Advertenties


Airco open dak????

Gestart door matrafreak, 19 juni 2017, 22:07:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

matrafreak

Klopt het dat airco bij open dak( CC) wordt uitgeschakeld?
Stomme vraag misschien

larsdijkstra

Citaat van: matrafreak op 19 juni 2017, 22:07:17
Klopt het dat airco bij open dak( CC) wordt uitgeschakeld?
Stomme vraag misschien

Heb je het boekje al gelezen....?
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

matrafreak

Ja,
Maar kan het niet vinden

mark29


Mastertje

lekker handig al die non antwoorden...
Huidig:
Renault megane hatchback 1.6 16V
Renault megane cabrio 2.0 16v
Renault megane cc  2.0 16
Renault megane cc 1.9 diesel
Renault megane cc 1.6 16v
Renault master 2.5 diesel

MeganeScenic1.9dCi

Lijkt mij wel.. want de airco kan niet de hele wereld koelen :).. heb al eens gehoord dat deze dan kapot gaat

Bedoel je met CC trouwens een Coupe Cabrio of Climate Control?  ;) of heb je beiden
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

matrafreak

Cabrio.
Maar je hebt gelijk. Bij gesloten dak doet airco super.
Heb auto ook maar pas.

Schrok me rot toen ik geen koelte voelde .Maar logisch dat airco uitschakelt bij open dak!!!!

MeganeScenic1.9dCi

Begrijp het.. zo'n nieuwe auto ... Vragen vragen vragen :)
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

gjcvro

Helemaal niet logisch, ook met het dak open kunnen je voeten koken.

Bij de mx5 blijft hij in ieder geval normaal werken, en we gebruiken hem dan ook nog steeds met het dak open.

Schakelt de verwarming ook uit, want je kunt ook niet de hele wereld verwarmen?

mark29

Ik begrijp de logica nog steeds niet, dat het logisch zou zijn dat de airco uitgaat als het dak open is.

Fluppie

Citaat van: gjcvro op 20 juni 2017, 16:54:29
Helemaal niet logisch, ook met het dak open kunnen je voeten koken.

Bij de mx5 blijft hij in ieder geval normaal werken, en we gebruiken hem dan ook nog steeds met het dak open.

Schakelt de verwarming ook uit, want je kunt ook niet de hele wereld verwarmen?
MX5 Toyota ?

Fluppie

Citaat van: mark29 op 20 juni 2017, 18:00:57
Ik begrijp de logica nog steeds niet, dat het logisch zou zijn dat de airco uitgaat als het dak open is.
[/quote
Is geen logica airco zoals ons bedrijf die plaatst is gebaseerd op de lucht verplaatsing.(tussen haakjes wij doen dit voor de woningbouw) ff simpel warme lucht stijgt koude lucht zweeft. Door airco te installeren en de warme lucht moet vervangen worden door koude is het noodzaak dat dit in een gesloten ruimte gebeurt.Koude lucht is zwaarder dan warme. Dus ff simpel de koude lucht verplaatst de warme naar het nul punt. Ga je echter tijdens dit proces de deur open zetten dan komt de buitenlucht de warme te gemoed en heeft de verplaatsing geen nut meer en wordt teniet gedaan.

repsol

Bij  een open dak blijft de airco gewoon werken, en dat is heerlijk voor koele voeten in de zomer  o-) :D :D :D


mark29

Ik weet wel hoe een airco werkt, en dat het minder effect heeft tijdens rijden met open dak begrijp ik ook.
Maar hij zal echt niet uit gaan, want daar heeft die airco niks mee te maken.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev