Advertenties

achterklep wil niet meer open

Gestart door EricAmersfoort, 12 september 2017, 17:36:26

Vorige topic - Volgende topic

EricAmersfoort

Na demontage slot achterklep van mijn megane wil de klep niet meer open. Er is wel een klik te horen na het ontgrendelen van de auto met afstandbediening maar de knop (met sleutelgat) in de klep is niet meer in te drukken. Ook met een sleutel is er geen beweging meer in te krijgen. Ik denk dat ik "iets" vergeten ben, mogelijk is de stang naar de grendel zelf niet juist geplaatst. Wie weet hoe ik de klep open krijg ?

mark29

Van binnenuit. Vaak zie je een wit schuifje. Deze duwen en hij gaat open.

EricAmersfoort

hoe kom ik bij dat witte knopje , volgens mij kan je niet van de achterbank naar de kofferbak

mark29

Bank omklappen? Dat kan toch wel.

EricAmersfoort

bij een cabrio ? 
ik bedacht alleen vannacht dat er een skiluik is , in de kofferbak is dit een plasticklepje wat open moet en in de achterbank een stuk bekleding opklappen. Ik ga vandaag e.a. proberen mogelijk moet ik dat plasticklepje kapot drukken.

Mastertje

via skiluik kan je er net bij. je moet een vierkant lipje optillen met een kleine schroevendraaier.
Huidig:
Renault megane hatchback 1.6 16V
Renault megane cabrio 2.0 16v
Renault megane cc  2.0 16
Renault megane cc 1.9 diesel
Renault megane cc 1.6 16v
Renault master 2.5 diesel

EricAmersfoort

ga het vanmiddag proberen , dank voor de geruststelling !

mark29

Ow een cabrio dat zei je er niet bij. Dat is krap ja.

EricAmersfoort

ik zie dat ik ook de stang, die van de haak naar het slot loopt, kan zien van uit het skyluik.
Mogelijk kan ik met een waterpomptang de stang klemmen en naar boventrekken.

EricAmersfoort

SUCCES !!      met een gewone waterpomptang lukt het niet, afstand van achterbank, door skiluik, naar de ontgrendelstang is te groot. Gelukt is het met een tang waarbij de handvaten 50cm verlengd waren (M12 draadeinde met slangenklemmen). Tip: verleng e.a. nog meer 75cm

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev