Advertenties


Vervangen velgen+radio

Gestart door WimD, 9 augustus 2005, 16:15:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

WimD

Hallo allemaal :)  Ik heb  2 weken geleden mijn 1e wagen gekocht, een gele megane coupe uit 98!

De vorige eigenaar heeft de auto verlaagd en voorzien van 17"velgen. Nu wil ik deze velgen graag mooi houden en er niet in de winter mee rijden. Op de sloop heb ik genoeg 15" stalen velg setjes gezien war ik in de winter mee kan rijden .. kan ik deze (met winterbanden) gewoon monteren op mijn verlaagde coupe?   Er zitten voorop een setje gele veren op (geen idee welk merk)

Daarnaast wil ik de radio vervangen maar deze krijg ik niet fatsoenlijk los.. ik wip gewoon het sierlijstje van de radio af + m.b.v. de beugels trek ik de radio naar voren. De kabels achterop zijn dan te kort om de complete radio er uit te pakken .. lomp eruit rukken zal wel lukken maar dat lijkt me niet de oplossing :)

Paul

Hoi Wim,

Je kunt er zo 15" wielen opleggen, let er wel op dat je dan de goede bandenmaat gebruikt.
Ook raad ik aan om er dan winterbanden op te leggen.Je kunt proberen om Niels (die hier veel spullen te koop heeft staan van zijn cabrio) te mailen. Die had 15" lm wielen met winterbanden, maar weet niet of hij ze verkoopt.

Wat betreft je radio, Je zou kunnen proberen om de bovenste kap van je dashboard los te halen.
Er zitten 2 torx boutjes achter de speakerkappen.Onder de kap kun je meestal wel de kabels van de radio zien.

Groeten, Paul
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Marco K

Als je de asbak lostrekt dan zie je ook 2 torx schroefjes zitten. Draai die los en je kunt de hele asbak-slede er uit halen. Misschien kun je dan van onderaf wat beter bij de radio connectors?

WimD

Ok, perfect! Bedankt voor de reactie. Ik ga hem er straks uitslopen

Als vervanger heb ik deze gevonden op marktplaats :

http://www.alpine-europe.com/content/cms/index.php?p=584&details=1&highlight=cde-9845rr#584

Ik wil er in de toekomst nog een subwoofer + extra versterker bij gaan gebruiken. Voorlopig alleen fr+r+tweeters .. is het een goede keuze?

sjender

Zou je dat nou wel op marktplaats doen?
Zelf heb ik iets minder goede ervaringen met electronisch spul van marktplaats.

mag ik vragen wat je er op marktplaats voor betaald?

WimD

Citaat van: sjender op 13 augustus 2005, 13:47:21
Zou je dat nou wel op marktplaats doen?
Zelf heb ik iets minder goede ervaringen met electronisch spul van marktplaats.

mag ik vragen wat je er op marktplaats voor betaald?

Om eerlijk te zijn heb ik het achteraf ook niet gedaan. Heb hem nu nieuw besteld bij hifidump.nl voor 200 incl. verzendkosten :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev