Advertenties


Uitbalanceren

Gestart door erik161, 14 augustus 2005, 22:50:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

erik161

Het valt me op dat mijn stuur behoorlijk begint te trillen boven de 120Km. Als je een tijdje doorrijd, dan wordt het trillen minder.
Zou dit te maken kunnen hebben met je bandenspanning?


Marco K

Zou kunnen. Tijdens het rijden worden de banden warmer, waardoor de spanning toeneemt. Misschien komt het na een tijdje wel op een niveau waarop de wagen beter rijdt. Je kunt sowieso eens proberen door een paar tiende bar bij in de banden te laten.

sjender

Ook het brandstofverbruik en je banden levensduur wordt hier positief door beinvloedt  :D

Timmy

Yups heb ik ook aan de hand gehad , uitbalanceren en het zou verholpen moeten zijn  :D

MB82

Check even of de centreerringen goed zijn.

erik161

Ik ben al van plan om ze uit te balanceren, maar ik begreep gewoon niet waarom hij ophoudt met trillen als je een rijdje door blijft rijden.

Misschien een domme vraag, maar wat zijn nu weer centreerringen? Waar zitten die dingen?

Stefan

Als ik het goed heb is dat om je velg gecentreerd te kunnen monteren... ???
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

coupe-monte-carlo

klopt  :D
probeer anders eens je voorste wielen met achter te verwisselen, scheeld vaak al heel wat. ;)
helpt dit niet, zul je  ze waarschijnlijk gewoon even moeten laten balanceren, of als ze krom zijn laten richten

MB82

Veel fabrikanten gebruiken centreerringen om niet voor elk automerk de velgen op maat te maken. Het probleem is dan dat de velg niet goed op de naaf past. Dit probleem wordt opgelost door de centreerring die de ruimte opvult tussen de velg en de naaf waardoor de velg niet alleen op de bouten rust en de kans op onbalans een stuk minder is.

Wanneer 1 van de ringen wat versleten is wil het wel eens gaan trillen. Bij mijn vorige auto gebeurde het pas als ik harder reed dan 120 km/h. En bij mijn coupe gebeurde dit ook met de nieuwe velgen ook na uitbalanceren. Het trillen was verholpen toen ik de goede ringen ertussen had.

coupe-monte-carlo

waardoor zouden die ringen moeten gaan slijten dan?  ???
misschien als je ze verkracht hebt met de/montage , maar anders zouden ze eeuwen mee moeten gaan lijkt mij

coupe-monte-carlo

tsjah, bouten kunnen natuurlijk ook krom zijn, of krom trekken, en zonder ringen is het met 4 gaten maar de vraag of hij ook echt recht er op zit, speling hou je altijd iets, dus centr. ringen lijkt me wel noodzakelijk. ( vooral als je de bouten niet met het juiste moment vast zet)

MB82

Er komt een hoop gewicht etc. op te zitten en je hebt van die plastic ringen die dus mooi kapot gaan na verloop van tijd. Wat ik dus ook had met de hyundai :( Maar als je de goede maat en sterke ringen ertussen hebt zitten dan gaan ze natuurlijk wel lang mee. Het kan er dus ook aan liggen dat er de verkeerde ringen tussen zitten... Ik zou zeggen probeer maar eens zonder die dingen te gaan rijden dan merk je het vanzelf ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev