Advertenties


Achterklep werkt niet op CV (Niet aangesloten?)

Gestart door Skyfall, 11 januari 2018, 21:30:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Skyfall

Hoop dat mijn topic juist geplaatst is.

Hallo allemaal!

Als eerst zou ik mij kort voorstellen,

Ik ben Mitchell 25jaartjes jong en woon in Utrecht. Sinds kort in het bezit van mijn eerst Renault Megane! mogen er nog vele meer komen (niet teveel :D)

Ben redelijk nieuw met Renault en ook op forums zoals deze, echter heb ik een probleem waar ik maar niet uit kan komen. Hopelijk lukt dit samen met jullie wel!



Bij het kopen van mijn Megane II grandtour uit 2005 bleek de achterklep niet te werken via de drukknop aan de buitenzijde. Toen ik de verkoper (particulier) hierop aansprak, vermelde hij mij dat de knop kapot was, bij de sloop kon ik wel een nieuwe krijgen voor 20euro,-. Als alternatief, hadden ze een "tijdelijke" drukknop binnen in de auto gemaakt. Als ik deze indrukte, ging de kofferbak inderdaad open. Dus het moest vast wel die achterklep knop zijn dacht ik toen.

Ondertussen heb ik een nieuwe knop ontvangen en deze aangesloten op de kabels van het alternatief knopje die binnen in de auto zat. Wat denken jullie, de achterklep doet het! ik blij natuurlijk.. Ik doe mijn auto op slot, kijk even of alles ook echt dicht is....... Maar dan... Opeens kan ik de kofferbak open doen, dus ik denk, deze zou wel niet goed dicht zitten.

Alles weer dicht gedaan en opnieuw geprobeert, maar weer gaat de klep open... Wat blijkt nu, de gehele achterklep zit niet aangesloten op mijn CV. Als ik de knop indruk op mijn afstandbediening voor de achterklep, gaan de knipperlichten branden. Maar er gebeurd verder niets. Ook krijg ik met geen enkele mogelijkheid de achterklep op slot.. Deze is altijd open te doen via de knop.

Ik zou alleen niet weten wat ik moet veranderen om dit normaal werkend te krijgen.

De knop zit nu met de oude kabels aangesloten, eentje is door gekoppeld aan een zwart kabeltje (dit is het slot volgens mij) de andere zit aangesloten op massa.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!


Groetjes
Mitchell

Skyfall


appie

Even rustig afwachten op reactie's.De meeste leden hier werken overdag en kijken s,avonds op het forum , mocht iemand iets weten komt het hier vanzelf te staan.

A110

Haal de doorvoer thule van carrosserie naar achterklep eens los en kijk of er daarin draden gebroken zijn.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140


Skyfall

Bedankt voor de reactie's!

Het probleem is dus, dat de drukknop helemaal niet meer aangesloten zit op zijn originele kabels. er zijn 2 kabels getrokken vanaf de knop, die links in mijn kofferbak zitten. Eentje op massa aangesloten en eentje aangesloten op het slot.

de oude kabels hangen los in de klep, maar ook deze zitten niet aangesloten op CV.. Mijn CV zit namelijk ook links in de kofferbak (denk dat het niet de originele is) maar de rest werkt wel allemaal. Ik kan mijn auto gewoon open doen met de keycard van de auto.


A110

Maak eens een foto. Beelden zeggen meer dan een verhaal.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Skyfall



Dit is de knop waarop nu de kofferbak werkt, deze zit binnen in de auto. Anders zou iedereen ze auto kunnen openen van buiten af.



Zo ziet alles eruit.



Dit is mijn CV, deze gaat knipperen als ik de auto open of dicht doe.



Hier zie je de kabels die aangesloten zitten op de knop, de zwart/rode.. Eentje loopt van de knop naar het slot en eentje van de massa naar de knop




A110

pffffff, wat een knutsel werk. Dit lijkt wel een zelfbouw project te zijn.
Ik denk dat je eerst alles wat er niet hoort, wat dus niet OEM bedrading is eruit moet halen en dan opnieuw moet gaan beginnen om het probleem op te lossen.

Ik zeg je hebt grote kans dat er dus gewoon een draadbreuk in de thule zit.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Skyfall

Hahaha,

Dat is dus precies wat ik dacht toen ik dit gezien had, alleen het probleem is. Ik zou niet weten hoe ik de kabels van de achterklep moet aansluiten op de CV.

Het klopt toch dat de drukknop van de klep geen directe massa nodig heeft? bedoel hiermee, dat er geen apart kabeltje vanaf de knop op massa aangesloten hoeft te worden?

Klopt het ook dat dit inderdaad niet de originele centrale deurvergrendeling unit is?

A110

De centrale vergrendeling word geregeld in de UCH (centrale computer links in het dashbord) dit voor alle portieren. Denk dat je langs een dealer moet rijden en een elektrisch schema zal moeten vragen zodat je het weer naar OEM kan terugbouwen. Zonder schema zal je er niet uitkomen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Skyfall

Het gaat dus niets worden om de kabels aan te sluiten op dat kleine kaartje achterin mijn kofferbak?? die hoor je namelijk wel klikken en gaat branden als je op de keycard drukt.

Weet je toevallig dan wat dat is? hoort dat daar wel?

Ik ga binnenkort dan toch maar eens langs een dealer, misschien ook maar gewoon meteen om te vragen wat dat gaat kosten als hun het doen.

Bedankt!

Skyfall

Weet iemand waar dit blokje voor is? dit reageert namelijk als ik mijn cv gebruikt en dit blokje ligt erin mijn kofferbak


Marcel2.1


Skyfall

 dank!

Hoort dat daar te zitten? Ik ben niet heel technisch daarom wil ik wat informatie inwinnen voordat ik naar de dealer ga.

Dit blokje zit op een soort printplaatje en daarop zit een klein rood lampje. Als ik mijn CV gebruik, dan gaat het lampje branden en hoor je iets klikken.

Kan het zijn dat mijn CV ooit kapot gegaan is en ze het vervangen hebben met dit?

Of hoort dit er gewoon te zitten?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev