Advertenties


Achterklep werkt niet op CV (Niet aangesloten?)

Gestart door Skyfall, 11 januari 2018, 21:30:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Skyfall

Hallo allemaal,

Ik ben vandaag bezig geweest met de auto en er werkt ondertussen al een stuk meer! Ik kan alleen een probleem niet oplossen.

De knop op de klep ontgrendeld mijn gehele auto als ik deze indrukt, terwijl de auto gesloten is. Iedereen kan mijn klep nu openen van buiten af.

Iemand een idee?

A110

Heb je handsfree systeem? Want als je auto de kaart herkend die je in de buurt hebt dan zal de auto ontgrendelen als je een portier of klep via de knop open doet.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Skyfall

 Nee dat heb ik niet. Je moet dus echt de knop indrukken. Op het moment dat je dat dus doet, gaat de auto geheel van zijn vergrendeling af.

hemi24

Ook als de sleutel niet in de buurt is, bedoeld A110..?

Skyfall

Dat heb ik nog niet geprobeerd  8)7

Maar volgens mij heb ik geen handsfree, want moet altijd de sleutel gebruiken om de deuren te openen.

Skyfall

Hoi alle

Ik heb gekeken of ik de kofferbak zonder keycard ook open kreeg.. deze ging ook gewoon open zonder keycard, het probleem is. Dat niet alleen de kofferbak van het slot gaat. Maar ook alle andere deuren.

A110

Oke, maar je had de keycard niet bij toen je dit uitgeprobeerd hebt?
Voor het handsfree systeem moet je van die kleine knopjes in je portierhandgrepen hebben zitten, heb jij die of niet?
Het kan zo zijn dat je dat wel hebt maar dat het dus niet werkt bij je portieren maar wel bij je achterklep, daar zit ook een sensor, vandaar nu even mijn vraag of je handsfree hebt of niet.

Voor de rest is zoals ik het lees alles weer in OEM positie terug gebracht?
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Skyfall

Ik heb geen handsfree, de kaart had ik binnen in huis laten liggen. Er zitten geen kleine knopjes op mijn handgrepen.

Ik heb inderdaad alles weer terug naar oem gebracht. Vele dingen werken nu wel, zo herkent de auto de kofferbak weer. Blijft de kofferbak lamp branden als de kofferbakklep open staat en wilt de auto niet op slot als de klep open staat. Dit zijn allemaal dingen die het nooit gedaan hebben.

Het enigste probleem blijft, dat de kofferbak niet opengaat met de afstandsbediening en als je de Klepknop indrukt alles open gaat. Je haalt de auto zegmaar van zijn slot.

Skyfall

#23
Als ik trouwens op de afstandsbediening druk om de kofferbak te openen, gaan wel de knipperlichten knipperen.

Maar misschien komt dit alles ook wel, omdat ik niet 100 procent zeker weet waar de 2 laatste zwarte kabeltjes heen moeten. Een is van het slot en een is van de drukknop.

die van de drukknop zit aangesloten op massa en van klep op een ander kabeltje.

Ze zitten nu aangesloten. Maar durf alleen niet te zeggen of dat het op de juiste manier is. Misschien werkt het daarom wel niet perfect

A110

Dan zijn we al een heel eind. Toch goed zo'n productief weekend.

Ik vermoed dat er nu een stroomkring loopt als je op de drukknop drukt. Wat gebeurt er als je die 2 zwarte kabels met elkaar verbind?
En anders zal je toch hiervoor een elektrische schema moeten gaan halen dan weet je waar ze naartoe gaan. Vind wel dat je al een eind gekomen ben.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Skyfall

Eigenlijk nog helemaal niet geprobeerd  8)7

Ik heb het werk(montage) boek of wat de benaming ook is  :) zou het daar instaan? of moet ik echt het elektrische schema hebben?

Kan je deze gewoon vragen bij de garage?


Bedankt voor al je hulp trouwens!

Skyfall

Hierbij het elektrische schema betreft de kofferbak voor de megane II, iemand met verstand van dit soort dingen?



Weet niet precies hoe ik hiermee moet werken.

Felix

Bij de dealer kan je ook draadschema's opvragen, specifiek voor jouw model. Die vind ik persoonlijk wat prettiger dan dit.

A110

Zoals ik het ziet moet jij kijken naar nummers 72 en 73. Ik zie dat de zwarte draden allebei op de massa aankomen draad MZ (Nr, staat voor zwart)
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Skyfall

Ga morgen als het droog is maar een kijken hoe of wat. Zojuist kon ik al wel zien, dat de kleuren niet overheen komen.

De diagram heb ik trouwens van Tolerance Data

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev