Advertenties


raar stotterende motor

Gestart door member of De Slee, 5 augustus 2005, 20:47:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

member of De Slee

M'n RMC (1.6E '96)doet de laatste dagen af en toe heel vreemd.  8) 8)
De hele auto trilt en komt moeilijk op toeren, vanavond heb ik hier ff mee door"gereden" en toen liep de motortemperatuur gigantisch op!!
Soms rijdt ie na een paar km's stotteren zo in eens weer een paar km's normaal. Als de auto een paar uur stil gestaan heeft dan is het vaak ook een tijdje over!
Een paar dagen geleden is het begonnen na en backfire.

Raar raar wat kan dit zijn?  >:( >:(

al vast bedankt,

Edgar

Na een backfire zeg je dan moet je even het slangetje van de mapsensor onderzoeken op scheurtjes en de luchtslang onderzoeken of er geen gat in zit.

Ik heb zelf ook een hele tijd last gehad van backfires (3 nieuwe luchtslangen) heb uiteindelijk een open luchtfilter geplaatst en sindsdien geen last meer gehad. De slang blijft heel en ook geen backfires meer, maar of dit nu te maken had met de nieuwe koppakking dat weet ik niet.

member of De Slee

Dit doet ie ook op benzine!! zelf heb ik ook het idee dat de motor niet op 4poten loopt!
alvast bedankt voor de reacties,

p van der heijden

Citaat van: member of De Slee op  5 augustus 2005, 23:36:00
Dit doet ie ook op benzine!! zelf heb ik ook het idee dat de motor niet op 4poten loopt!
alvast bedankt voor de reacties,

p van der heijden

Citaat van: member of De Slee op  5 augustus 2005, 23:36:00
Dit doet ie ook op benzine!! zelf heb ik ook het idee dat de motor niet op 4poten loopt!
alvast bedankt voor de reacties,

member of De Slee

sorry, was ik ff vergeten.
vanavond naar beunhaas geweest. Het probleem wordt veroorzaakt door de bobine, als de motor warm wordt dan valt 1
bobine uit. Tevens moeten de bougiekabels vervangen worden, deze moeten ?74,50 kosten!! lijkt mij behoorlijk veel?!
Bedankt voor alle informatie

Wat kost een bobine ongeveer? heeft er iemand nog 1 liggen? en evt 4 of 2  bougiekabels?

member of De Slee

Het probleem is op gelost, auto doet het weer super. Voor 50 euro's had ik op de sloop een bobine plus kabel set
uit een megane coach met net 100.000km's op teller.

crazyman

Ik heb dus ook een raar stotterende motor sinds kort dus vraag het ook maar hiero...

ik heb zelf een 2.0 8v (coupe) op benzine....
Als ik op de snelweg rijd.. rond de 120, begint ie te stotteren en kan k gas geven of los laten, maar hij heeft helemaal geen trekkracht meer... dan moet k naar de kant om mn motor uit te zetten, weer opnieuw te starten en dan kan ie weer even doorrijden...
Ik heb de computer al gereset maar hij blijft het doen.. het vreemde is alleen dat ie het niet regelmatig doet... het begon een weekje geleden ongeveer nadat ie net een service beurt had gehad, dus ik ff gekeken onder de motorkap maar alles zag er goed uit (zo op het eerste gezicht),
toen heeft ie het een paar dagen niet gedaan en donderdag begon ie weer en gister (vrijdag) dus weer...

heeft iemand enig idee waar k naar kan kijken? want ik vertrouw hm toch niet echt meer nu...
bedankt alvast!

Bobby

Hai.

Hat ik dus ook van het weekend, stotterend bij het optrekken en niet harder willen dan 140 kmph.
mijne is een 2.0 16V coach.

Vandaag bij garage gebracht:

De termostaat was bruut verwijdert door de vorige L#L van een eigenaar. >:(
Die had ook nog eens het thermocontact door geknipt en door verbonden.
waardoor mijn megantje nooit echt warm werdt. :'(
En als hij dus goed warm werd ging hij stotteren.
Heb geluk gehad dat ik haar koppakking er niet van tussen heb geblazen!
Morgen een nieuw thermocontact en dan moet zij het weer beter doen!
(kan ook nog vervuilde brandstof zijn, maar gok op bovenstaande)

groeten bobby



Bobby

Het vervolg op de garage:

Na veel meten en elke keer weer warm worden probleem gevonden!

Na het vervangen van thermostaat, thermocontact en weerstand,
blijkt dat er van fabriek af een verkeerde draad gemonteerd zat! :o

Waarschijnlijk was de toenmalige eigenaar in 1996 of 1997 met vakantie of zo,
en heeft het servicebulletin van de fabriek nooit gelezen.

Het is natuurlijk lekker goed koop om het binnenwerk van een thermostaat er uit te halen,
kast een hoop met geld en kan je zelf doen!
Is dus alleen NIET goed Wordt de auto nooit warm En krijg je allerlei ellende zoals mij! :'(

Het stotteren is bij mij nog niet over, waarschijnlijk (zeggen ze bij de renault dealer) is de brandstof die er nu inzit,
niet goed! (van de goedkope!)
Eerst tank leeg rijden en dan merk benzine er in, en dan kijken of hij nog steeds stottert!
Duurt alleen even, want zij rijd voor geen meter nu.
Heb wel een monster van de benzine die er nu in zit genomen, je weet maar nooit of het schade kan toebrengen,
aan mijn motor of injectors ofzo.

En zo blijf je bezig.....

member of De Slee

aan crazyman

zo deed mijn auto dus ook! als de bobine warm werd dan deed ie het niet meer, dus dan loopt de motor op 2 cilinders.
Dit kun kun je eenvoudig controleren, door de bougiekabels van de 1 bobine af te trekken bij draaiende motor.
-valt de motor uit dan is de andere bobine kapot
-gaat de motor slechter lopen, dan mankeert er iets anders aan de auto.

Bij een goede bobine zal er een "vonk" ontstaan tussen de beide contact punten, als ie stuk is niet.

Dr is wel een kans dat je een stroomstoot krijgt, maar dat is niet erg ;) ;)

Trouwens de bougiekabels gaan ook wel eens stuk.

crazyman

Citaat van: member of De Slee op 20 augustus 2005, 13:27:10
aan crazyman

zo deed mijn auto dus ook! als de bobine warm werd dan deed ie het niet meer, dus dan loopt de motor op 2 cilinders.
Dit kun kun je eenvoudig controleren, door de bougiekabels van de 1 bobine af te trekken bij draaiende motor.
-valt de motor uit dan is de andere bobine kapot
-gaat de motor slechter lopen, dan mankeert er iets anders aan de auto.

Bij een goede bobine zal er een "vonk" ontstaan tussen de beide contact punten, als ie stuk is niet.

Dr is wel een kans dat je een stroomstoot krijgt, maar dat is niet erg ;) ;)

Trouwens de bougiekabels gaan ook wel eens stuk.

tnx :)
hier heb ik wat aan..
morgen gelijk ff proberen..
en een stroom stootje kom k wel overheen, heb k wel vaker gehad...

vinnie

k heb zaterdag een ongeluk gehad,ben uit de bocht gevlogen en ben met de achterkant in de plomp gegaan voorkant is niet onder water gegaan .buitenkant heb ik 1 klein deukje aan over gehouden maar mijn motor stottert en trilt egt gigantisch sinds vandaag, en me spruitstuk en uitlaat lijkt wel een stuk lager te hangen  >:( :( wat kan r allemaal stuk zijn ???????

crazyman

Citaat van: crazyman op 13 augustus 2005, 13:20:32
Ik heb dus ook een raar stotterende motor sinds kort dus vraag het ook maar hiero...

ik heb zelf een 2.0 8v (coupe) op benzine....
Als ik op de snelweg rijd.. rond de 120, begint ie te stotteren en kan k gas geven of los laten, maar hij heeft helemaal geen trekkracht meer... dan moet k naar de kant om mn motor uit te zetten, weer opnieuw te starten en dan kan ie weer even doorrijden...
Ik heb de computer al gereset maar hij blijft het doen.. het vreemde is alleen dat ie het niet regelmatig doet... het begon een weekje geleden ongeveer nadat ie net een service beurt had gehad, dus ik ff gekeken onder de motorkap maar alles zag er goed uit (zo op het eerste gezicht),
toen heeft ie het een paar dagen niet gedaan en donderdag begon ie weer en gister (vrijdag) dus weer...

heeft iemand enig idee waar k naar kan kijken? want ik vertrouw hm toch niet echt meer nu...
bedankt alvast!


ik heb dus mn bobine getest, maar die was het niet...
het bleek mijn brandstoffilter te zijn, heb hem vervangen en rij nu al een paar dagen rond zonder dat ie stotterd....


Vinnie, ik zou niet weten wat het kan zijn bij jou...
check alles even of het nog goed zit zou k zeggen.

crazyman

hmmz het blijkt dus niet mn brandstoffilter te zijn..
hij doet het weer en een stuk erger, hij houd nu zelfs al in tijdens het rijden...
Iemand enig idee waar k nog naar kan kijken??

heb inmiddels dus mn brandstoffilter vervangen, mn bobines getest, spulletje door mn benzine heen gegooid om mn injectoren te reinigen en ga zo maar door....

:-\

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev