Advertenties


Temperatuur indicator lampje!!!

Gestart door Babak, 19 april 2017, 12:35:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Babak

Beste Leden,

Bij het starten van de auto gaan allerlei lampjes branden(tijdelijk) en de benzine/water temp. doen het normaal behalve het lampje van temperatuur(deze gaat niet aan)
Is dit normaal of kan ik er iets aan doen??? nogmaals de wijzer van temperatuur doet het prima alleen het lampje niet.

m.v.g.


RobScénic

Kan een defect lampje zijn. Bovenkant dashboard er af halen, dan kun je er gemakkelijk bij.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Babak

Beste RobScénic,

Bedankt voor je reactie.Weet jij of ze gewone lampen of led zijn ??

Mvg

mark29

#3
Zitten van die hele kleine steeklampjes in.
Bij auto materialen zaak kan je zo n kartonnen stripje met 10 stuks kopen bijvoorbeeld.
Als er een kapot is en de rest ouder, vaak verstandig om ze allemaal te vervangen, vaak na 1 vervangen en dan paneel terug monteren gaan er andere kapot door trillingen.



Ik laat ze altijd zien op magazijn van welke ik bedoel, ik kon vaak die tekst niet aflezen die erop staat namelijk, zijn erg klein namelijk.
Heb even gegoogled, zijn w2w steeklampjes.

mark29

http://www.conrad.com/ce/en/product/857020/OSRAM-2721-02B-W2W-Bulb-W2-x-46d-12V

Zulke zijn het als ik het goed heb.
Bovenste dashboard paneel eraf, en dan instrumenten paneel eraf kost je 10 minuten, dan kan je tellen hoeveel lampjes erin zitten en kan je er 1 eruit pakken even aflezen wat erop staat, dan weet je het zeker.
Zou ze bij een automaterialenzaak kopen, scheelt wat in prijs, zie dat het bij conrad vrij duur is zo.

RobScénic

Of je haalt eens op een sloperij wat dashboards leeg.....volle zak voor een euro of zo. Neem je gelijk wat zekeringen mee...
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

mark29

De beunoplossing van vandaag.
Sorry rob, die oude toei gaat kapot bij een beetje trillen al als ze eenmaal los zijn geweest, dan kan je net zo goed voor 10 a 15 euro wat lampjes halen.

Owja dan kan je net zo goed een zak bobines meenemen daar heb je meer aan. En zekeringen is niet gek nee.

RobScénic

Sorry Mark, maar daar heb ik nog nooit last van gehad. In mijn ogen is het gewoon weggegooid geld om 80 cent of meer per lampje te betalen, als er miljoenen op de sloop liggen die het gewoon doen en praktisch gratis zijn. Je kunt ze doormeten voor je ze er in zet, no problemo.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Babak

Beste leden,

Bedankt voor de reacties.
Ben terug van vakantie, vandaar de late......
Ik heb zojuist de dashboard los gemaakt en tot mijn ergernis zijn de lampjes niet vanaf de achterkant los te maken. het zit er naar uit dat ze op een andere manier geplaats zijn(vanaf voorkant? maar daar zitten de aanwijzers aan vast). enige idee??? 8)7 8)7 8)7

mvg Babak.


RobScénic

Die lampjes zitten in een houder met bajonetfitting. Houdertje een kwartslag draaien, dan heb je hem er uit. Daarna kun je een lampje er voorzichtig uit trekken, en een nieuwe plaatsen.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

mark29

Bij dikke vingers ff een punttang pakken.

Babak

Beste RobScenic,

Dat is het hem juist, dat dacht ik ook. Dat van mij heeft een witte plastic cover met alleen een ruimte voor de stekker!!!!

mvg Babak

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev