Advertenties

update Rlink2

Gestart door gia, 21 maart 2017, 21:31:41

Vorige topic - Volgende topic

gia

Hallo

Mijn CC weggedaan voor een nieuwe Megane en super tevreden.
Een demovoertuig met 3000 km.
Nu zie ik wel dat er als enkel apps op de rlink staan zoals de coyote en Nav maar dit staat allemaal in het frans.
Kan ik ergens mijn account in de rlink toevoegen.

Ik had ook nog enkele vragen over de updates.
Ik heb zopas mijn usb stick aangemaakt en er is een update voor de Europe map.
Maar als ik de handleiding lees zie ik staan dat ik nadien de ubs stick niet meer mag verwijderen??

CiteerOgepast verwijder de sdkaart of usb stick nooit uit de reader van u auto.
Alleen bij het uitvoeren van een nieuwe update is dit nodig

Dus leest hij dan de maps vanop de stick tijdens het navigeren?

Wat heb ik terug gevonden in mijn rlink
Software
2.2.15.703
Uitgave zelfstartsysteem
4711
Navigatie- informatie
9.12.106.586426
Mappackage 2014-12

De update heb ik nu staan via de toolbox en de fingerprint op een usb stick.
Moet ik deze nu installeren of gewoon runnen van de stick?
Kan er iets foutlopen tijdens de update waardoor mijn auto niet meer startof hangt dit niet vast aan de rlink?
Kan ik ergens lane asistent activeren op mijn tomtom zoals mijn grandtour?
Kan ik ergens het soort geluid (niet het volume) aanpassen bij bv flistpalen?
Ik zie ook nergens een update van de firmware voor de rlink2 staan en vind niet direct de release versie's terug of kan dit enkel bij de dealer?

Veel vragen en ik kan maar volgende week naar de dealer maar mss kan ik hier al een groot deel van mijn antwoorden vinden.

grts gia

$l@k!

Account in R-link: Best even een reset doen?

Usb-stick: Nadat hij de eerste x in de wagen heeft gestoken (minimum 2 minuten) kan je deze gebruiken om via de R-link toolbox je updates hierop te zetten om dan vervolgens mee naar je wagen te lopen. Eenmaal je deze insteeks vraagt hij bevestiging om te starten en dat doe je best met draaiende motor aangezien de eerste kaartupdate toch een tijdje duurt.
Eenmaal hij de update's doorlopen heeft mag je de usb stick terug verwijderen en op je pc al de bestanden verwijderen. (Anders vraagt hij telkens bij starten of hij de update's opnieuw moet installeren.)
Usb-stick nodig bij navigeren: Nee... je mag de stick gewoon niet verwijderen tijdens het updaten.
Laatste kaartversie is : 2015.6

Toolbox: Eenmaal de "fingerprint" van de wagen op de usb stick staat moet je de stappen van de toolbox doorlopen en zal hij de update's op je stick zetten. Hiermee naar de wagen zoals hierboven beschreven.
Fouten: Er kan steeds iets foutlopen met update's maar de kans hiertoe is klein. De R-link zorgt zelf voor eventuele oplossingen zolang je tijdens een update maar niet onderbreekt door alles uit te zetten of de stick te verwijderen.
Lane assistent etc...: Hiervoor zijn vele aanpassingen mogelijk in het menu van de navigatie. Beste zelf eens bekijken wat je wil of wat niet.

Firmware: Je zal waarschijnlijk de laatste versie reeds hebben.

Opgelet: Het is mogelijk dat na de kaartupdate je toolbox op de pc nog steeds aangeeft dat je de update moet uitvoeren. Normaal gezien is dit niet meer nodig als alles correct verlopen is. (Kan je nakijken bij de kaartversie's - basiskaarten zijn steeds ouder dan de laatste update)

Good luck en hoop dat je er iets aan hebt.

En natuurlijk mogen eventuele fouten rechtgezet worden... of toevoegingen op vergeten dingen  o-)

Edit: Berichten boven je niet citeren aub. :police:

mark29

Zodra je de update in de auto dus doet. Maw de stick in de auto steekt, ALTIJD met lopende motor!
Met alleen op contact zetten updaten en hij valt halverwege weg kunnen er componenten kapot raken namelijk.

gia

Ok thx

Dus vanavond zal ik eerst

--> toestel resetten.
--> dan mijn account toevoegen in de auto
-> maps updaten

Dit alles met een draaiende motor.
Enig punt dat ik mij nu bedenk is de update's.
Hangen deze aan fingerprint van de wagen of aan de account?
Want als ze aan de account hangen dan zal ik wrsch geen update's van de kaarten kunnen doen als ik een andere account gebruik.

Maar ik bedenk me ook dat ik op de rlinkstore een nieuwe account heb aangemaakt met de fingerprint van mijn wagen en ik zag de update's verschijnen,dus zal deze niet account gebonden  zijn.

Of doe ik eerst de update van de kaarten en dan een reset want ik vermoed niet met een reset dat hij de kaarten ook terug zet naar de oudere versie?

Hmm die rlink is wel een tof ding maar o zo gemakkelijk  :dunno: :dunno: :dunno: :dunno: :dunno:

grts gia

$l@k!

Als je je account aanmaakt online moet je chassisnummer (my renault) en nummer van de r-link doorgeven.
Aan de hand van die nummers weet de site welke updates je hebt of nodig hebt. Het systeem in de wagen heeft verbinding me de servers van Renault. De fingerprint is volgens mij enkel om dit te bevestigen. (Zodat je geen nieuwe kaarten op andere wagens kan zetten etc...)

En oude kaarten na een reset lijkt me sterk. (Natuurlijk weet je nooit zeker wat er kan gebeuren.)

Bert O.

De laatste versie van de firmware is voorlopig de 2.2.17, maar die kan enkel door de dealer eropgezet worden.

Er komt weer een nieuwe update, die zou geloof ik eerst in december komen, dan in februari, dan in maart en het laatste dat ik gehoord heb is nu april geloof ik...

Toegevoegde waarde van 2.2.17 tegenover de 2.2.15 die je hebt is vooral de bluetooth-verbinding met sommige Android-toestellen. Als je daar geen probleem mee hebt, zou ik m'n rit naar de dealer uitstellen tot ooit de nog-nieuwere software uitkomt...

gia

hallo

update van de kaarten is gelukt en de reset denk ik ook.
De reset is niet gebeurd zoals op de handleiding via een widget maar gewoon op het submenu klikken en algemene reset.

Maar toch mis ik enkele dingen als ik er de handleiding bijneem.
Zoals
Na de reset de knop aanmelden? heb ik niet gezien.
Spraakbesturing? ik kan enkel kiezen man of vrouw
navigatie spraaksynthese instellingen en geavanceerde instelling kan ik niet openen,deze staat gray out.
bandenspanning? dee blijft staan op Localisatie van de banden zelfs na een reset in het submenu.

RLink store via de pc zie ik staan rlink zoveel procent vrij dus dat is zijn intern geheugen en sd kaar zoveel procent vrij?
Maar er zit geen sd kaart in het sd slot of zit dit ergens anders?

Er zijn wrsch nog wel enkele dingen maar dit is wat ik voorlopig gezien heb.

grts

Abdelitto

Citaat van: gia op 24 maart 2017, 19:52:44
hallo

update van de kaarten is gelukt en de reset denk ik ook.
De reset is niet gebeurd zoals op de handleiding via een widget maar gewoon op het submenu klikken en algemene reset.

Maar toch mis ik enkele dingen als ik er de handleiding bijneem.
Zoals
Na de reset de knop aanmelden? heb ik niet gezien.
Spraakbesturing? ik kan enkel kiezen man of vrouw
navigatie spraaksynthese instellingen en geavanceerde instelling kan ik niet openen,deze staat gray out.
bandenspanning? dee blijft staan op Localisatie van de banden zelfs na een reset in het submenu.

RLink store via de pc zie ik staan rlink zoveel procent vrij dus dat is zijn intern geheugen en sd kaar zoveel procent vrij?
Maar er zit geen sd kaart in het sd slot of zit dit ergens anders?

Er zijn wrsch nog wel enkele dingen maar dit is wat ik voorlopig gezien heb.

grts

SD kaart slot? Waar?

gia

Citaat van: Abdelitto op 25 maart 2017, 00:52:31
SD kaart slot? Waar?

tussen mijn 2 usb poorten naast de 12v aansluiting

Abdelitto

Citaat van: gia op 25 maart 2017, 09:31:39
tussen mijn 2 usb poorten naast de 12v aansluiting

Bij mij niet.

Bert O.

Je spreekt toch over Rlink2? Je foto is niet zichtbaar (bij mij) :(

Abdelitto

Citaat van: Bert O. op 10 april 2017, 17:04:25
Je spreekt toch over Rlink2? Je foto is niet zichtbaar (bij mij) :(

raar, klik op deze link: https://drive.google.com/file/d/0B0fQRnezmVOSeXBTbTRIX1FkQXc/view?usp=sharing

ja de Megane 4 heeft alleen de Rlink2. Ik heb wel de normale formaat dus de 7 inch versie dus SD card slot zit blijkbaar niet er bij. Jij hebt dan blijkaar dan de 8,7inch versie?

Bert O.

Inderdaad, ben eens even in de configurator gaan kijken. Bij de 7" versie (zoals in de ZEN-uitvoering) en uiteraard ook in de meer basic-radio zoals in de LIFE-uitvoering heb je geen SD-card. Als je interieurzicht neemt kan je het inderdaad zien.

ps: Google Drive link werkt wel.

Abdelitto

Citaat van: Bert O. op 10 april 2017, 20:28:24
Inderdaad, ben eens even in de configurator gaan kijken. Bij de 7" versie (zoals in de ZEN-uitvoering) en uiteraard ook in de meer basic-radio zoals in de LIFE-uitvoering heb je geen SD-card. Als je interieurzicht neemt kan je het inderdaad zien.

ps: Google Drive link werkt wel.

Bedankt voor de opheldering, ik dacht al, waar is dat sd card slot nou............

Ikke

Rlink 2 > Hoe zie je dat je kaarten de laatste update kregen?

Heb de update via USB probleemloos kunnen uitvoeren, heb zelf 2x de kaartupdate uitgevoerd, duurde een 30min per keer.
Maar telkens ik mijn toolbox open krijg ik de melding dat er een kaartupdate is, zelf onmiddelijk na het downloaden van de kaart .
Wat opvalt, de kaart blijft gewoon in mijn toolbox staan?
Hoe kan ik zien of wanneer het over een nieuwe update gaat?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev