of er al eens iemand met een katvervanger door de Apk gekomen is, het geluid zal wel meevallen denk ik als de middendemper er nog onder zit en ook de einddemper nog standaard is, maar zou de uitstoot nog binnen de perken blijven? ik snap wel datie er niet voor niks opzit die katalysator, maar heb weleens gehoord dat sommigen er zonder ook doorkomen, en dan bedoel ik niet die oudere auto's waarbij het nog niet verplicht is.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev