Advertenties


Geluid links-voor!!! Plus filmpje!!!

Gestart door Babak, 16 april 2017, 15:51:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Babak

Beste Leden,

Tijdje terug opende ik een topic over het geluid dat ik hoor aan de voorkant links.
Een aantal leden hadden ideeën, maar er kwam niets uit.
Ik heb inmiddels aan twee monteurs(kennissen)  het geluid laten horen. 1 zegt dat het de as kan zijn en de andere heeft het over het stuurhuis. probleem is dat dit geluid is niet constant te horen, alleen bij het optrekken dat je bij schakelen hebt en het is niet een schaaf geluid maar als je een metalen staaf op een andere staaf slaat.
Mijn vraag is weet iemand een tip over hoe ik het kan vaststellen.

mvg.

mark29

Vanuit stilstand weg rijden, is het dan ook op te wekken?
Als dat zo is, kan je op een 4 kolommer brug, handig is dan een extra lange voor bedrijfswagens, dit opwekken.
Iemand in de auto zitten, optrekken, en iemand eronder luisteren.

Overigens hebben sommige dealers ook een luister koffer.
Is een apparaat met sensoren die je dan op de auto kan vast maken her en der en zo kijken waar het geluid vandaan komt.
Maar ik denk als je een oudere renault monteur het laat horen, die vaak wel zo kan zeggen wat het is.
Veel geluiden komen namelijk vaak voor. Een filmpje maakt vaak wel wat duidelijk, maar in het echt is het altijd beter te horen.

Geluid kan zijn, dat je bouten van stuurhuis nagetrokken moeten worden, een aandrijfas met te veel speling op de kineet, een fuseekogel, een remklauw die vast zit, een drukgroep van de koppeling die geluid maakt, komt veel voor bij de 16 kleppers in de eerste generatie megane en scenic. Enz kan vanalles zijn, maar als ik het geluid niet hoor kan het van alles zijn.

Babak

Beste mark29,

thanx voor je reaktie. Ik maak een filmpje.

Tot dan.

Babak

#3
Beste Mark29,

Hier is het filmpje. Hopelijk is het duidelijk, anders hoor ik het wel. Het geluid is dat tik dat klinkt als het geluid van het richtings- aanwijzer.
Alvast bedankt voor je tijd.
https://youtu.be/hXdK2INj3zc

M.v.g.

mark29

Best duidelijk geluid eigenlijk.
Het is niet dof.
Jouw schakelpook schud niet erg mee met optrekken?
Of er zit ergens heel erg speling op of er raakt iets ijzer op ijzer met optrekken.
Ja kan er eerlijk gezegd niet veel uithalen.
Op een brug moet het wel te vinden zijn.

Babak

Beste Mark29,

Denk je dat het te maken heeft met stuurhuis of as???????
Vandaag heb ik de onderkant gewassen(hogedrukreiniger), gek genoeg hoor ik het geluid niet.

mvg

mark29

Net nog een keer geluisterd, sorry durf het niet te zeggen.

zapp

Belangrijke vraag in dit verband voor Babak: Heb jij kleine kinderen?

mark29

Je bedoelt, gaat eens langs een garage voor er iets gebeurt.

zapp

Nee, als je kleine kinderen hebt, liggen overal spullen waar ze niet horen.
Ik stel me voor dat ik zijn geval een knikker in het linkerportiervak ligt te rollen als hij gas geeft of remt. Of misschien ligt die knikker gewoon op de grond, of in de paravaan  _o_

Mastertje

inderdaad best wel duidelijk, maar online valt het tegen.
met gas geven en loslaten, motor kantelt veel, uitlaat die ergens tegen aan slaat? motorsteunen? baksteun los?
Huidig:
Renault megane hatchback 1.6 16V
Renault megane cabrio 2.0 16v
Renault megane cc  2.0 16
Renault megane cc 1.9 diesel
Renault megane cc 1.6 16v
Renault master 2.5 diesel

Babak

Beste leden,

Nee, ik heb geen KLEINE kinderen. Zodra ik de onderkant met hogedrukreiniger was, hoor ik het geluid voor een tijd niet. Het lijkt dat het weer komt zodra het droog is.
gisteren ging ik de uitlaat na en zag ik dat de uitlaat op een metalen balkje(zonder rubber ertussen) steunt(zie video).  https://youtu.be/7ojkC7XzAZc

Alvast bedankt.


M.v.g. babak


mark29

Dacht dat er standaard niets hoeft te zitten.
Als jouw uitlaat scheef hangt kan er wel iets tikken ja.

Babak

Beste Mark29,

Inmiddels mijn vriend(je helpt mij met veel vragen). wat is dan jouw advies?

mvg

mark29

Hahaha, ik maak snel vrienden zie ik al  :D
Ding op een brug zetten, en een monteur mee laten kijken. Op de grond is zo onhandig he.

He jouw afkomst, india of iets dergelijks? Het is niet bepaald een nederlands accent namelijk in de filmpjes te horen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev