Advertenties


Een I erbij

Gestart door Nikk, 26 mei 2018, 23:25:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nikk

Was eigenlijk voor wat groters aan het kijken. Een Mondeo station was een beetje het idee. Is qua ruimte achterin wat binnen een aantal jaar wel nodig is met opgroeiende jongens
Bij het bedrijf waar ik langsging stond aardig wat spul voor niet teveel. Mondeo's maar ook drie stuks Megane I. Een HB schakel, een HB automaat en en een break schakel uit 2002. Ff in de break gestapt. Zag er van buiten en zeker binnen goed uit. Starten deed ie niet. Een startaccu er aan en lopen. Meeste functies even uitgeprobeerd
Werkte allemaal. Deze auto stond al lang gepakeerd aldaar met zachte bandjes maar de airco ging nog koud blazen. Mooi.
Vaatje KVS stond wel leeg. Flesje er in en een andere accu ( uit de Megane I automaat die er stond ) en tsja, voor 650 euro mocht ie mee.
Maar gedaan!  Overgeschreven, betaald en verzekerd. Bandjes met de compressor die ik bij me had opgepompt. En de goeie 40km rit naar huis aangevangen Ging prima. Thuis aangekomen nog wat water in het KVS vaatje er bij. Even aankijken of eea op niveau blijft.
Enig euvel wat ik tot nu toe heb gevonden is dat de claxon niet werkt. Voelt zacht aan daar op het stuur. Zal iets niet goed zitten.
Uitvoering ben ik niet helemaal zeker van maar er zit een plaatje "fairway" op de deur. Denk dat het zoiets als expression is. Zitten in ieder geval electrich bedienbare ramen achter en mistlampen voor.
Daar de accu plat is geweest de radio code ook nog even achterhalen. Auto niet echt nodig maar daar dochter en schoonzoon net de sleutel van hun huis hebben gekregen en zonder auto zitten zal er wel mee gaan worden gereden

ps: wat gebruiken we hier tegenwoordig om fototjes toe te voegen. Opende tinypic weer eens waarbij mijn PC heftig reageerde. Niet doen! waarschuwingen
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark29

Leuk is dat autos kopen, altijd een onderneming en af wachten wat je aan treft.

Nikk

#2
Auto zoeken en kopen valt absoluut in het rijtje hele leuke dingen  !-!
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Nikk

Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Nikk

Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Nikk

Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Tedo

Fairway was een actiemodel gebaseerd op de destijds meest luxe uitvoering (privilège).

Nikk

Ah ok dus ik heb een vette versie te pakken  :D
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Tedo

#8
Voor die tijd wel. Mijn pa had een hatchback Fairway, maar dan met 1.8 16v.
Er was ook nog de sportway, gebaseerd op de RXI.
Maar die was er volgens mij alleen op de coupe en cabriolet.

Nikk

Zo eindeloos als een optielijst anno 2018 is, zo beperkt was ie begin deze eeuw op een Megane. Wat ik er zelf uithaal zijn de mistlampen en elec bedienbare ramen achter. Wellicht een wat luxere bekleding en de alu kleur handgrepen. Een lange lijst zal het niet zijn. Maakt ook niet uit anno nu. Als ie maar goed is. Dat geldt ook voor de accu die dat blijkbaar niet is:

   :D
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

RobScénic

Citaat van: Tedo op 27 mei 2018, 13:59:00
Voor die tijd wel. Mijn pa had een hatchback Fairway, maar dan met 1.8 16v.
Er was ook nog de sportway, gebaseerd op de RXI.
Maar die was er volgens mij alleen op de coupe en cabriolet.

Nope, deze uitvoering was er ook op de Scénic! Zie mijn handtekening..
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Nikk

Kan wat betreft fairway / sportsway niet veel vinden. Dit waren blijkbaar de standard uitvoeringen:

Uitvoeringen vanaf 1999:

Bij de introductie van de Mégane gebruikte Renault nog de bekende namen zoals 'RL', 'RN' en 'RT', bij de phase 2 gebruikte Renault voortaan echte namen.

Authentique: standaard onder andere ABS, vier airbags, centrale vergrendeling met afstandsbediening, elektrische ramen vóór, toerenteller, lendensteun, regensensor en stof/velours bekleding
Expression: extra t.o.v. Authentique onder andere airco, elektrisch verstel-/verwarmbare buitenspiegels in carrosseriekleur, boordcomputer, warmtewerend voorruit, chromen grille en veloursbekleding
Dynamique: extra t.o.v. Expression onder andere lichtmetalen velgen, achterspoiler (5-deurs), mistlampen vóór, radio/cd-speler met bediening achter het stuurwiel (leder), sportstoelen, middensteun vóór/achter, elektrische ramen achter, honinggraat grille in plaats van chroom, buitenhandgrepen in kleur, 'alu-look' op dashboard en stof/veloursbekleding
Privilège: extra t.o.v. Expression onder andere lichtmetalen velgen, mistlampen vóór, radio/cd-speler met bediening achter het stuurwiel (leder), middenarmsteun vóór/achter, elektrische ramen achter, buitenhandgrepen in kleur en alcantara/velours bekleding

Die van mij lijkt ongeveer tussen Expression en Dynamique te zitten
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Tedo

#12
Fairway is gebaseerd op de Privilège. Sportway op de Dynamique. Was een soort final edition, alleen in 2002.
Die uitvoeringen heetten daarvoor RXE en RXI.
Dat er ook een Scenic Sportway was wist ik niet (niet echt een sportief model, afgezien van de RX4).

Nikk

Ah ok. Ben ook al wat meer luxe tegengekomen. Neem aan dat de bandingspanning sensoren ook niet standaard waren. Ze werken alle vier ook nog.  !-!
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Roadkill (Michiel)

Zo een heeft mijn schoonvader ook gebad maar dan zo'n diep rode metallic, als geld geen rol zou spelen zou ik graag zo'n break in die kleur rood willenClio rs 182 blok erin lepelen, gouden bbs of lenso velgen eronder helemaal op de buik leggen en enkel twee kuipstoelen erin en alles achter de stoelen aan interieur er uit halen.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev