Advertenties

Motorkap niet te openen

Gestart door s-frank, 1 februari 2018, 17:13:47

Vorige topic - Volgende topic

s-frank

De motorkap van mijn 2001 Megane 1 phase 2 gat niet meer open. Ontgrendelen via de hendel bij de bestuurder doet niets. Vorig jaar bij de apk keuring ging de motorkap ook al plotsklaps niet meer open. Dat heeft zich toen ook weer spontaan opgelost en ik heb er tot nu nooit meer last van gehad. Ik vermoed dat het mechanisme wat olie kan gebruiken.

Kan iemand mij een foto van het mechanisme voor het openen van de motorkap van een Megane 1 phase 2 maken? Ik zie op het fora meerdere topics hierover maar ik kom ook met een zaklamp niet verder. Ik zie te weinig om te weten waar ik precies met de schroevendraaier moet porren om de motorkap te ontgrendelen. Als ik een paar hoge resolutie foto's heb kom ik denk ik een heel eind.

Dus als je een Megane 1 rijdt en zo vriendelijk zou willen zijn om wat foto's van het ontgrendelingsmechanisme te maken?

Alvast bedankt!

Nikk

Denk door de lammelen op de motorkap door met een metalen pen oid om de haak opzij te duwen. Succes!  !-!

Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Mastertje

ik grijp meestal de kabel van de motorkap achter linker koplamp. aan trekken en springt open
Huidig:
Renault megane hatchback 1.6 16V
Renault megane cabrio 2.0 16v
Renault megane cc  2.0 16
Renault megane cc 1.9 diesel
Renault megane cc 1.6 16v
Renault master 2.5 diesel

s-frank

Alvast bedankt, ik ga vanmiddag na het werk meteen aan de slag. Ik zie nu al dat ik totaal op de verkeerde plek aan het porren was. Ik hou jullie op de hoogte.

Nikk

Precies in het midden zit de beugel waar de haak omheen valt en de kabel komt, zoals mastertjes zegt en je kunt zien, van links
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

s-frank

Nog geen geluk. Heb inmiddels een lange schroevendraaier geprobeerd maar de vergrendeling krijg ik er niet af. Het metalen hendeltje dat je normaliter van buitenaf (nadat je de eerste vergrendeling, die bij mij dus niets doet hebt ontkoppeld) , met je vinger optilt of opzij schuift dat kan ik wel bewegen maar niet voldoende om de haak van de motorkap vrij te krijgen. Als ik hem omhoog duw komt hij tegen de motorkap aan. Er zit dus te weinig speling in. Nieuw plan is een andere megane bezitter vinden en dan daar in de motorkap kijken.

Ik denk dat ik toch op de verkeerde plaats kijk. Achter de linker koplamp aan een kabel trekken deed bij mij ook weinig. Woon ook aan een redelijk drukke straat dus te lang onder een auto liggen met inparkerend verkeer om me heen is ook geen optie.

Fluppie

s-frank

Absoluut, die zijn gekomen en gegaan met als conclusie: ga naar een garage......

mark29

Fluppie

mark29

Anwb voor zoiets laten komen. Die man heeft een rij klanten die wachten. Oa mensen die langs de weg staan met pech.
Voor iemand die al dagen met een 'probleempje' zit maar niet langs de garage wilt omdat het mogelijk een paar tientjes zal kosten.

Als je diensten draait en steeds op pad moet naar zulke klanten begrijp je wel wat ik bedoel.
Hetzelfde als een ambulance laten komen als je een keer kucht maar dat al een week doet. Ga dan naar de huisarts.

Fluppie

Die hoeven ook niet te komen als je lid bent kan je info vragen over kleine dingen o.a hoe open ik me motorkap. Ken trouwens iemand met een kuch maar helaas voor hem was de ambulance te laat.

mark29

Sneu voor diegene, maar je snapt de strekking van het verhaal denk ik.
Je wilt niet weten hoe vaak ik meldingen krijg voor bijvoorbeeld lampjes, hup alles laten vallen want er is een melding, rijd je erheen.
Tref je daar een auto aan met 1 lampje kapot, en de klant verteld dat ie al langer kapot was, maar morgen moet werken etc, ja iedereen toch? Maar waar is de tijd dat je dan ff snel een garage in hopt? Iedereen pakt meteen de telefoon en belt de diensten voor nutteloze dingen.
Vaak ook 2 lampjes kapot, dan rijden ze al meer dan een week met de eerste kapotte.
Of storingslampje brand, maar dat doet ie al een tijd, ja hallo?
Nou valt de drukte met de route service mee, maar die ANWB mannen rijden van de ene melding naar de andere, als die tijd verdoen met onzinnige dingen, staat de volgende die in de rij staat langer langs de weg te wachten met wel een serieuze problemen.
Denk aan een gezin langs de drukke weg met een kapotte auto....

Mastertje

Huidig:
Renault megane hatchback 1.6 16V
Renault megane cabrio 2.0 16v
Renault megane cc  2.0 16
Renault megane cc 1.9 diesel
Renault megane cc 1.6 16v
Renault master 2.5 diesel

s-frank

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev