Advertenties


Flinke technische storing..

Gestart door Lucas Hermans, 22 mei 2017, 13:37:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Lucas Hermans

Dag allen!

Met mijn Mégane II phase II Grand tour 1.6 16v heb ik de volgende storingen:

- Bij het starten: controleer airbag
- Na +/- 5 minuten komt er op het scherm: "elektronische storing". Na deze melding kan ik de cruisecontrol niet meer gebruiken (als ik deze aanzet geeft hij de melding "controleer regelaar"), voor deze melding verschijnt kan ik de cruisecontrol wel normaal gebruiken. Begrenzer werkt als normaal, ook na de melding.
- De remverlichting staat constant aan.
- Ook wil mijn versterker voor de frontspeakers niet meer aan. Er komt alleen nog maar een tikkend geluid uit de speakers. De versterker is daarom bij Pioneer UK geweest en daar zijn ze tot de conclusie gekomen dat 'ie perfect werkt.

Nog 2 andere "storingen" zijn:
- Het linker lampje boven de kentekenverlichting wil niet meer aan. Probleem ligt niet bij het lampje. Het rechter lampje werkt prima.
- De Mégane geeft aan "binnenkort olie verversen" terwijl de olie afgelopen februari nog als "in orde" is bevonden door de garage.
Of deze "storingen" samenhangen met de rest.. geen idee...

Ik heb wel laatst het dashboard eraf gehaald om deze over te spuiten en om nieuwe bekabeling te leggen.
De voorstoelen en het stuur zijn er toen ook uit geweest.
Ik heb nieuwe bekabeling vanuit de achterbak gelegd voor wat LED'jes en heb nieuwe luidsprekerkabels naar de deuren gelegd.

Toen heb ik alles weer als normaal teruggeplaatst en aangesloten.

De klemmen naar beide voordeuren, waar de electro door moet, zijn toen wel gesneuveld. Dit is ondertussen weer gemaakt en de deuren hebben stroom.

Heb ik misschien met het terugplaatsen een kabel geraakt die nu storing veroorzaakt?

Ik ga vandaag nog eens het dashboard er gedeeltelijk af halen, alle kabels en stekkers checken enz. enz.

Groetjes,
Luc

mark29

Ja check alles maar. Ik denk dat je zelf een probleem hebt gecreeerd.

MeganeScenic1.9dCi

De melding binnenkort olie verversen geeft hij aan bij een bepaalde km-stand na de laatste onderhoudsbeurt.
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

Lucas Hermans

Ah, nee dan kan die olie van de lijst af.

Ik weet wel zeker dat ik zelf een probleem heb gecreëerd ja :D
Nu nog hopen dat ik ontdek wat.. een kapotte kabel? een stekker niet goed aangesloten? Heeft de boordcomputer een klap gekregen?

A110

Kijk even goed naar de doorvoer van je bedrading bij je achterklep. In de zwarte doorvoer thule gaan ook de draden kapot. Hierdoor kan er sluiting ontstaan.

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Lucas Hermans

Zal ik doen, dank voor de tip!

Lucas Hermans

Nou, een update:

Heb het dashboard nogmaals eruit gehaald en heb alle stekkers en bekabeling gecheckt en heb mijn eigen geplaatste bekabeling helemaal doorgemeten. Niks kunnen vinden..

Daarna herinnerde ik me dat ik, kort voor de storingen begonnen, de remlichten heb vervangen. Zou het dat zijn geweest?
Om het te testen heb ik de vorige rem LED's teruggezet. En wat denk je? Geen melding meer van een elektronische storing en de remverlichting staat niet meer constant aan! Cruisecontrol werkt ook weer perfect!

Nu alleen nog de airbag storing.. Morgen ga ik naar de garage en hopelijk is het "probleem" met een reset verholpen.
Vrijdag ga ik mijn frontversterker weer ophalen die ik ter controle naar Pioneer UK heb gestuurd. Die konden niets vinden en werkte daar perfect. Dus ik ga ervan uit dat mijn Mégje vrijdag weer 100% in orde is!

zapp

Ik heb ook zo nu en dan een airbag "storing". Ik duik dan even onder de rechter passagierstoel en rommel wat aan de connector die daar hangt. Even loshalen, wat contactspray en dan weer goed aandrukken (er zit een soort van vergrendelingsysteem op die plug).
Problem solved  8)

Lucas Hermans

Ben al die stekkers al 3x nagelopen, dus dat zal het niet zijn 8)7

Naja, over een paar uurtjes weten we meer !-!

MeganeScenic1.9dCi

Airbag storing had ik als mijn vrouw had gereden ( ik ben 2 meter en zij is 1.58 dus de stoel moest een eindje naar voren)
Als ik de stoel een keer naar voren en achter schoof dan was het over..
'05 Megane Grand Tour 1.5 dCi Priv. Luxe 291.000 km [EXIT]  ---> NEW '01 Megane Scenic 1.9 dCi Authentique 240.000km and exit
'12 Picanto 1.0i 79.000 km

Lucas Hermans

Nou, 't Mégje is vandaag uitgelezen.

Na een systeem reset kwamen er nog 3 meldingen naar boven, namelijk dat de stuurairbag, de airbag onder het dashboard en de aan/uitknop van de airbag onder het dashboard niet gevonden worden.

Ik zal de uitdraai morgen eventjes hier uploaden.

De garage adviseerde me de stekkers bij de airbagmodule te checken. Maaruhh, waar zit die?  8)7

A110

Als het goed is ergens onder je middenconsole bij je pook of handrem in de buurt
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Lucas Hermans

Ah, ja inderdaad! Na wat googlen ben ik erachter gekomen dat 'ie tussen de schakelpook en de handrem zit, onder de bekleding.
Ik heb daar nieuwe kabels langs gelegd, dus waarschijnlijk heb ik daar, onwetend dat daar wat zat, een stekkertje los geduwd.

Hier de uitdraai van het uitlezen:


Die benzine inspuiting melding was volgens de garage iets dat eenmalig op kwam dagen, dus dat kan genegeerd worden.

mark29

Die universele tester komen altijd met zulke vage omschrijvingen die alleen in een richting aangeven, ik ben daar nooit zo kapot van.
We hebben op het werk ook een bosch kts, handig voor de andere merken, maar een clip is voor renault 100x duidelijker en specifieker.
Kan je niet goed helpen met deze foutcodes, kan niet meer zeggen dan, controleer of alles aangesloten is.

A110

Heeft deze storing niet te maken met de airco druksensor? Doet jou airco het?
Stekkers willen nog weleens oxideren maar sensor zelf gaat ook nog weleens kapot of te weinig koudemiddel. Sensor zit rechts op de onderste leiding naar je condensor achter de voorbumper.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev