Advertenties

hoeveel km

Gestart door crazyman, 7 augustus 2005, 14:03:13

Vorige topic - Volgende topic

crazyman

Ik heb sinds kort een megane coupe 2.0 8v maar het valt me op dat ie behoorlijk duur rijd...
Ik rijd op een tank van 65,- euro maar ongeveer 310 kilometers en dan moet ik echt naar de pomp... is dit normaal bij de 2.0 8v of ben ik de enigste bij wie die zoveel slurpt???

Ik heb hiervoor namelijk in een 2.5 liter 20v gereden maar daar kon ik 500 kilometer rijden op een tankie van 65 euro dus dit scheelt wel ff

Remco v.K.

lijkt me niet helemaal wijs als je zoveel benzine verbruikt op 310 km. Ten eerste moet je kijken naar je rijstijl. Veel gasgeven en remmen, spelen met het gas kost veel benzine. Als je een boordcomputer hebt die uitrekent hoeveel je verbruikt,zou ik hier eens naar kijken wat je gedrag ongeveer is. Zelf rij ik een 2.0 IDE, waarmee ik afwisselend rond de 550 tot 625 km op 1 tank mee haal. Rij je korte stukjes, met redelijke snelheid dan is je verbruik hoger dan lange afstanden op dezelfde snelheid.

Anderzijds, ruik je een benzinelucht rondom de auto, mogelijke lek?

Gast Apeldoorn

Met een tank van ?65 kom ik rond de 400/500 km (2.0 16v)

Ik kan veel meer kilometers maken op 1 tank 600 is haalbaar denk ik. Alleen heb ik een zware rechtervoet en geniet ik ervan om met ramen open te rijden + kacheltje aan etc etc.....ik rijd kleine afstanden (20km) per dag woon/werk.....en trap behoorlijk op het gas.

crazyman

Citaat van: Remco v.K. op  7 augustus 2005, 14:33:26
lijkt me niet helemaal wijs als je zoveel benzine verbruikt op 310 km. Ten eerste moet je kijken naar je rijstijl. Veel gasgeven en remmen, spelen met het gas kost veel benzine. Als je een boordcomputer hebt die uitrekent hoeveel je verbruikt,zou ik hier eens naar kijken wat je gedrag ongeveer is. Zelf rij ik een 2.0 IDE, waarmee ik afwisselend rond de 550 tot 625 km op 1 tank mee haal. Rij je korte stukjes, met redelijke snelheid dan is je verbruik hoger dan lange afstanden op dezelfde snelheid.

Anderzijds, ruik je een benzinelucht rondom de auto, mogelijke lek?

Ik heb geen benzine lucht om mn auto heen....
maar ik trek hem niet ver door in zn toeren ofzo, op de snelweg enzo rijd k wel lekker door maar houd natuurlijk wel rekening met de toeren. Het valt me trouwens ook op dat als ik 120 rijd al op de 3250 toeren zit, weet niet of dit ook zo is bij andere coupe's?

Michel Veltman

120 > 3500toeren bij mn 1.6je (uit mn hoofd gezegt)
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

Stefan

310 kilometer op een volle tank lijkt mij niet helemaal goed eerlijk gezegd.
Ook als je er een "snelle" rijstijl op nahoud  is het nog een veel te hoog verbruik.........
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

crazyman

Citaat van: Stefan op  7 augustus 2005, 18:57:59
310 kilometer op een volle tank lijkt mij niet helemaal goed eerlijk gezegd.
Ook als je er een "snelle" rijstijl op nahoud is het nog een veel te hoog verbruik.........

jah dat vond ik ook daarom vroeg ik het hier, ik reed met een zwaardere auto met zwaarder blok meer kilometers. Heeft iemand enig idee waar ik naar kan kijken?

Stefan

wat het precies kan zijn durf ik je helaas niet te zeggen, da's een beetje moeilijk te beoordelen zo......
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

MB82

310km :-\, dan verbuikt ie wel veel. Ik doe ruim 500km met 1 tank bij de 1.6 voordat ik ga tanken (ik rij em niet helemaal leeg) en zit met de toeren volgens mij ook zo rond de 3500 bij de 120km/h.

crazyman

ik ben erachter gekomen wat het is... (voor een deel dan)

het flexibelle stuk van mn uitlaat (bij ht spruitstuk) was lek, en mn middendemper zaten een paar kleine gaatjes in...
Heb nu mn flexibelle stuk vervangen en de kleine gaatjes in mn middendemper ff gemaakt met gungum (hij word eerdaags toch vervangen voor een rechte pijp)
k heb nu 350 km op de teller en zit tussen de kwart en een halve tank dus...
gaat de goeie kant op ;)

die toeren zijn dan kennelijk normaal.. wel veel voor een 2.0 maarja zal wel kloppen dan

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev