Advertenties


Airco open dak????

Gestart door matrafreak, 19 juni 2017, 22:07:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

MeganeScenic1.9dCi

#15
Nee maar een verwarming is iets anders dan een airco, ik heb wel eens een artikel gelezen dat je met Climate control ook geen lange tijd met de ramen open moet rijden wanneer het erg warm is omdat de airco dan te hard zou moeten werken en kapot zou kunnen gaan (aanvriezen oid) ..  ik heb dat voor waarheid aangenomen.


'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

MeganeScenic1.9dCi

Citaat van: Fluppie op 20 juni 2017, 19:29:31
MX5 Toyota ?

Ik denk dat je mis bent met een Toyota MR2 en een Mazda MX5 Fluppie...
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

mark29

In de verdamper zit een temperatuursensor, als hij te koud zou worden word de druk verlaagd met een variabele compressor.
In een ouderwetser systeem zou die misschien in en uit schakelen voor korte tijd, maar dat zal je zelf niet direct merken, via display. Maar hoogstens de pomp horen klikken, 9 van de 10 mensen horen dit niet, en anders hebben ze er geen idee van.
Maar die word niet zomaar te koud hoor.
Maar goed er zijn verschillende systemen, verschillende pompen en met variabel expansieventiel en zonder, enz enz.

Een `huis` airco is in de basis wel aardig hetzelfde maar niet helemaal met alles. In een huis heb je bijvoorbeeld vaste leidingen, (aluminium??) waarmee je dus vrijwel geen lekkage hebt. In een auto ben je gebonden aan flexibele leidingen omdat je componenten hebt die vast zitten aan een auto en componenten aan een pendelende motor, nadeel van die flexibele leidingen zijn dat je altijd langzaam aan wat verlies hebt. Net als een band dat je soms moet bijpompen moet je een airco eens in de paar jaar bijvullen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev