Advertenties


3 kleine vraagjes....

Gestart door dancis, 24 mei 2017, 19:40:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

dancis

Sinds gister ben ik in het bezit van een Renault megane coupe uit 2001. Alleen zijn er een paar dingetjes waar ik nog mee zit.

1. Als de schakelaar voor de waarschuwingslichten is aan gesloten ,blijft deze knipperen en kunnen ze niet uitgezet worden. Ligt dit dan aan de schakelaar of ligt ergens anders aan?

2. Ik heb voor de achterraampjes de schakelaars al los gehaald en schoon gemaakt zoals hier al werd gemeld op het forum , maar nog steeds werken de raampjes niet zijn de motortjes dan kapot of is er nog een andere mogelijkheid?

3. Het wel bekende sleutel probleem. Van een van de sleutels werkt de cv en van de andere niet , heb de batterij al vervangen en ook op nieuw proberen in te leren zoals beschreven in het boekje. 10 seconde knop inhouden totdat lampje uit gaat en dan twee keer achter elkaar drukken , maar dit werkt niet kan ik er van uit gaan dat deze sleutel kapot is ? Of is deze nog werkend te krijgen ?

mark

Ik denk dat de alarmlicht schakelaar stuk is. Gelukkig staan er genoeg megane's op de sloop, en is dit niet echt een veel voorkomend kwaaltje.  ;)

Voor de achterraampjes zul je toch ff moeten meten of je wel spanning krijgt op de motoren/schakelaars.
Dan kun je het 1 en ander uitsluiten.

Heb je nog zo'n infrarood sleutel? dacht dat ze die alleen in de fase 1 hadden.

Mastertje

alarm licht schakelaars gaan vaker stuk. ik heb de mijne eraf gehaald.
achterraam motoren gingen vaak kapo.. maar meten is weten.
als infra rood sleutel is, breekt oogje vaak van printplaatje. makkelijk te solderen
Huidig:
Renault megane hatchback 1.6 16V
Renault megane cabrio 2.0 16v
Renault megane cc  2.0 16
Renault megane cc 1.9 diesel
Renault megane cc 1.6 16v
Renault master 2.5 diesel

dancis

#3
Effe een uitleg zoeken hoe ik het zijpaneel eraf krijg dan eens het motortje na meten.

En de sleutel is RF en geen infra rood. Dat wordt denk ik morgen even langs de renault dealer  :q

EzraEzinga

Zit er misschien een aparte schakelaar (naast de koplamphoogte-verstelling) om de bediening van de achterramen te blokkeren?
Of had jij die ook al schoongemaakt?

Dat heeft mijn cabrio namelijk wel, waardoor het lijkt alsof de ramen het niet doen  ;)

dancis

Niet dat ik weet....... Zo meteen eens even kijken  !-!

noiseyMP7

Citaat van: EzraEzinga op 26 mei 2017, 17:32:15
Zit er misschien een aparte schakelaar (naast de koplamphoogte-verstelling) om de bediening van de achterramen te blokkeren?
Of had jij die ook al schoongemaakt?

Dat heeft mijn cabrio namelijk wel, waardoor het lijkt alsof de ramen het niet doen  ;)

Is de meest rechte of de 2e van rechts, staat een kruisje op.
Anders zit dat knopje ergens anders. Volgens mij voor de versnellingspook, onder het verwarming bedieningspaneel ergens uit m'n hoofd


Mijn achterramen van de cabrio deden het ook niet, wel kreeg de motor stroom. Dan doet WD-40 op het raammechanisme wonderen. Maar zoals mastertje al zei, meten is weten.

dancis

Nog geen schakelaartje weten te vinden , eerst maar eens kijken hoe ik het paneel eraf krijg en dan effe meten  :q

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev