Advertenties


Megane III CC motorkap klappert op snelweg

Gestart door goos, 28 april 2017, 11:08:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

goos

Ik heb afgelopen vrijdag mijn Megane III CC opgehaald. Deze heeft twee problemen, en ik weet niet of de een met de ander te maken heeft, denk het echter niet, maar noem het toch even voor de zekerheid.
- Als je een tik op de motorkap geeft klikt deze heel anders dan op de andere megane. De garage zei al: net alsof de twee delen niet goed aan elkaar zitten ofzo. Het klinkt dus blikkeriger/meer trillerig.
- Als je op de snelweg rijdt zie je de motorkap op en neer klapperen, dit zie je vanaf 120 km/uur heel goed. Het lijkt er alleen op dat je de motorkap helemaal niet kan stellen.

Heeft iemand al met dit probleem te maken gehad en of weet de oplossing hiervoor?

henkwijers@hotmail.com

Beste Megane cc  Rijder,

Ben zelf ook in bezit van  Megane cc type 3 van 2012.

Heb er zelf nog nooit last van gehad ,maar volgens mij zitten er rubbers aan zijkant ter hoogte van de koplampen
die je kunt verstellen.

Ik heb de de megane  vanaf 2012 en nog nooit klachten gehad .
Vervolgens adviseer ik U om toch naar de Renault garage te gaan dit moet zeer zeker te verhelpen zijn.
Ik hoop dat U met de megane cc. net zoveel plezier beleefd als ik.

M.Vr. Gr. Henk Wijers.

mark29

Ja even die afstand afstellen moet het opgelost zijn.

goos

#3
Bedankt, veel plezier ga ik er vast mee hebben, gisteren al lekker met het dak er af door Noord Holland langs te bollenvelden wezen toeren.

Bedoelen jullie het ding waar op de foto een witte plakker op zit? Deze had ik er op geplakt om te kijken of verhogen van dit ding het probleem op zou lossen. Maar hieraan valt niets te verstellen:

Tedo

Al onderzocht of de auto ooit (flinke) voorschade heeft gehad?

goos

In het systeem bij Renault stond alleen gewoon onderhoud en een paar keer Renault route service, maar geen idee waarom hij de route service nodig heeft gehad.
Kan ik daar zelf nog iets aan onderzoeken? Of bedoel je dat een monteur er naar kijkt of hij een (slechte) reparatie kan zien?

Tedo

Je kan met een lakdikte meter zien of een auto (plaatselijk) is overgespoten.

goos

#7
@Tedo, Dat zou inderdaad een indicatie voor schade kunnen zijn. Maar dat zegt echter ook niet alles, want ze hebben de achterkant ook opnieuw gespoten omdat er krassen op zaten (waarschijnlijk door een idioot met een sleutel oid), dus daarvan wijkt de lakdikte nu ook af.
Maar het is (bijna) zeker dat de twee problemen toch met elkaar te maken hebben. De twee platen zitten niet meer aan elkaar (gekit), daarom kan de bovenste trillen. Maandag even overleggen waar ik dit het beste kan laten oplossen.

@Henk, Met dat plezier gaat het volgens mij helemaal goed komen. Vandaag weer 125 snelweg kilometers met open dak gereden, cruise op 110 gezet en geen last van de stevige wind, echt super!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev