Advertenties

afstandsbediening weigert

Gestart door willemhs, 6 augustus 2005, 13:09:55

Vorige topic - Volgende topic

willemhs

ik heb een megan coupe 1 van '97. toen ik de auto kocht vertelde de vorige eigenaar dat de afstandsbediening van de centrale vergrendeling en startonderbreker soms weigerd. met de proefrit, en toen ik de auto eergisteren haalde werkte alles naar behoren. tot gisteren de auto afstandsbediening niet meer werkte. deuren gingen niet elektrisch open, en auto stond op de startonderbreker. na lang proberen en prutsen reageerde hij ??n keer op de afstandsbediening en ging van de startonderbreker af. nu gaat hij niet meer op de onderbreker. kortom, hij regeert niet op de (beide) afstandsbedieningen.

nu las ik in de faq bij aankoopadvies dit:
2. De afstandsbedieningen (infrarood) weigeren wel eens hiervoor is een modificatie geweest dmv metalen plaatje in de afst. bed.

volgends de vorige eigenaar was hij al ooit voor dit probleem naar de garage geweest een tijd terug, het werd gerepareerd en dat koste hem 240 euro. dus ik ga er eigenlijk van uit dat hij voor dat bedrag de modificatie wel heeft gehad. hoe kan zien of de afstandbediening is gemodificeerd?
wat kan de oorzaak zijn van het weigeren van de afstandsbediening? wat kan ik doen/proberen?

willemhs

nu heb ik de zekering 'alim uc bic' er event uit gehad (deze is van de afstandsbediening/alarm/startvergrendeling) en nu is hij weer op ver startonderbreker gesprongen. en ik krijg hem er dus niet af! wat moet ik doen???

in het boekje staat een handgeschreven 4 cijferige code met de text 'sleutel code', wat is dit? moet ik de code nu opnieuw programmeren nu ik de zekering eruit heb gehad?

solidsjakie

In mijn boekje staat, maar let op, ik heb Phase II:

Als ik de batterijen van de sleutel vervang(wat ik zou doen in jouw geval), moet ik in de auto gaan zitten, en dan op bepaalde volgorde en lengtes de sleutelknop indrukken. Staat verder wel in boekje volgens mij. Anders ff langs de dealer, die kan dat vast zo wel ff vertellen.

willemhs

ik heb hier: http://www.meganecoupe.nl/rmcforum/index.php?topic=161.msg2165 de volgende procedure gevonden:

Code moet je opvragen bij de Renault garage. Hiervoor willen ze ongetwijfeld je kentekenbewijs zien. Als je je auto bij een Renault garage hebt gekocht heb je misschien recht op Renault's Route Service.

Mocht je de code hebben dan is dit de procedure:
Sleutel op contact draaien en dan via de centrale-deurvergendelings de code invoeren.
Als je code 3 - 9 - 1 - 5 is dan druk je dus die knop in en let op het ledje van de startonderbreker. Je houdt de knop ingedrukt tot ie 3x op licht. Je laat de knop los en drukt hem weer in tot het ledje 9x op licht. Enz.
Hierna licht het ledje continu op en kun je starten.

een ander reageert dat na deze procedure de startonderbreker ca 15min is uitgeschakeld, dit is dus niet de oplossing om de startonderbreker definitief uit te schakelen.

maar ik kan in ieder geval weer rijden, ik moet alleen iedere keer dat ik de auto start deze procedure uitvoeren.
nu weer opzoek naar een goede oplossing, de afstandbediening werkend krijgen.

zijn er mensen met dit zelfde probleem, dat de auto niet meer reageert op de afstandbediening?
alle tips zijn welkom

Ferdi

de computer een keer resetten werk ook weleens  :D

willemhs

dat resetten, kan ik dat zelf of moet ik daarvoor naar de garage?

willemhs

het werkt weer!!

er lekte wat water langs de antenne naar binnen, en dat had de print van de ondvanger aan getast. ik heb de print overgesoldeerd (met de soldeerbout alle verbindingen overgesoldeerd) en nu werkt het weer!

wat me trouwens opviel, een uur nadat ik de procedure had uitgevoerd was de startonderbreker nog steeds uitgeschakeld.

Thijs_th

Citaat van: willemhs op  6 augustus 2005, 21:56:24
het werkt weer!!

er lekte wat water langs de antenne naar binnen, en dat had de print van de ondvanger aan getast. ik heb de print overgesoldeerd (met de soldeerbout alle verbindingen overgesoldeerd) en nu werkt het weer!

wat me trouwens opviel, een uur nadat ik de procedure had uitgevoerd was de startonderbreker nog steeds uitgeschakeld.

8)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev