Advertenties


Megane 2 Grand Tour geen airco

Gestart door Denden, 2 juli 2017, 21:51:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Denden

Hoi,

We rijden nu al 2 jaar met tevredenheid in onze Megane. Sinds vorige week doet opeens de airco het niet meer!  Ik heb hem laten uitlezen bij een garage met diagnose software en daar kwam een foutmelding op de druksensor van de airco tevoorschijn als ook een melding van de eerste lambdasensor.
Ik heb de bumper er al afgehaald om de stekker te controleren op de aircopomp. Hier zitten nog niet de beroemde "paarse draden"aan. Stekker en connector zijn brandschoon van binnen. Kan ik de druksensor niet doormeten of even overbruggen om te zien of de airco dan wel aanslaat? Het is de automatische airco.

Groet Dennis

mark29

Stekker van de pomp, was ook nooit iets aan te zien en toch de klachten.

Stekker drukcontact niet geoxideerd?

Denden

Ik heb op de stekker van de pomp gemeten en zo.n 15 cm in de kabel. Er komt geen spanning op te staan als ik op de airco knop druk. Op de connector van de sensor heb ik niet gemeten, daar ik niet precies weet wat ik moet meten.

mark29

Waar is die mee uitgelezen?
Ik gok als je een clip pakt er de storing, even uit mijn hoofd df1080 in zal zitten waardoor de pomp niet geschakeld word.
Wissen en het werkt weer.

Ow en die drukcontact kan je ruilen met die van een ander auto of ff testen, andere kant met een clip kan je de druk bekijken met de clip, eerst een fatsoenlijke diagnose stellen dus.

Denden


mark29

Ok.
Gaf die een aircodruk aan?
Kans is best groot dat die druk contact inderdaad kapot is, komt vaker voor hoor.

Denden

Jep, gaf de sensor aan als defect. We gaan die sensor vervangen voor de paar tientjes. Moet bij de megane het systeem leeg zijn voor je het vervangt? Weet dat er een aantal auto's zijn waarbij dit niet hoeft  door een terugslagklep.

mark29

Nee hoeft niet. Hier zit ook zo'n balletje in.
Alleen bij een clio 3 bijvoorbeeld heb je een verloopstuk die ooit wel per ongeluk mee draait en dan spuit alles eruit, heb ik eens gehad   :D

MadBull

Wel veilig 's nachts, geef je de hele week licht in het donker!  :grin:

Denden

Het airco verhaal loopt nog. Vandaag de bandenspanningsbewaking tijdelijk laten uitprogrammeren omdat ik op alle 4 de wielen geen sensors heb. Dit word iets voor het najaar als de winterbandjes er weer opkomen. Wat blijkt nu: ze hebben even de auto gescand: beide fouten zijn er niet meer!??  Airco gaat nog steeds niet aan :(  De drukschakelaar likt het ook te doen: er gaat 5V in en er komt 3V uit. Van de week gaan ze hem even afvullen , waarschijnlijk toch een druk probleem? Hoop het!
Mag ik nog een andere vraag stellen? Als de auto stationair loopt klink hij erg dieselig.... Geef je iets gas bijv 1000 toeren is het weg totdat je weer stationair draait. Dit doet hij al vanaf dat we hem hebben, weet niet of dat zo hoort.

zapp


mark29

Je geeft niet aan welke motor je hebt, maar ervan uitgaande dat je een benzine hebt met nokkenasversteller, is dat geluid meestal als de versteller kapot is.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev