Advertenties


Megane 3 LED knipperlicht relais?

Gestart door mameganecc, 13 mei 2017, 11:53:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mameganecc

Na het plaatsen van 4 oranje LED knipperlichten [PY21 W - BAU15s] is het knipper-tempo te snel.
Kan iemand mij laten weten waar het relais voor de knipperlichten in de auto zit?

mark

Wat wou je met het relais doen?

Je moet gewoon bij elk led knipperlicht een weerstandje plaatsen, zodat het ledje evenveel weerstand heeft als de lampjes die er normaal in zitten

mameganecc

Dank je wel voor je suggestie Mark.
Een weerstandje solderen is een optie.
Ik zou liever de bedrading origineel laten en een vermogensonafhankelijk knipperlichtrelais plaatsen.
Maar waar-o-waar kan ik het relais vinden?

Lucas Hermans

Had het probleem ook na het plaatsen van LED's in mijn II Grand Tour. Heb toen een FAQ gemaakt voor het oplossen van dit probleem. Zie hier. Succes !-!

mameganecc

Dank je wel Lucas.
Ik geef er echter de voorkeur aan om een vermogensonafhankelijk knipperlichtrelais te plaatsen.
Maar om dat te kunnen doen ben ik op zoek naar de locatie van het relais.
Kan iemand me hierbij helpen?

mameganecc

Heb inmiddels de juiste knipperfrequentie bereikt door Lucas zijn advies te volgen. !-!
Aangezien ik rondom oranje leds geplaatst heb diende ik per vervangen 21W gloeilamp een 21W/8ohm weerstand te plaatsen.
Dit ging het eenvoudigst ter hoogte van de achterlichtunits.
Aan beide zijden elk 2 weerstanden op de plus en de min en de lampen knipperen op de juiste frequentie.

Ben nog steeds een voorstander van het vervangen van het relais maar dat krijg ik niet gevonden. . .



EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev