Advertenties

Renault Route service

Gestart door Leemhuis, 8 juli 2017, 14:59:44

Vorige topic - Volgende topic

Leemhuis

De vakantie komt er weer aan en daarom sta ik weer voor de keuze of ik weer een jaar ga voor de Renault route service europa of dat ik ga voor de wegenwacht service van de ANWB.
De ANWB is duurder maar ik weet dat zij een prima service verlenen.

Mijn vraag daarom is : Wie heeft er ervaring met Renault Route Service in het buitenland? Schakelen ze b.v. in Duitsland de ADAC is zoals de ANWB doet?
Mégane 3 GT hatchback 2010 (2014-2020)
Mégane 4 GT hatchback 2017

mark29

In frankrijk is het net als hier, de dienst doende dealer monteur komt je dan helpen.
Overigens komen de meldingen binnen via mondial assistance en word dan door gezet naar de monteur die een melding krijgt op zijn telefoon, die hij dan wel of niet accepteert, en bij niet accepteren aangeeft waarom die niet accepteerd, inschatting berger bijvoorbeeld.
Mondial is niet specifiek renault maar allerlei merken.
Vroeger was het anders en kwamen de meldingen wel van 1 groepje telefonisten af die specifiek voor renault werkten.

Owja jouw vraag, de rrs is vele malen goedkoper dan de ANWB, als je lid bent van rrs en de monteur kan het niet maken, is de berger gratis, de preciese prijzen weet ik niet.
Wat wel is, is dat de ANWB net wat meer mogelijkheden hebben, maar wel een lange aanrijdtijd hebben meestal.

MadBull

De Renault Route Service is inderdaad een stuk goedkoper zeg! Maar ik las ergens dat je je Renault in onderhoud moet hebben bij de dealer wil je hier gebruik van maken. Nu doe ik het onderhoud zelf, dus kan iemand dit bevestigen?

MadBull

*EDIT*
Zojuist via internet de RRS+ aangevraagd! Schijnt dus gewoon te kunnen. Bedankt voor de tip! _o_

mark29

Zover ik weet boeit dat onderhoud niet.
Maar goed ik weet daar niet alle regelgeving en prijzen van, nooit in verdiept. Hoefde alleen maar de autos op weg te helpen.

Leemhuis

Hartelijk dank voor de info. Heb weer en jaartje route service plus genomen
Mégane 3 GT hatchback 2010 (2014-2020)
Mégane 4 GT hatchback 2017

mark29

MarcN

Ik zit eraan te denken om ook pechhulp te nemen. De kans dat er iets gebeurt is klein, maar als ik 's nachts of in het buitenland stil kom te staan kan het toch wel handig zijn. Ik heb altijd wel wat gereedschap bij maar dan zul je altijd zien dat je het verkeerde bij hebt.

Zoals ik hierboven lees levert Renault Route Service dus geen problemen op als je het onderhoud niet bij een dealer laat uitvoeren?

mark29

MarcN

Oké ook ik heb nu een jaar Renault Route Service+ (Allianz Global Assistance) afgesloten voor €44,95.

Voor die €3,75 per maand kon ik het niet laten. Een stuk goedkoper dan alle andere diensten !-! Omdat ik regelmatig 's nachts onderweg ben is het toch wel fijn dat ik dan geen vrienden of familie uit bed hoef te bellen mocht er een keer iets met mijn auto aan de hand zijn.

mark29

Niet dit weekend rondom den bosch bellen graag  :D

MarcN

Ik kom uit die regio dus ik rijd bijna dagelijks wel langs/in Den Bosch ;) Maar het zou wel heel toevallig zijn als er nu ineens iets gebeurt.

Ik heb jaren zonder pechhulp gereden omdat ik het eigenlijk zonde van het geld vind. Maar voor die paar tientjes per jaar heb je het er na één pechgeval eigenlijk al uit. Zeker als je aan de andere kant van Europa staat is het wel handig dat iemand je even kan komen helpen. Maar zoals bij alle verzekeringen; Wanneer je er geen gebruik van gemaakt hebt is het zonde van het geld, maar heb je het die ene keer wel nodig dan ben je er op dat moment heel blij mee.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev