Advertenties


Welke aandrijfas nodig?

Gestart door Steffanito, 8 maart 2018, 21:42:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Steffanito

Het is al een tijd geleden datik hier geweest ben.
Na aankoop van mijn Megane 2.0 16v uit 4-2006 eigenlijk niet meer! Doet het prima. Heeft nu 215 gelopen.

Ik wil mijn aandrijfas of eventueel homokineet vervangen. Zit te zoeken op onderdelen website naar aandrijfas maar kom er niet uit welke ik moet hebben! Het gaat om de bestuurderszijde.

Weet iemand hier welke ik moet hebben voor dit type? Is de 6bak. Is er inderdaad verschil voor/na de facelift van 2006? Website geven aan dat types 'tot 1-2006' geschikt zijn.
Er is eeen type met buitenvertanding diff zijde 39 en met 26.

Andere vraag zou nog zijn. De homokineet is behoorlijk naar zn grootje. Tikt enorm bij een scherpe bocht en wat gas. Zou ik eventueel alleen de homokineet kunnen vervangen? Of beter de hele as?

Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.

Bedankt sowieso!

mark

Een skf as heb je voor 100 euro bij bijv. Een brezan. Daar ga je toch niet voor lopen kloten?

Steffanito

SKF is minimaal €175 en dat is zeker niet bij Brezan...
Maar je bedoelt om niet een homokineet te kopen? Of bedoel je dat zij de juiste zo voor me opzoeken? Want als ik €50 kan besparen door t zelf te bestellen doenik dat. Mijn ervaring is dat brezan een heel stuk duurder is..

mark

Ik was voor mijn skf as niet meer als 100 euro kwijt.
Nu zat daar ook wel redelijk wat korting op. Omdat ik daar toen voor m'n werk redelijk vaak onderdelen nodig had.

Maar online heb je ze ook wel voor 100. Heb ze voor die van mij ook wel voor 70 euro voorbij zien komen toen der tijd.
Dus dat moet wel lukken.

mark29

Jb3 assen zijn relatief goedkoop.
De assen voor de pk6 bakken onder andere zijn wel duurder en ook steviger.
Jouw onderdelenzaak zou in een keer moeten zien wat jij nodig hebt, en anders ff de dikte opmeten of de splines tellen inderdaad.

mark29

Owja losse homokineet, is een goedkope lapmiddel.
Beste complete as, niks versleten, goede hoezen die ook echt blijven zitten, en ja natuurlijk veel schoner werken.

Steffanito

Bedankt voor jullie antwoorden!
Ik heb de pk6 dus dat zou t verschil in prijs kunnen verklaren inderdaad..
Hele as was ook mijn voorkeur.

Nog een ander vraagje, versnellingsbak heeft sinds deze winter wat last van tandjes knarsen/niet soepeltjes in versnelling komen. Sowieso wil ik de olie verversen maar lees nu ook dat pk6 een bekend euvel heeft met lagers die versleten raken.
Ik had al eens dat ik m bijna niet meer terug in zn 2 kreeg. Nu dus alle versnelling lijkt t net alsof hij elke keer ff een tandje meepakt. Vooral de 2/3.

Zijn die lagers eenvoudig te vervangen?
Iemand ander ook ervaring met dit euvel?

mark29

Wij noemden die bak altijd pkku t. Even spatie ivm censuur hier.
Ja die bakken gaven vaak ellende met de lagers. Daarna kwam de nd0 die is beter.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev