Advertenties


Megane start niet.. aantal dingen al vervangen.

Gestart door LecoQ87, 11 maart 2017, 20:23:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LecoQ87

Hoi chip hij gaat vrijdag inderdaad naar de Renault voor uitlezen. Heb er vorige week splinternieuwe vdo stappenmotor  ( nullast ) ingegooid.  Thnx voor het meedenkenieuwe.  Hoe werkt het laatste wat hij beschrijft?

LecoQ87

Nog even een korte vraag. Kan het zijn dat ik te dunne olie in me blok heb gedaan zit nu 10w30 in en me olielampje knippert niet bij een koude motor.. is enkel als de motor echt op temperatuur is gekomen. Dat het dunner word door de warmte en de oliedruk daardoor te laag is?

LecoQ87


LecoQ87

Goedenavond leden ,  tot op heden nog steeds druk met de megane.. compressie test uitgevoerd van linkse naar rechts : 15bar , 12 bar , 16 bar , 15 bar. Distributie gecheckt via de nokkenassen stond niet op tijd. Dus distributie set gekocht en laten vervangen.. Ik kreeg enkel van de monteur te horen ( netjes blokkeer pen in het blok en dat apparaat om de nokkenas gelijk te zetten ) dat het blok niet netjes op tijd te zetten is.. een gedeelte van een bericht van de desbetreffende monteur : Hij moet vanaf de rechter nokkenas tandwiel via de geleiderol naar de krukas toe. En dan moet ie precies uitkomen en vrijwel strak staan. En daar gaat het al mis. Ik heb die blokkerbeugel achter op die nokkenassen zitten dus dat kan niet verlopen. Maar toch niet netjes op tijd te krijgen..

Voor nu de vraag iemand enig idee wat er mis kan zijn versleten kan wezen waardoor het niet lukt?

mark29

Als jouw monteur het niet snapt, moet je een andere monteur regelen.

Mastertje

nokkenassenpoelies losdraaien, poelie op krukas gangbaar maken.. Probleem opgelost..
Huidig:
Renault megane hatchback 1.6 16V
Renault megane cabrio 2.0 16v
Renault megane cc  2.0 16
Renault megane cc 1.9 diesel
Renault megane cc 1.6 16v
Renault master 2.5 diesel

mark

als ik dat verhaal zo lees, ga ik er vanuit dat die monteur de krukas poelie niet los gehaald.
dan kan het idd heel goed voorkomen, dat de riem niet lekker op spanning staat.

Er zit bij dit blok geen spie tussen de poelie en de krukas, dus als je die bout los haalt kan de poelie vrij op de krukas rond draaien.
Vandaar dat je dus ook een pen in het blok moet draaien om de krukas tegen te houden.  ;)

Nikk

"Nog even een korte vraag. Kan het zijn dat ik te dunne olie in me blok heb gedaan zit nu 10w30 in en me olielampje knippert niet bij een koude motor.. is enkel als de motor echt op temperatuur is gekomen. Dat het dunner word door de warmte en de oliedruk daardoor te laag is?"


Heb zelf nog dunnere olie, 5W30 in het blok ( K4M ). Geen probleem en mag volgens de specifiacties ook. Wel  zo dat ik er maar 80.000 op heb staan. Bij jou kilometerstand wellicht wat dikkere olie beter. En ja, hoe warmer de olie, dan zakt de druk wel wat.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev