Advertenties

Roadbox kopen of niet?

Gestart door EbOoZ, 11 augustus 2005, 11:44:38

Vorige topic - Volgende topic

EbOoZ

Ik zit met een dilemma:

Ik kan een roadbox overnemen, geheel in de kleur van mijn auto, voor 250 euri's. Ik weet dat dit geen geld is, maar ik zit een beetje te twijfelen of het nou ook echt handig is en hoe het de look's verbeterd van mijn auto.

Wat zouden jullie doen? ;D

sebastiaan

Ik zou het gelijk doen.. mooi bedrag gelijk in kleur en ziet er mooi uit in de cabrio :D

Timo Zuiderduin

nadelen:
-als er mensen meemoeten zal je hem er weer uit moeten schroeven en je bank erin zetten
-je moet wel ruimte hebben in huis om de achterbank kwijt te kunnen, of als je je bank erin hebt zitten moet je de roadbox ergens kwijt.

voordelen:
-verbeterd de Looks
-asluitbare opbergruimte voor als je ergens je auto met open dak parkeert!, roadbox gaat namelijk automatisch op slot met je cv.
-eventueel ook een mooie ruimte om ICE in te bouwen!!

maar ik zou hem zeker kopen, inderdaad gelijk de goede kleur en als je hem zat bent raak je hem toch snel weer kwijt als je hem te koop zet!

Timo Zuiderduin

ow, en een ander nadeel is dat je je stoelen niet al te ver naar achteren kan zetten.
ik ben 1.85 en ik heb voor het mooie nu te weinig ruimte in de auto.
maar datzelfde heb je met een windscherm, dus als je die er probleemloos in hebt dan gaat de roadbox zeker lukken!

EbOoZ

Citaat van: Timo Z.(Meg-Cabrio) op 11 augustus 2005, 12:02:33
-asluitbare opbergruimte voor als je ergens je auto met open dak parkeert!, roadbox gaat namelijk automatisch op slot met je cv.

Ow joh, dat wist ik niet eens ;D. Maar goed ik ben al om. Als die kerel terug is van vakantie zal ik hem gelijk maar even ophalen :D
En dat met die stoelen komt wel goed. Ik heb net genoeg ruimte met een windscherm erin.

Oost

He jongens, ik ben zelf 1.97 mtr, en heb nu genoeg ruimte in mijn cabrio. Scheelt het echt zoveel ruimte wanneer ik een windscherm plaats. M.a.w. Red ik dat met mijn lengte? ??? ??? ???
Want het is wel de bedoeling dat ik er een windscherm in plaats en eventueel een roadbox. ;D

EbOoZ

Nou... je kan het zelf ff checken. Die gaatjes in de zijpanelen (links en rechts), zijn bedoeld om je windscherm in te plaatsen.
Het hangt natuurlijk ook af hoe er je "hangt" in de stoel ;D

Timo Zuiderduin

windscherm komt dichter tegen de stoelen dan de roadbox!

als je in je zijschermen kijkt zie je uitsparingen waar je je windscherm in vast kan klikken, als je vanaf daar een rechte lijn naar boven trekt en je stoel komt daar niet overheen dan is het geen probleem!
maar ik heb een tijd geleden een jongen bij mij in de auto gehad die langer is dan 2 meter en die paste er echt niet tussen, die had zijn benen bijna in zijn nek hangen.

Timo Zuiderduin

Citaat van: Danny "EbOoZ" op 11 augustus 2005, 12:27:12
Nou... je kan het zelf ff checken. Die gaatjes in de zijpanelen (links en rechts), zijn bedoeld om je windscherm in te plaatsen.
Het hangt natuurlijk ook af hoe er je "hangt" in de stoel ;D

goeie tip Danny :)
anders posten we ff tegelijkertijd hetzelfde!!

EbOoZ

Hahah inderdaad ;D.

Maaruh... ff wat anders: Ik heb nu een dak wat ik handmatig moet openen/sluiten. Zou het "easy goings" zijn om dit te vervangen door een elektrisch systeem?

Marco K

Zeker doen, helemaal omdat het al in de goeie kleur is. Dan is een bedrag van 250 euro helemaal niet gek.

En bij het na-/voordelen-lijstje van Timo zou ik nog willen toevoegen als voordeel: Bij verkoop van de Megane brengt zo'n roadbox in de losse verkoop zijn aanschafprijs vast wel weer op, dus afschrijving heb je er amper op.

Timo Zuiderduin

Citaat van: Danny "EbOoZ" op 11 augustus 2005, 12:29:57
Hahah inderdaad ;D.

Maaruh... ff wat anders: Ik heb nu een dak wat ik handmatig moet openen/sluiten. Zou het "easy goings" zijn om dit te vervangen door een elektrisch systeem?

tsja, enige voordeel wat je hebt is dat je niet hoeft uit te stappen als je een electrische hebt! maar ik hoor ook vaak genoeg dat er storingen zitten in die electrische daken dus ik hou het lekker bij handmatig.

maar het zal vast wel te doen zijn.

Joost-cabrio

stroing kan er zeer snel zijn, maar volgens mij is meestal het geval dat je hem half open doet en dan bv ff wacht met verder te open, dan zakt hij zelf weer naar binnen en heb je een storing.
Maar asl ik bv alleen de achter klep (waar dus het dak onder zit) ff los wil hebben zet ik hem gewoon ff op handmatig dus d's net zo easy  ;)
En je kunt onder het rijden gewoon het dak los en dicht doen, gewoon ff 1tikkie de handrem er op altijd leuk in de file, zie je de mensen zo kijken  ;D

tja ik wil alleen nog maar electriesche

mvg joost

EbOoZ

Citaat van: Joost-cabrio op 11 augustus 2005, 13:14:18
En je kunt onder het rijden gewoon het dak los en dicht doen, gewoon ff 1tikkie de handrem er op altijd leuk in de file, zie je de mensen zo kijken  ;D

Ja daar gaat het ook eigenlijk om ;D. Het handmatig openen/sluiten is absoluut geen werk, maar het staat gewoon blits als het elektrisch is ;D

Joost-cabrio

en de roadbox ik heb er toen ook 1heel goedkoop op de kop kunnen tikken in de juiste kleur, maar ik heb hem er heel weinig in zitten, helaas  :-[
omdat:
dan de boxen achterin de zijpanelen bijna niet meer te horen zijn
broertje van mijn vriendin niet meer mee naar de mc donalds kan  :P

dat zijn zo de belangrijkste redenen waarom ik bijna nooit mijn roadbox er in heb.
maar verkopen doe ik hem zeker nie  ;)
want als hij er 1 maal in zit( is trouwens niet veel werk) dan is het ook een plaatje.

mvg

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev