Advertenties


Lagere toeren na dynamo vervangen van Megane II 1.6 16V

Gestart door tripleM, 11 juli 2018, 22:35:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tripleM

hallo iedereen

ik zit met het volgende heb vorige week dinsdag de dynamo vervangen en zins dien loop de motor soms 630 toeren of lager.
dit doet zich alleen voor als ik als ik een beetje gas geef of als ik voor de stop voor stop licht / lange rit en dan ineens stil ga staan.
bij dealer konden ze er ook al niet uit komen wat er aan de hand is.

misschien is er iemand hier op de forum die het heeft mee gemaakt en het gerepareerd heeft ?
de volgende sensoren zijn al vervangen :

*MAP
*Krukassensor
*Nokkenassensor

mark29

#1
Wat voor auto is het? Peugeot 206 1.4?

tripleM

#2
hahaha lol
gaat hier om een megane 2 1.6 16v 113pk

mark29

Vervangen door een 100 procent zelfde dynamo met zelfde onderdeel nummer?

A110

#4
Wat mark29 schrijft zat ik ook gelijk aan te denken. Bij Renault kan je niet zomaar de dynamo vervangen door een ander merk of imitatie. Hierdoor kan je problemen krijgen. En als er een ander merk ondergaat die goedgekeurd is door Renault moet je dat ook nog in de computer aangeven.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

mark29

#5
Ja dat was dan mijn volgende opmerking, maar ik typte het vorige bericht op de mobiel en zonder contactlenzen in, ik heb zonder bar slecht zicht, dus houd het dan meestal kort.

De upc kan geprogrammeerd worden, deze vraagt ook naar type dynamo, stel deze is anders dan hij verwacht, kan dat uiteraard klachten geven, of dat dan deze klachten worden, nooit gezien of geprobeerd. Maar het is wel frappant natuurlijk dat het na vervangen dynamo is.
Overige functies werken wel goed? Wat is je laadspanning?

tripleM

dus je de dynamo moet ook ingeprogameert worden zo als ik het begrijp ? 
laad spanning nog niet gecheckt :O hmm zal dat van de week eens doen.
heb de dynamo bij onze leverancier weg die vroeg nog wat er allemaal op de dynamo stond
op de dynamo die nog van fabriek af is staat de tg11c011 bij onze leverancier moest ik deze vermelden, ah 110A werdt er direct gezegd

mark29

#7
Check het maar. En de oude.

tripleM

deze code werdt ook aan gegeven op de doos van de leverancier
dit staat aan gegeven :

     RNL TG11C011
     TG11C011
     CA1762IR
     14V 110A


dit staat op de fabriek af dynamo:

     C542664R
     TG11C011

heb de dynamo juist vervangen omdat hij gierde als een gek en ineens begon te stinken. maar toen ik alles er op gebouwd had kwam ik er achter dat het de vrijloop is die kapot is en ik de juiste gereedschap er niet voor heb alleen deze te vervangen

tripleM

#9
De overige functie werken wel goed idd, alleen dat de dashboard verlichting soms flikkert, dan weet ik van hey hij gaat weer met de toeren zakken

A110

Maar welk merk is de oude en welk merk de nieuwe?
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

tripleM

#11
Oude is een Valeo en de nieuwe is een Eurotec.

A110

#12
Dan zit daar het probleem. De regelaar is anders en dat geeft problemen op je voedingscircuit.
Bij Renault monteren wij alleen maar originele dynamo's om problemen te voorkomen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

A110

#13
Zelfs een valeo dynamo bij de automaterialen zaak kan al problemen geven. Vandaar alleen maar origineel. De regelaar is toch net iets anders.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

tripleM

#14
Af-fabriek af worden ze met Valeo geleverd :P

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev